загрузка...

Світова література. Комплексна підготовка до ЗНО

XIX СТОЛІТТЯ

ТЕСТИ

564. Реалізм як літературно-художній напрям утвердився в Європі

А наприкінці XVIII ст.

Б у 30-х рр. XIX ст.

В у 50-х рр. XIX ст.

Г у 60-х рр. XIX ст.

Д у 70-х рр. XIX ст.

565. «Золотою добою» класичної прози називають

А ХІХст.

Б XX ст.

В XVIII ст.

Г межу XIX і XX ст.

Д XXI ст.

566. Характерні ознаки реалізму як літературно-художнього напряму.

А музичність і нечіткість смислу фрази, широке використання звукопису, навіювання певного настрою

Б наявність героя — носія однієї домінуючої пристрасті

В порушення всіх норм і правил. Герой — самотній бунтівник

Г правдоподібне зображення життя людини та суспільства, аналіз законів суспільного розвитку

Д синтез мистецтва готики й Ренесансу

 

567. Термін «реалізм» уперше з’явився у працях письменників

А О. де Бальзака і Стендаля

Б Г. Флобера і Е. Золя

В Ж. Шанфлері та Л.-Е. Дюранті

Г Ф. Достоєвського та Л. Толстого

Д П. Меріме та А. Доде

568. На початковому етапі в європейських літературах реалізм взаємодіяв з

А романтизмом

Б класицизмом

В бароко

Г сентименталізмом

Д рококо

569. У XIX ст. на розвиток реалізму як літературно-художнього напряму вплинули

А природничі науки та філософія

Б мистецтво

В політика

Г релігія

Д точні науки

570. Провідні жанри реалізму

А драматичні, зокрема соціально-психологічна драма

Б ліричні, зокрема сонет

В прозові, передусім роман

Г ліро-епічні, зокрема поема

Д ліричні та драматичні

571. Представники французького реалізму

А Стендаль, Оноре де Бальзак, Проспер Меріме, Гюстав Флобер

Б Джейн Остен, Чарльз Діккенс, Шарлотта Бронте, Вільям Теккерей

В Федір Достоєвський, Іван Тургенєв, Іван Гончаров, Лев Толстой

Г Марк Твен, Генрі Джеймс, Джек Лондон, Теодор Драйзер

Д Густав Фрейтаг, Теодор Шторм, Вільгельм Раабе, Фрідріх Шпільгаген д

 

572. Представники російського реалізму

А Стендаль, Оноре де Бальзак, Проспер Меріме, Гюстав Флобер

Б Джейн Остен, Чарльз Діккенс, Шарлотта Бронте, Вільям Теккерей

В Густав Фрейтаг, Теодор Шторм, Вільгельм Раабе, Фрідріх Шпільгаген

Г Марк Твен, Генрі Джеймс, Джек Лондон, Теодор Драйзер

Д Федір Достоєвський, Іван Тургенєв, Іван Гончаров, Лев Толстой

573. Педставники англійського реалізму

А Густав Фрейтаг, Теодор Шторм, Вільгельм Раабе, Фрідріх Шпільгаген

Б Джейн Остен, Чарльз Діккенс, Шарлотта Бронте, Вільям Теккерей

В Федір Достоєвський, Іван Тургенєв, Іван Гончаров, Лев Толстой

Г Марк Твен, Генрі Джеймс, Джек Лондон, Теодор Драйзер

Д Стендаль, Оноре де Бальзак, Проспер Меріме, Гюстав Флобер

574. Ознакою реалізму як літературно-художнього напряму є зображення

А людини як носія однієї пристрасті

Б людини в абсурдному світі, який породжує трагічну свідомість

В виняткової людини у виняткових обставинах

Г людини у різноманітних зв’язках із середовищем, суспільством

Д людини як слабкої і роздвоєної особистості

575. Ознака реалізму як літературного напряму XIX ст.

А зображення виняткової людини у виняткових обставинах

Б заглиблення у внутрішній світ людини, відмова від показу її зв’язків зі світом

В зображення абсурдного світу, в якому людина безсила впливати на свою долю

Г художнє відображення закономірностей суспільного життя

Д ігнорування усіх літературних канонів, змішування жанрів

576. Роки життя Стендаля

А 1799-1850

Б 1821-1880

В 1803-1870

Г 1783-1842

Д 1840-1897

577. Справжнє ім’я Стендаля

А Франсуа Марі Аруе

Б Анатоль Франсуа Тібо

В Жан Батіст Поклен

Г Жульєн Сорель

Д Анрі Марі Бейль

578. Стендаля вважають основоположником французького

А класицизму

Б романтизму

В реалізму

Г натуралізму

Д просвітницького класицизму

579. Першим маніфестом реалізму став твір Стендаля

А «Расін і Шекспір»

Б «Про кохання»

В «Історія живопису в Італії»

Г «Червоне і чорне»

Д «Пармський монастир»

580. Стендаль є родоначальником

А соціально-психологічного роману

Б історичного роману

В роману-хроніки

Г сатиричного роману

Д історичного роману

581. Стендаль в одному з епіграфів до роману «Червоне і чорне» порівнював роман з

А «духовним заповітом одного покоління іншим»

Б «кращим другом, до якого можна звернутися у будь-яку мить життя»

В «дзеркалом, з яким ідеш уздовж битого шляху. Воно відбиває то небесну блакить, то багно і калюжі»

Г «найкращим шляхом для того, щоб створити героїчний характер»

Д «дзеркалом душі»

 

582. Твори Стендаля

А «Арманс», «Ваніна Ваніні», «Пармський монастир», «Люсьєн Левен»

Б «Таманго», «Кармен», «Маттео Фальконе», «Хроніка царювання Карла IX»

В «Гобсек», «Батечко Горіо», «Шагренева шкіра», «Ежені Гранде»

Г «Пані Боварі», «Саламбо», «Виховання почуттів», «Бувар і Пеюоше»

Д «Набоб», «Незвичайні пригоди Тартарена з Тараскона», «Тартарен в Альпах»

 

583. Найвизначніший твір Стендаля

А «Люсьєн Левен» («Червоне і біле»)

Б «Арманс»

В «Червоне і чорне»

Г «Ваніна Ваніні»

Д «Герцогиня де Паліано»

584. Дата створення роману Стендаля «Червоне і чорне»

А 1810 р.

Б 1840 р.

В 1820 р.

Г 1830 р.

Д 1800 р.

585. Головний герой роману Стендаля «Червоне і чорне»

А Фабріціо дель Донго

Б Жульєн Сорель

В Антуан Берте

Г Люсьєн Левен

Д маркіз де Ла-Моль

586. У сюжетну основу роману Стендаля «Червоне і чорне» було покладено

А випадок із реального життя (факт судової хроніки)

Б сюжет французького роману XVIII ст.

В вигадану історію

Г стару італійську хроніку

Д давню французьку легенду

587. Епіграф до І частини роману Стендаля «Червоне і чорне»

А «Правда — це повітря, без якого не можна дихати». Іван Тургенєв

Б «Мова правди проста». Сенека

В «Правда інколи гнеться, але ніколи не ламається, і спливає на поверхню, як масло — зверху води». Мігель Сервантес

Г «Правда, гірка правда». Дантон

Д «Живи по правді — ось найкраща проповідь». Сервантес

 

588. За походженням Жульєн Сорель був сином

А священика

Б колишнього селянина

В аристократа

Г буржуа

Д принца

589. Кумиром Жульєна Сореля був

А Наполеон Бонапарт

Б абат Шелан

В Жан-Жак Руссо

Г Вольтер

Д пан де Вально

590. Визначна риса характеру Жульєна Сореля

А кмітливість

Б хитрість

В честолюбство

Г користолюбство

Д щирість

591. Художній прийом, за допомогою якого Стендань відобразив атмосферу пореволюційної доби у Франції

А контраст

Б персоніфікація

В паралелізм

Г метафора

Д Іронія

592. Провідна тема роману Стендаля «Червоне та чорне»

А трагічна доля талановитого плебея у Франції доби Реставрації

Б невзаємне кохання головного героя

В просування головного героя щаблями соціальної драбини

Г відмирання феодальних порядків у Франції доби Реставрації

Д доля жінки у французькому суспільстві

593. Підзаголовок роману Стендаля «Червоне і чорне»

А «Сімейна хроніка»

Б «Хроніка бунту»

В «Хроніка XIX століття»

Г «Хроніка одного життя»

Д «Хроніка оголошеної смерті»

594. Жанровий різновид роману Стендаля «Червоне і чорне»

А історичний роман

Б сатиричний роман

В соціально-психологічний роман

Г філософський роман

Д соціально-побутовий роман

595. Дія роману Стендаля «Червоне і чорне» відбувається за часів

А правління Наполеона

Б Реставрації Бурбонів

В Великої французької революції

Г Липневої революції 1830 р.

Д правління Людовіка XIV

596. Стендаль у романі «Червоне і чорне» відтворює провінційний побут Франції XIX ст., зображаючи вигадане містечко

А Вер’єр

Б Валансьєн

В Вандом

Г Верден

Д Вертеп

597. Жульєн Сорель під час його навчання в семінарії, на думку семінаристів, завинив у «найжахливішому гріху» —

А він був надто честолюбний

Б він мислив, міркував сам, не корився авторитетам

В він був надто талановитий

Г він був надто вродливий і жіночний

Д він був надто самозакоханий

598. Жульєн Сорель обрав собі за вчителя мольєрівського героя

А Тартюфа

Б Журдена

В Гарпагона

Г Скапена

Д Доранта

599. Жульєн робив кар’єру у вищому товаристві за допомогою

А пихатості

Б лицемірства

В палкості

Г підлості

Д щирості

600. Жульєна Сореля привели на гільйотину

А честолюбство і жага влади

Б кохання

В походження

Г виховання

Д егоїзм

601. Жульєн Сорель не зміг знайти себе в суспільстві, тому що

А він був занадто честолюбним

Б за часів Реставрації, коли суспільство намагалося забути про Наполеона, талановитий

плебей не міг пробити собі дорогу

В він був нездарою

Г він обрав неправильний шлях

Д він використовував жінок

 

602. Основний конфлікт роману Стендаля «Червоне і чорне»

А між особистістю і суспільством

Б між батьками і дітьми

В між революціонерами і реакціонерами

Г між людиною і природою

Д між чоловіком і жінкою

603. «Вирішували все у Вер’єрі» «великі» слова

А «давати прибуток»

Б «дотримувати правил пристойності»

В «бути чесним і порядним в усьому»

Г «дбати про бідних»

Д «піклуватися про братів наших менших»

604. У матраці свого ліжка в будинку панів де Реналь Жульєн Сорель переховував портрет

А пані де Реналь

Б покоївки Елізи

В Наполеона

Г старого полкового лікаря

Д батька

605. Матильда де Ла-Моль, щороку надягаючи жалобу, вшановувала родинну легенду про

А королеву Марго і страту її коханця-гугенота

Б підвіски Анни Австрійської

В страту англійського короля Карла І

Г страту французького короля Людовіка XVI і королеви Марії-Антуанетти

Д страту Марії Стюарт

606. На суді Жульєн Сорель обвинувачує суспільство в тому, що воно

А мститься молодому бунтівникові з народу, який насмілився повстати проти своєї долі

Б не дає можливості закоханим з різних соціальних кіл бути разом

В не дає можливості плебеєві розбагатіти

Г складається з таких покидьків, як пан Вально

Д не дає можливості плебеєві стати генералом, як Наполеон

607. Як склалася доля Жульєна Сореля після суду над ним?

А його засудили на довічне ув’язнення

Б його стратили на гільйотині

В його виправдали

Г він утік із в’язниці

Д його врятували однодумці

608. Чорний колір у романі символізує

А реакцію, колір чорної сутани священика, крах надій і сподівань, самотність, смерть

Б кохання, пристрасть, революційні настрої, сподівання на щастя

В сходження соціальною драбиною

Г сподівання на духовну кар’єру

Д війну

609. «Кумир», якому поклонялися мешканці провінційного Вер’єра

А вигода

Б політика

В плітки

Г кохання

Д кар’єра

610. Жульєн Сорель, на його думку, за часів Наполеона міг би стати

А генералом

Б революціонером

В лісоторговцем

Г священиком

Д письменником

611. Хто насправді убив Жульєна Сореля?

А пані де Реналь

Б маркіз де Ла-Моль

В пан де Реналь

Г буржуазне суспільство

Д маркіза де Ла-Моль

612. Червоний колір у романі символізує

А позитивні риси характеру Жульєна

Б революцію, колір мундира солдат наполеонівської армії, сподівання на щастя, кохання, пристрасть

В сходження Жульєна соціальною драбиною

Г реакцію у країні, колір сутани священика, крах юнацьких надій і сподівань, самотність, смерть

Д красу навколишньої природи

 

613. Кульмінацією роману Стендаля «Червоне і чорне» є епізод

А замаху на пані де Реналь

Б суду над Жульєном

В страти Жульєна

Г перебування Жульєна у в’язниці

Д появу Жульєна в будинку панів де Регаль

614. Встановіть послідовність подій, що відбуваються в романі Стендаля «Червоне і чорне»

А навчання Жульєна в семінарії

Б служба в пана де Реналя

В служба в маркіза де Ла-Моля

Г замах на пані де Реналь

 

615. Встановіть відповідність між героями роману та їхнім соціальним становищем.

1 пан де Реналь А представник паризького вищого товариства

2 пан Вально Б представник буржуазії

3 маркіз де Ла-Моль В представник провінційного дворянства

4 батечко Сорель Г представник селянства

Д представник духовенства

 

616. Встановіть відповідність між героями роману і їх словесними портретами.

1 Волосся в нього сивувате, одягнений він у сіре. Він кавалер кількох орденів, має високе чоло, орлиний ніс, і взагалі в нього досить правильні риси обличчя

2 Рослий, міцно збитий, молодий ще чоловік, з рум’яним обличчям і густими чорними бакенами, що належав саме до тих грубих, зухвалих і крикливих молодиків, яких у провінції звуть «красень мужчина»

3 Це був тендітний, невисокий на зріст юнак вісімнадцяти чи дев’ятнадцяти років, з неправильними, але тонкими рисами обличчя і орлиним носом. Великі чорні очі, які у хвилини спокою виблискували думкою й вогнем, тепер палали найлютішою ненавистю. Темно-каштанове волосся росло так низько, що майже закривало лоб, і у хвилини гніву це надавало йому злого виразу

4 То був довготелесий і незграбний юнак, із грубими рисами обличчя й довжелезним носом, але під його непривабливою зовнішністю ховалося предобре серце

А Жульєн Сорель

Б пан де Реналь

В пан Вально

Г дядько Сорель

Д Фуке

 

617. Вкажіть дати життя Оноре де Бальзака.

А 1840-1897

Б 1821-1880

В 1803-1870

Г 1783-1842

Д 1799-1850

618. Видатний російський письменник, з яким Оноре де Бальзак народився в один рік

А Олександр Пушкін

Б Микола Гоголь

В Михайло Лермонтов

Г Іван Тургенєв

Д Лев Толстой

 

619. Справжнє прізвище Оноре де Бальзака

А де Бальса

Б Бальса

В де Бальзак

Г Бальзака

Д Балтазар

 

620. Жінка, кохання до якої пов’язало Бальзака з Україною

А Варвара Лопухіна

Б Евеліна Ганська

В Кароліна Собанська

Г Поліна Віардо

Д Галина Дьяконова

 

621. Творчість Бальзака розпочиналась періодом

А «несамовитого реалізму»

Б «несамовитого романтизму»

В «несамовитого класицизму»

Г «несамовитого натуралізму»

Д «несамовитого сентименталізму»

 

622. Оноре де Бальзак був представником

А «золотої доби» класичної прози

Б «золотої доби» європейської поезії

В «золотої доби» класицистичної прози

Г «золотої доби» європейської драматургії

Д «срібної доби» французького роману

 

623. Оноре де Бальзак у своїй зрілій творчості був представником

А романтизму

Б класицизму

В натуралізму

Г реалізму

Д модернізму

 

624. Найвизначніше творіння Оноре де Бальзака

А «Людська трагедія»

Б «Людська комедія»

В «Божественна комедія»

Г «Втрачені ілюзії»

Д «Розкіш та злидні куртизанок»

 

625. Твори Оноре де Бальзака

А «Пані Боварі», «Саламбо», «Виховання почуттів», «Бувар і Пекюше»

Б «Таманго», «Кармен», «Маттео Фальконе», «Хроніка царювання Карла IX»

В «Набоб», «Незвичайні пригоди Тартарена з Тараскона», «Тартарен в Альпах»

Г «Арманс», «Ваніна Ваніні», «Пармський монастир», «Люсьєн Левен»

Д «Шуани», «Батечко Горіо», «Шагренева шкіра», «Євгенія Гранде»

 

626. Оноре де Бальзак вирішив створити «Людську комедію», адже він хотів

А наслідувати «Божественну комедію» Данте

Б створити серію пригодницьких романів для «фабрики романів»

В познущатися із французького суспільства

Г усебічно змалювати життя французького суспільства, закономірності й тенденції його розвитку, головні рушійні сили

Д змалювати долю жінки «бальзаківського віку»

 

627. Жанр «Людської комедії» Оноре де Бальзака

А роман

Б роман-епопея

В епопея

Г роман-щоденник

Д комедія

 

628. З однією з провідних тем французької прози XIX ст. співзвучна назва роману Бальзака

А «Шагренева шкіра»

Б «Розкоші і злигодні куртизанок»

В «Втрачені ілюзії»

Г «Тридцятирічна жінка»

Д «Гобсек»

 

629. Повість Оноре де Бальзака «Гобсек» є частиною

А «Втрачених ілюзій»

Б «Людської комедії»

В «Батечка Горіо»

Г «Євгенії Гранде»

Д «Розкоші та злиднів куртизанок»

630. Твір Оноре де Бальзака, який приніс йому справжній успіх і уславив його ім’я

А повість «Батечко Горіо»

Б трагедія «Кромвель»

В повість «Гобсек»

Г роман «Шагренева шкіра»

Д драма «Мачуха»

631. «Людська комедія» Оноре де Бальзака складається з

А 96 творів

Б 100 творів

В 33 творів

Г 64 творів

Д 1000 творів

632. Повість «Гобсек» входить до циклу «Людської комедії»

А «Сцени паризького життя»

Б «Сцени поетичного життя»

В «Сцени сільського життя»

Г «Сцени провінційного життя»

Д «Сцени приватного життя»

633. Рід діяльності головного героя повісті Бальзака «Гобсек»

А адвокат

Б лихвар

В нотаріус

Г банкір

Д професійний гравець

634. Ім’я «Гобсек» в перекладі означає

А глитай

Б павук

В дурень

Г скнара

Д мокриця

635. Його «волосся було гладеньке, акуратно причесане, із сивиною попелясто-сірого кольору. Риси обличчя ... здавалися відлитими в бронзі. Оченята, жовті, яку куниці, були майже без вій і боялися світла; але дашок старого кашкета надійно захищав їх від нього. Гострий ніс, подовбаний на кінчику віспою, скидався на свердлик, а губи були тонкі, як у алхіміків або старих карликів, зображених на картинах Рембрандта і Метсю». Це портрет

А Дервіля

Б Гобсека

В графа де Ресто

Г Максима де Трай

Д графа Ернеста

636. У повісті «Гобсек» «любить владу та гроші заради самого володіння владою грошей»

А Максим де Трай

Б Анастазі де Ресто

В Гобсек

Г віконтеса де Гранльє

Д адвокат Дервіль

637. Гобсек пересувався Парижем

А каретою

Б пішки

В верхи на коні

Г автомобілем

Д на паланкіні

638. Адвокат Дервіль називав Гобсека

А людиною-банкнотою

Б людиною-векселем

В людиною-облігацією

Г людиною-акцією

Д людиною-номіналом

639. Перед смертю Гобсек

А хотів з’їсти або спалити золото

Б віддав золото бідним

В став байдужим до золота

Г не хотів помирати без золота

Д заповів все своє золото Фанні Мальво

640. Найчастіше в повісті Бальзака «Гобсек» згадується

А червоний колір

Б чорний колір

В білий колір

Г жовтий колір

Д фіолетовий колір

641. Гобсек є вічним образом — втіленням

А мрійника

Б тираноборця

В скнари

Г ревнивця

Д месника

642. Яку комаху нагадує Гобсек?

А таргана

Б муху

В мокрицю

Г блощицю

Д комара

643. Стати лихварем Гобсека спонукали

А злидні

Б бажання посісти краще місце в суспільстві

В несамовита жага грошей

Г кохання

Д бажання проникнути у психологію людських вчинків

644. Повість Бальзака «Гобсек» закінчується описом

А заручин Ернеста де Ресто і Камілли де Гранльє

Б комірчини татуся Гобсека, у якій нагромаджені величезні багатства

В смерті графа де Ресто

Г весілля Дервіля і Фанні Мальво Д смерті Гобсека

 

645. У поданому уривку: «Тут старий подивився на мене — в його погляді була холодна незворушність. «А я невблаганний! — сказав він.— Я приходжу, як привид помсти, як докір сумління... І я пішов собі, залишивши брудні сліди на килимі, постеленому на сходах. Я люблю бруднити підошвами чобіт килими в оселях багатіїв — не з дріб’язкового самолюбства, а щоб дати їм відчути пазуристу лапу Невідворотності» художнім засобом творення образу Гобсека є

А самохарактеристика

Б портрет

В опис інтер’єру

Г авторська характеристика

Д опис пейзажу

 

646. Оноре де Бальзак зображує Гобсека

А жалюгідним скнарою, що не вміє дотримувати слова і цінує лише прибутки

Б злим генієм, позбавленим почуття справедливості

В служником золота і водночас філософом, що провидів потаємну суть буржуазного суспільства

Г доброчинцем, який позичає гроші під низькі проценти і цим допомагає клієнтам

Д філантропом, який опікується знедоленими людьми

 

647. Жанр твору Бальзака «Гобсек»

А роман

Б оповідання

В повість

Г епопея

Д новела

 

648. Провідна думка твору Оноре де Бальзака «Гобсек»

А золото є «душею» капіталістичного суспільства

Б світом правлять гроші, адже за них можна придбати практично все

В влада грошей навіть непересічну людину перетворює на вексель, автомат

Г золото приносить владу та достаток, тому його накопичення є шляхом до незалежності

Д потрібно бути порядною людиною, щоб не потрапляти до рук лихварів

 

649. Гроші Гобсекові потрібні для того, щоб

А мати владу

Б добре жити

В мати дорогі речі

Г утримувати дорогу коханку

Д багато мандрувати

 

650. У поданому уривку «Людина високопорядна, освічена, скромна, з вишуканими манерами... Він здобув пошану і клієнтуру в найкращих домах Сен-Жерменського передмістя, однак не скористався з цієї прихильності, як зробила б на його місці людина честолюбна... Він був позбавлений пронизливого лукавства» йдеться про

А Максима де Трай

Б Ернеста де Ресто

В Гобсека

Г Дервіля

Д графа де Ресто

 

651. Головна втіха Гобсека полягала в

А шуканні пригод

Б коханні

В бізнесі

Г володінні світом

Д мандрах

 

652. «Доброта» Гобсека щодо Дервіля виявилася в тому, що він

А влаштував родинне щастя Дервіля

Б заповів йому своє майно

В позичив йому гроші під п’ятнадцять відсотків

Г віддав йому майно графа де Ресто

Д допоміг Фанні Мальво

 

653. Характерною особливістю композиції повісті «Гобсек» є

А прийом обрамлення

Б прийом мандрівки

В прийом розриву подій

Г прийом сновидіння

Д прийом дзеркального відображення

 

654. Тема повісті Оноре де Бальзака «Гобсек»

А втрата ілюзій

Б перетворення здорової людини на маніяка

В подружня зрада

Г згубна влада золота

Д зображення життя паризької аристократії

 

655. «Людська комедія» Оноре де Бальзака складається з

А 10-х частин

Б 3-х частин

В 5-х частин

Г 2-х частин

Д 7-ми частин

 

656. Прийом, який використав Бальзак під час створення «Людської комедії»

А прийом повернення персонажів (перехідні персонажі)

Б мандрівний сюжет

В сюжет у сюжеті

Г ліричні відступи

Д роман у романі

 

657. У повісті Бальзака «Гобсек» відображено Францію періоду

А Реставрації Бурбонів

Б Великої французької революції

В Липневої буржуазної революції

Г правління Наполеона

Д правління Короля-Сонце

 

658. Історію лихваря Гобсека в повісті розповідає

А Дервіль

Б сам Гобсек

В Максим де Трай

Г Анастазі де Ресто

Д Ернест де Ресто

 

659. Гобсек найбільшим благом у житті вважав

А родинний затишок

Б кохання

В спокій

Г гроші

Д друзів

 

660. Гобсек уособлює

А доброчинність

Б творче начало

В ненависть до людей

Г пристрасть до розкоші

Д руйнівну силу влади золота

 

661. При написанні повісті «Гобсек» Бальзак використав прийоми ... літератури (герой однієї пристрасті)

А античної

Б класицистичної

В натуралістичної

Г романтичної

Д барокової

 

662. З якою твариною асоціюється Гобсек?

А з гієною

Б з левом

В з павуком

Г з вовком

Д з леопардом

 

663. Комірчина Гобсека, у якій нагромаджені величезні багатства, символізує

А достаток і процвітання

Б захланну душу Гобсека

В здобутки людського розуму

Г прагнення людини до кращого життя

Д несмак господаря

 

664. Повість Оноре де Бальзака «Гобсек» суголосна з твором української літератури

А «Перехресні стежки» Івана Франка

Б «Лісова пісня» Лесі Українки

В «Кайдашева сім’я» Івана Нечуя-Левицького

Г «Фата Моргана» Михайла Коцюбинського

Д «Глитай, або ж Павук» Марка Кропивницького

 

665. Встановіть хронологічну послідовність подій, що відбуваються у творі Бальзака «Гобсек».

А смерть графа де Ресто

Б смерть Гобсека

В заручини Камілли де Гранльє й Ернеста де Ресто

Г одруження Дервіля

 

666. Встановіть відповідність між героями повісті «Гобсек» та їхнім родом діяльності або соціальним станом.

1 Гобсек А швачка

2 Фанні Мальво Б граф

3 Дервіль В адвокат

4 Максим де Трай Г лихвар

Д графиня

 

667. Встановіть відповідність між героями повісті «Гобсек» та їхніми характерними рисами.

1 Гобсек А авантюризм

2 Анастазі де Ресто Б порядність, поміркованість у справах

3 Дервіль В жадоба до влади і грошей

4 Максим де Грай Г безрозсудність

Д розпусність

 

668. Роки життя Чарльза Діккенса

А 1899-1850

Б 1821-1881

В 1812-1870

Г 1783-1842

Д 1840-1897

 

669. У дитинстві Чарльзу Діккенсу довелося тяжко працювати

А в робітному будинку

Б на фабриці вакси

В на «фермі»

Г на шоколадній фабриці

Д у майстерні трунаря

 

670. Твори Чарльза Діккенса

А «Арманс», «Ваніна Ваніні», «Пармський монастир», «Червоне і чорне»

Б «Шуани», «Батечко Горіо», «Шагренева шкіра», «Євгенія Гранде»

В «Пані Боварі», «Саламбо», «Виховання почуттів», «Бувар і Пекюше»

Г «Таманго», «Кармен», «Маттео Фальконе», «Хроніка царювання Карла IX»

Д «Посмертні записки Піквікського клубу», «Девід Копперфільд», «Ніколас Ніккльбі», «Різдвяна пісня в прозі»

 

671. Творчість Чарльза Діккенса належить до національних надбань ... культури.

А шотландської

Б англійської

В американської

Г французької

Д ірландської

 

672. Основною у творчості Діккенса є тема

А дитини і ставлення до неї в суспільстві

Б ностальгії за минулими часами

В пошуку істини і досконалості

Г традицій і звичаїв Англії

Д історії Англії

 

673. Діккенс був переконаний, що суспільство можна змінити шляхом

А революції

Б запровадження народної освіти

В перевиховання людей

Г економічних реформ

Д запровадження демократії

 

674. Діккенс створив свій роман «Пригоди Олівера Твіста» після

А виходу в Англії «Закону про бідних»

Б відвідин робітного будинку

В зустрічі з прототипом Олівера Твіста

Г розповіді свого друга про важку долю дітей в Англії

Д публікації в газеті «Тайме» статті про робітні будинки

 

675. Англійські робітні будинки в народі називали

А психушками

Б бомжатниками

В нічліжками

Г мавпятниками

Д «бастиліями для бідних»

 

676. Дата написання роману «Пригоди Олівера Твіста»

А 1848 р.

Б 1857 р.

В 1843 р.

Г 1838 р.

Д 1861 р.

 

677. Після публікації роману Діккенса «Пригоди Олівера Твіста»

А Діккенса звільнили зі служби

Б йому дали літературну премію

В наклад твору було вилучено з типографії й знищено

Г Діккенса нагородили медаллю за врятування дітей

Д уряд Англії створив комісію для перевірки наведених у ньому фактів і змінив законодавство

 

678. Персонажі твору Діккенса «Пригоди Олівера Твіста»

А Дервіль, Максим де Трай, Фанні Мальво

Б Жульєн Сорель, пані де Реналь, Матильда де Ла-Моль

В Фейгін, Ненсі, Пройда, Роза Мейлі

Г Мармеладов, Раскольников, Свидригайлов

Д Журден, Дорант, Люсіль, Леонт

 

679. Жанрова специфіка роману «Пригоди Олівера Твіста»

А філософський роман

Б історичний роман

В соціально-психологічний роман

Г роман-виховання

Д соціально-побутовий роман

 

680. Роман «Пригоди Олівера Твіста» пройнятий ... пафосом.

А гуманістичним

Б романтичним

В пригодницьким

Г героїчним

Д релігійним

 

681. У романі «Пригоди Олівера Твіста» описані установи, які в народі називали «бастиліями для бідних»

А в’язниці

Б будинки перестарілих

В дитбудинки

Г робітні будинки

Д літні табори

 

682. Старий єврей в романі Діккенса «Олівер Твист» був

А моряком

Б злодієм

В джентльменом

Г п’яницею

Д трунарем

 

683. «Старезний зморщений єврей у засмальцьованому байковому лапсердаці з розхристаним коміром. Його зловмисне бридке обличчя геть - чисто заросло сплутаним рудим клоччям». Це портрет

А Фейгіна

Б Сайкса

В Монкса

Г Спритного Пройди

Д Браунлоу

 

684. За 5 фунтів стерлінгів Олівер був відданий у навчання до

А трунаря

Б чистильника взуття

В сажотруса

Г злодія

Д кондитера

 

685. Олівер Твіст, коли Ненсі викрала його від містера Браунлоу й повернула до злочинців, надто переживав через те, що

А йому знову доведеться красти

Б тепер він позбавлений розкішного життя

В тепер він позбудеться свого спадку

Г містер Браунлоу подумає, нібито він зрадив його, обманув

Д він ніколи не знайде своїх родичів

 

686. Пораненого Олівера рятує

А Фейгін

Б Сайкс

В Ненсі

Г Роза

Д Пройда

 

687. Монкс насправді був

А дядьком Олівера

Б батьком Олівера

В кузеном Олівера

Г дідом Олівера

Д зведеним братом Олівера

 

688. Наприкінці роману Олівера всиновив(ла)

А Гаррі Мейлі

Б Роза

В місіс Мейлі

Г містер Бранлоу

Д фей гін

 

689. «Сім з половиною пенсів на тиждень для дитини чи не забагато? На сім з половиною пенсів можна вкрай пошкодити дитячий шлунок. Стара вихователька... не тільки добре знала, що корисно для діточок, але також добре розуміла, що вигідно для неї самої. Тому більшу частину тижневої платні вона обертала на власну користь, а молоде парафіяльне покоління призвичаювала до економії, ще суворішою за ту, що була встановлена парафією». У наведених рядках твору використано основний засіб комічного

А гротеск

Б сатира

В сарказм

Г іронія

Д гумор

 

690. Роки життя Федора Достоєвського

А 1828-1910

Б 1821-1881

В 1899-1850

Г 1783-1842

Д 1860-1904

 

691. Достоєвський у 1847 р. увійшов до політичного угруповання

А кирило-мефодіївців

Б петрашевців

В тарасівців

Г гарібальдійців

Д карбонаріїв

 

692. 22 грудня 1849 р. Достоєвський пережив

А арешт за участь у товаристві петрашевців

Б очікування смертної кари на Семенівському плацу в Петербурзі

В відправку на каторгу

Г суд над петрашевцями

Д прибуття на каторгу

 

693. Спогадами про каторгу був твір Федора Достоєвського

А «Бідні люди»

Б «Принижені та знедолені»

В «Записки з Мертвого дому»

Г «Ідіот»

Д «Злочин і кара»

 

694. Твори Федора Достоєвського.

А «Мертві душі», «Ревізор», «Шинель», «Ніс»

Б «Дитинство», «Севастопольські оповідання», «Козаки»

В «Дияволіада», «Собаче серце», «Фатальні яйця», «Записки на манжетах»

Г «Ідіот», «Бідні люди», «Біси», «Брати Карамазови»

Д «Дядя Ваня», «Чайка», «Три сестри», «Вишневий сад»

 

695. Які з цих «Записок» належать перу Федора Достоєвського?

А «Записки мисливця»

Б «Записки божевільного»

В «Записки покійника»

Г «Посмертні записки Піквікського клубу»

Д «Записки з Мертвого дому»

 

696. «Першим соціально-психологічним романом російської літератури» Віссаріон Бєлінський назвав роман Федора Достоєвського

А «Брати Карамазови»

Б «Ідіот»

В «Злочин і кара»

Г «Бідні люди»

Д «Біси»

 

697. Позначте крилатий вислів Федора Достоєвського.

А «Краса врятує світ»

Б «Не може бути краси в тому, у чому немає мудрості»

В «Красота всюди вельми бажаний гість»

Г «Красота володіє силою і даром вносити мир у серця»

Д «Красота — це лише обіцянка щастя»

 

698. Дата виходу у світ роману Федора Достоєвського «Злочин і кара»

А 1866 р.

Б 1845 р.

В 1861 р.

Г 1868 р.

Д 1890 р.

 

699. Літературознавці називають роман Достоєвського «Злочин і кара»

А симфонічним

Б поліфонічним

В какофонічним

Г монологічним

Д містичним

 

700. Федір Достоєвський у своїх творах створив неперевершений образ

А Києва

Б Москви

В Парижа

Г Петербурга

Д Новгорода

 

701. Герої роману Федора Достоєвського «Злочин і кара»

А Ленський, Ларін, Зарецький

Б Чичиков, Ноздрьов, Манілов

В Левін, Вронський, Облонський

Г Лужин, Свідригайлов, Лебезятников

Д Базаров, Кірсанов, Одинцова

 

702. Місто, у якому розгортаються події роману Федора Достоєвського «Злочин і кара»

А Москва

Б Петербург

В Саратов

Г Нижній Новгород

Д Київ

 

703. Кумиром Родіона Раскольникова був

А Наполеон Бонапарт

Б Александр Македонський

В Карл Великий

Г Михайло Кутузов

Д Александр Суворов

 

704. Олена Іванівна, яку вбив Раскольников, була

А крамарка

Б квартирна хазяйка Раскольникова

В лихварка

Г повія

Д графиня

 

705. «Ця малюсінька комірчина, кроків на шість завдовжки, мала жалюгідний вигляд із своїми жовтенькими запиленими шпалерами, що скрізь повідліплювалися від стін, і була така низенька, що хоч трохи високій людині ставало в ній моторошно, і все здавалося, що от-от стукнешся головою об стелю». Описане в поданому уривку житло належить

А Мармеладову

Б Раскольникову

В Олені Іванівні

Г Свидригайлову

Д Лебезятникову

 

706. Він «вирішив узяти дівчину чесну, але без посагу, і обов’язково таку, що вже зазнала злиднів; бо, як пояснив він, чоловік нічим не повинен бути зобов’язаний своїй дружині, а багато краще, коли дружина вважає чоловіка за свого благодійника». У поданому уривку йдеться про

А Лебезятникова

Б Свидригайлова

В Лужина

Г Разуміхіна

Д Порфірія Петровича

 

707. «Це був чоловік років уже за п’ятдесят, середній на зріст і кремезний, із сивиною і з великою лисиною, з жовтим, навіть зеленкуватим, набряклим від постійного пияцтва обличчям і припухлими повіками, з-за яких блищали маленькі, мов щілинки, але збуджені червонуваті очиці». Це портрет

А Свидригайлова

Б Лужина

В Порфирія Петровича

Г Лебезятникова

Д Мармеладова

 

708. Образ Лебезятникова був карикатурою на

А соціалістів і нігілістів

Б марксистів

В анархістів

Г народників

Д масонів

 

709. До розуміння теорії Раскольникова ближче за всіх підійшов

А Свидригайлов

Б Лужин

В Мармеладов

Г Разуміхін

Д Лебезятников

 

710. В епілозі роману «Злочин і кара» Родіон Раскольников дорікає собі в тому, що

А він заподіяв смерть двом ні в чому не повинним людям

Б йому так і не вдалося збагатитися

В він не витримав свого злочину і добровільно в ньому зізнався

Г він не довчився до кінця

Д він занапастив життя Соні Мармеладової

 

711. Позначте крилатий вислів Федора Достоєвського.

А «Чим більше людина дає людям і менше вимагає собі, тим вона краща; чим менше дає іншим і більше собі вимагає, тим вона гірша»

Б «Усі щасливі сім’ї щасливі однаково. Кожна нещаслива сім’я нещаслива по-своєму»

В «Неможливо жити спокійно і бути щасливим, поки на землі живе ще хоча б один нещасний. Мета життя — добробут і щастя всього людства»

Г «Щастя цілого світу не варте сльозинки хоча б однієї замученої дитини»

Д «Людина створена для щастя, як птаха для польоту»

 

712. Рід занять Соні Мармеладової.

А крамарка

Б власниця будинку

В лихварка

Г повія

Д корчмарка

 

713. Раскольников вирішує вбити стару лихварку, щоб

А покращити своє матеріальне становище

Б довести правильність своєї теорії

В Олена Іванівна не подала на нього в суд за борги

Г оселитися у квартирі лихварки

Д одружитись із Сонечкою

 

714. В описах Санкт-Петербурга в романі Федора Достоєвського «Злочин і кара» переважає ... колір.

А жовтий

Б сірий

В чорний

Г червоний

Д фіолетовий

 

715. «Комірчина ... містилася під самісіньким дахом високого п’ятиповерхового будинку і скидалася більше на шафу, ніж на житло». Описане житло належить

А Мармеладову

Б Раскольникову

В Олені Іванівні

Г Свидригайлову

Д Разуміхіну

 

716. Порфирій Петрович був

А сусідом Родіона Раскольникова

Б слідчим

В батьком Соні Мармеладової

Г родичем старої лихварки

Д нареченим Дуні

 

717. Подані слова «Розумієте, розумієте ви, шановний добродію, що значить, коли вже нікуди більше йти» належать

А Раскольникову

Б Мармеладову

В Свидригайлову

Г Соні

Д Разуміхіну

 

718. Від остаточного морального падіння Раскольникова врятували

А сестра Дуня

Б Разуміхін

В Соня Мармеладова

Г Свидригайлов

Д мати

 

719. Уособленням страждання і приниження людини стає доля героїв роману «Злочин і кара»

А Лужина і Свидригайлова

Б Порфирія Петровича і Лебезятникова

В Мармеладова та його сім’ї

Г Раскольникова і Разуміхіна

Д жодних героїв

 

720. Прізвище головного героя — Раскольников — символізує те, що

А він є членом секти розкольників

Б його душа розколота на частини

В він скоїв злочин за допомогою сокири

Г він сам «розколовся» на слідстві

Д його «розколов» слідчий

 

721. Жанрова специфіка твору Федора Достоєвського «Злочин і кара»

А філософський роман

Б фантастичний роман

В пригодницький роман

Г утопічний роман

Д соціально-побутовий роман

 

722. У поданому уривку «Чоловіка любила безмірно, але той картами захопився, під суд попав, з тим і помер. Бив він її під кінець... І лишилася вона після нього з трьома малими дітками в повіті далекому і дикому.., і лишилася в таких страшних злиднях, що я хоч і чимало бачив сумних пригод, але навіть і описати не спроможний... Та й сама горда була, занадто горда була, занадто горда...» Мармеладов розповідає про

А Пульхерію Раскольникову

Б Олену Іванівну

В Катерину Іванівну

Г Лизавету Іванівну

Д Сонечку

 

723. Теорія Раскольникова побудована на

А ідеї соціальної справедливості

Б економічних принципах

В практичному розрахунку

Г ідеї нерівності людей

Д ідеї рівності всіх людей

 

724. Образ Соні Мармеладової символізує

А розпусту

Б християнське смирення

В зневагу до моралі

Г гордість і упередження

Д приниження людської гідності

 

725. Вкажіть, кому з персонажів роману належать подані слова: «Адже ж треба, щоб кожній людині хоч куди-небудь можна було піти. Бо буває такий час, коли неодмінно треба хоч куди-небудь та піти!».

А Лебезятникову

Б Разуміхіну

В Порфирію Петровичу

Г Мармеладову

Д Разуміхіну

 

726. У поданий уривок з монологу Раскольникова вставте пропущене слово: «Хіба так убивають? Хіба так ідуть убивати, як я тоді йшов! Хіба я ту нікчемну стару вбив? Я... вбив, а не її!»

А себе

Б теорію

В принцип

Г лихварку

Д Соню

 

727. Убивством старої лихварки Раскольников хоче довести, що

А він такий, як усі люди

Б він має право на заможне життя

В біблійні заповіді не мають для нього жодного значення

Г він належить до розряду тих, «що право мають»

Д він є вродженим злочинцем

 

728. Федір Достоєвський у романі «Злочин і кара» розвінчує філософію

А розумного егоїзму

Б агресивного індивідуалізму

В непротивлення злу насильством

Г пасивного індивідуалізму

Д нігілізму

 

729. Справжньою карою для головного героя роману «Злочин і кара» стає

А визнання хибності своєї теорії

Б визнання себе не гідним власної теорії

В муки совісті від усвідомлення протиприродності своєї теорії та своїх дій

Г каторга

Д смерть Єлизавети

 

730. Розташуйте події роману Федора Достоєвського «Злочин і кара» у хронологічній послідовності.

А убивство лихварки

Б зізнання Раскольникова Соні

В лист матері Раскольникова до сина

Г убивство Лизавети

 

731. Встановіть відповідність між героями роману Федора Достоєвського «Злочин і кара» та їхнім родом занять.

1 Раскольников А лихварка

2 Соня Б студент

3 Олена Іванівна В слідчий

4 Порфирій Петрович Г повія

Д купець

 

732. Встановіть відповідність між персонажем роману Федора Достоєвського «Злочин і кара» і його словесним портретом.

1 Погляд цих очей якось дивно не гармоніював зі всією фігурою, що мала в собі навіть щось баб’яче, і надавав їй щось набагато серйозніше, ніж можна було очікувати з першого погляду

2 Це був чоловік років уже за п’ятдесят, середній на зріст і кремезний, з сивиною і з великою лисиною, з жовтим, навіть зеленкуватим, набряклим від постійного пияцтва обличчям і припухлими повіками, з-за яких блищали маленькі, мов щілинки, але збуджені червонуваті очиці

3 Був він розумний, хоч і справді часом дуже простуватий. Зовнішність його привертала увагу, був він високий, худий, завжди погано голений, чорноволосий

4 він був напрочуд гарний з себе, з прекрасними темними очима, темно-русявий, стрункий, на зріст вище середнього

А Разуміхін

Б Раскольников

В Свидригайлов

Г Порфирій Петрович

Д Мармеладов

 

733. Встановіть відповідність між словами і персонажем, якому вони належать.

1 «Адже ж треба, щоб кожній людині хоч куди-небудь, можна було піти. Бо буває такий час, коли неодмінно треба хоч куди-небудь та піти!»

2 «Ми хочемо завести свою комуну, особливу, але лише на більш широких засадах, ніж попередні. Ми пішли далі у своїх переконаннях. Ми більше спростовуємо!»

3 «Наука ж твердить: возлюби, насамперед самого себе, адже все на світі на особистому інтересі засновано»

4 «Чи маю я право владу мати? — то, виходить, не маю права владу мати. Або коли ставлю запитання: чи воша людина? — то виходить, що не воша людина для мене, а воша для того, кому це й на думку не спадає і хто прямо, не питаючи себе, йде...»

А Лебезятников

Б Лужин

В Раскольников

Г Свидригайлов

Д Мармеладов





загрузка...

загрузка...