Визначте художні особливості оповідань А. Чехова: Людина в футлярі, Аґрус, Про любов, Іонич. Розкрийте роль символічної деталі, психологічного підтексту, відкритого фіналу

Визначте художні особливості оповідань А. Чехова: Людина в футлярі, Аґрус, Про любов, Іонич. Розкрийте роль символічної деталі, психологічного підтексту, відкритого фіналу

.Світ нудних людей... (У пізніх творах Чехов змальовує світ нудних людей, припускаючи гротескне перебільшення, оскільки метою його є не змалювання з натури, а художнє узагальнення, осмислення життя. Це особливо відчутно в оповіданнях 1898 року - "Людина в футлярі", "Аґрус", "Про любов".)

ІІ. Суспільне життя в центрі уваги. (Дослідники вважають, що Чехов у названих оповіданнях досліджує три основні інститути суспільного життя, на яких тримається все: категорія влади - "Людина в футлярі", категорія власності - "Аґрус", категорія сім'ї - "Про любов".)

ІІІ. Чеховський маленький "Декамерон". (За формою й справді три оповідання нагадують відомий твір Боккаччо "Декамерон". Оповідачі зібралися перечекати негоду під час полювання й розповідають історії з життя одне одному. Та, на відміну від італійського автора, Чехов вдається до узагальнення й через образи оповідачів. Так, після оповідання про Бєликова учителя Буркіна читач раптом розуміє, що й сам оповідач, схоже, заражений бєликовщииою.)

ІV. На чому тримається влада? (Чехов поступово показує, що дивакуватий Бєликов не такий вже й безневинний. Він тиснув, пригнічував, викликав страх, бо втілював характерні особливості російської державності тих часів: ненависть до вільнодумства, страх перед новим, поліційні вихватки. По суті, саме такі, як Бєликов, роблять життя нудним, суворим, бездумним. А це призводить до викривлення уявлень про сутність людського життя, як в "Аґрусі".)

V. Роздуми про щастя й добро. (Життя Миколи Івановича Чимша-Гімалайського - теж своєрідний футляр, яким він відмежувався від усього світу заради досягнення сумнівної мети - купівлі ділянки для висадки аґрусу. Івана Івановича, який розповідає про свого брата, хвилює думка про те, чим щаслива людина і як вона ставиться до інших. Він закликає невтомно творити добро, бо тільки тоді можна сподіватися бути щасливим. Адже кожен із нас - то частина великої спільноти - людства.)

VІ. Безвихідь "футлярного існування". (В оповіданні "Про любов" живе почуття героїв гине, не витримавши доказів занадто тверезого розуму людей, які звикли до свого футляру й не бажають з ним розлучатися. У світі напівіснування, у нудному світі "правильних" футлярних людей кохання теж набуває форми скороченої, ніби для того, щоб легше було й її запроторити у той футляр. Таким чином усі три оповідання мають єдину ідею: показати вичерпаність віджилих підвалин суспільного життя і показати необхідність оживлення духовного життя задля відновлення духовних цінностей.)







На нашому Youtube каналі публікуються відео скорочених творів класиків зарубіжної літератури. Переходьте на канал, підписуйтесь та слідкуйте за новими публікаціями. Кожен день ми додаємо щось новеньке.