КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10-й КЛАС (РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)
Плани-конспекти уроків - Зарубіжна література 10 клас - Рівень стандарту - 2018
На навчальний рік — 34 години (35: 1 година — резервний час); на I семестр — 17 (18), на II семестр — 17; на тиждень — 1 (із них: текстуальне вивчення творів — 28, розвиток мовлення (РМ) — 4 (у межах годин на текстуальне вивчення творів), позакласне читання (ПЧ) — 2, контрольні роботи — 5)
№ з/п |
Дата |
Скоригована дата |
Тема уроку |
Примітка |
І СЕМЕСТР |
||||
Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі |
||||
1 |
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важлива складова вітчизняної культури й чинник формування української нації |
|||
Золоті сторінки далеких епох |
||||
2 |
Давня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд) . Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї» Гомера |
|||
3 |
Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства, несправедливості, самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея |
|||
4 |
Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження |
|||
5 |
Особливості композиції поеми Данте «Божественна комедія». Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору |
|||
6 |
Ренесанс в Англії: здобутки та представники. Здобутки драматургії Вільяма Шекспіра. Філософські й моральні проблеми в трагедії В. Шекспіра «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ) |
|||
7 |
В . Шекспір «Гамлет» . «Чи бути, чи не бути?»: філософська проблематика трагедії |
|||
8 |
Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації за наступних епох. РМ. Гамлет — вічний образ світової літератури |
|||
9 |
Контрольна робота за темами «Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі», «Золоті сторінки далеких епох» |
|||
Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ століття |
||||
10 |
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Романтизм у Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер». Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму: віхи мистецького шляху |
|||
11 |
Особливості сюжету й композиції повісті Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості митця |
|||
12 |
Гротескні образи в повісті Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер». Викривальний зміст твору. Символіка |
|||
13 |
ПЧ. Е. Т. А. Гофман «Золотий горнець» |
|||
14 |
Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика Ф. І. Тютчева й А. А. Фета (огляд). Художня довершеність творів |
|||
15 |
Розвиток романтизму в США, видатні представники місце Волта Вітмена в літературному процесі США . Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки . Тематика, проблематика, композиція збірки |
|||
16 |
Образ ліричного героя збірки В. Вітмена «Листя трави». Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена. РМ. Виразне читання віршів митця. Тематичне оцінювання |
|||
ІІ СЕМЕСТР |
||||
Роман ХІХ століття |
||||
17 |
Особливості роману XIX ст. Значення Ґюстава Флобера для розвитку реалізму. «Пані Боварі» Ґ. Флобера: конфлікт романтичних ілюзій та дійсності, сюжет і композиція, зображення суспільства |
|||
18 |
Еволюція Емми Боварі. Образи обивателів. Об’єктивний стиль Ґ. Флобера. Психологічні деталі. Боваризм як суспільно-психологічне явище |
|||
19 |
Оскар Уайльд «Портрет Доріана Ґрея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця |
|||
20 |
Проблема краси й моралі в романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея». Система образів |
|||
21 |
Еволюція головного героя роману О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея». Роль фантастики й символіка у творі. Традиції і новаторство митця в жанрі роману |
|||
22 |
РМ. Дискусія ««Портрет Доріана Ґрея» слід вважати моральною чи аморальною книгою?». Підготовка до написання контрольного домашнього твору. Тематичне оцінювання |
|||
Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці |
||||
23 |
Шарль Бодлер — пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Сонет «Альбатрос» |
|||
24 |
Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера. («Відповідності», «Вечорова гармонія»). РМ. Виразне читання віршів митця напам’ять |
|||
25 |
Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці |
|||
26 |
Поль Верлен «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музикальність, живописність лірики |
|||
27 |
Артюр Рембо «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія» |
|||
28 |
Контрольна робота за темою «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці» |
|||
Драматургія кінця XIX — початку XX ст. |
||||
29 |
Моріс Метерлінк «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми» Концепція символістського театру |
|||
30 |
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії М Метерлінка «Синій птах» |
|||
31 |
Особливості розвитку сюжету казки-феєрії М . Метерлінка «Синій птах». Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу |
|||
Сучасна література в юнацькому читанні |
||||
32 |
Паоло Коельйо «Алхімік». Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Мотиви й образи світової культури у творі Ознаки роману-притчі |
|||
33 |
Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття своя доля, призначення, мрія душі, сенс існування. Система образів (пастух Сантьяґо, Фатіма, Мельхіседек, Алхімік) |
|||
34 |
ПЧ. Цикл творів Сью Таунсенд про Адріана Моула. Еволюція головного героя, формування характеру й цінностей Авторська іронія жанр щоденника |
|||
Підсумки |
||||
35 |
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання |
Варіативна складова уроків позакласного читання
№ з/п |
Дата |
Скоригована дата |
Тема уроку |
Примітка |
1 |
Житєвий та творчий шлях, філософсько-естетична концепція творчості Джерома Девіда Селінджера |
|||
2 |
Роман Дж. Д. Селінджера «Ловець у житі»: історія створення, тематика, символіка |
|||
3 |
Дж. Д. Селінджер «Ловець у житі»: суперечності характеру головного героя Голдена Колфілда |