Контрольна робота за темою Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці - ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ
Плани-конспекти уроків - Зарубіжна література 10 клас - Рівень стандарту - 2018
Мета — формувати компетентності: предметні (систематизовані й узагальнені знання про літературу доби переходу до модернізму, про взаємодію символізму й імпресіонізму в ліриці; писемне мовлення; гуманістичний світогляд); ключові (інформаційну: уміння систематизувати здобуті знання та критично їх осмислювати; загальнокультурну: творчі здібності; прагнення досягти високого результату).
Тип уроку: урок контролю й корекції знань, умінь та навичок.
Обладнання: роздавальний матеріал (картки із завданнями; 2 варіанти).
Перебіг уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІI. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМООЮ УРОКУ
1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи
2. Виконання контрольної роботи (по 12 балів за кожним із варіантів)
І варіант
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 0,75 бала; усього — 6 балів)
1. Ш. Бодлер започаткував модерністську течію:
а) футуризм;
б) символізм;
в) імпресіонізм.
2. Провідний мотив збірки «Квіти зла»:
а) невідворотності людської долі;
б) несумісності реальності й ідеалу;
в) безрезультатності пошуку краси.
3. «Альбатрос» належить до циклу віршів:
а) «Сплін та ідеал»;
б) «Паризькі картини»;
в) «Квіти зла».
4. Автором збірки «Квіти зла» є:
а) Ш. Бодлер;
б) В. Вітмен;
в) Ф. І. Тютчев.
5. «Пісню про себе» написав:
а) В. Вітмен;
б) А. А. Фет;
в) А. Рембо.
6. Символісти вважали своїм предтечею:
а) Ф. І. Тютчева;
б) В. Вітмена;
в) Ш. Бодлера.
7. Імпресіонізм та символізм — течії:
а) романтизму;
б) модернізму;
в) реалізму.
8. Прагнення інтуїтивного пізнання дійсності через символ, відмова від сприйняття світу через конкретні образи характерні для:
а) символістів;
б) імпресіоністів;
в) декадентів.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1,5 бала; усього — 3 бали)
9. Поясніть символіку вірша Ш. Бодлера «Альбатрос».
10. Розкрийте значення поняття декаданс.
Високий рівень (3 бали за правильну, повну й аргументовану відповідь)
11. Виконайте одне із завдань.
а) Проаналізуйте одну з поезій Ш. Бодлера.
б) Напишіть есе «Філософські проблеми, порушені В. Вітменом у віршах збірки «Листя трави»».
II варіант
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 0,75 бала; усього — 6 балів)
1. У творах Ш. Бодлера присутні ознаки напрямів:
а) модернізму й реалізму;
б) модернізму й романтизму;
в) романтизму й реалізму.
2. Збірку Ш. Бодлера «Квіти зла» відкриває вірш:
а) «Альбатрос»;
б) «До читача»;
в) «Благословення».
3. Провідна тема сонета «Альбатрос»:
а) людина та природа;
б) поет і натовп;
в) мистецтво й поет.
4. Збірку «Листя трави» написав:
а) Ш. Бодлер;
б) В. Вітмен;
в) Ф. І. Тютчев.
5. «Батьком верлібру» часто називають:
а) Ф. І. Тютчева;
б) А. А. Фета;
в) В. Вітмена.
6. До модернізму належать:
а) романтизм та імпресіонізм;
б) імпресіонізм та символізм;
в) символізм та реалізм.
7. Настрої песимізму, занепаду, розчарування характерні для літератури:
а) декадансу;
б) естетизму;
в) романтизму.
8. Особистість, здатна перетворити мрію на дійсність, здолати розрив між ідеалом і дійсністю,— такий ліричний герой характерний для:
а) імпресіонізму;
б) символізму;
в) неоромантизму.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1,5 бала; усього — 3 бали)
9. Розкрийте значення поняття символізм.
10. Поясніть символіку вірша А. Рембо «Голосівки».
Високий рівень (3 бали за правильну, повну й аргументовану відповідь)
11. Виконайте одне із завдань.
а) Проаналізуйте одну з поезій А. Рембо.
б) Напишіть есе «Бодлер — пізній романтик і один із засновників символізму».
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Для всіх: почати читати п’єсу М. Метерлінка «Синій птах».
Випереджальне (індивідуальне): підготувати повідомлення «Моріс Метерлінк — бельгійський Шекспір».