КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Усі уроки зарубіжної літератури 10 клас II семестр - Профільний рівень + рівень стандарту - 2018
10-й клас. Профільний рівень + рівень стандарту. II семестр
На навчальний рік — 102 години, на II семестр — 54, на тиждень — 3 (із них: текстуальне вивчення творів — 44, розвиток мовлення (РМ) — 3, позакласне читання (ПЧ) — 3, резервний час (контрольні роботи) — 4)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата проведення уроку |
Примітки |
|
запланована |
скоригована |
|||
Роман ХІХ ст. (продовження) |
||||
Франція (продовження) |
||||
49 |
Місце Ґюстава Флобера в історії європейської літератури. роман Ґ. Флобера “Пані Боварі” |
|||
50 |
Конфлікт романтичних ілюзій та дійсності в романі Ґ. Флобера “Пані Боварі”. Сюжет і композиція роману |
|||
51 |
Зображення суспільства в романі Ґ. Флобера “Пані Боварі”. Образи обивателів |
|||
52 |
Еволюція Емми Боварі. Психологічні деталі. Об’єктивний стиль Ґ. Флобера |
|||
53 |
Прихована позиція автора в романі Ґ. Флобера “Пані Боварі”. Боваризм як суспільно-психологічне явище. Значення творчості Ґ. Флобера для розвитку реалістичної літератури |
|||
Росія |
||||
54 |
Національна своєрідність російського роману ХІХ ст. Значення Федора Михайловича Достоєвського для розвитку соціально-філософського та психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя |
|||
55 |
Роман “Злочин і кара” Ф. М. Достоєвського як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення. Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору. Сюжет роману, зумовлений рухом свідомості головного героя |
|||
56 |
“Злочин і кара” Ф. М. Достоєвського. Образ Родіона Раскольникова. “Теорія” Раскольникова: її сутність і проблематика |
|||
57 |
Система персонажів, Петербург у романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”, їхнє значення в житті Раскольникова |
|||
58 |
Біблійні мотиви в романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”. Символізм та поліфонізм твору. Особливості індивідуального стилю письменника |
|||
Англія |
||||
59 |
Ідейно-естетичні погляди та творчий шлях Оскара Уайльда |
|||
60 |
Оскар Уайльд “Портрет Доріана Ґрея”: історія написання та стисла характеристика. Філософсько-естетичні й моральні проблеми у творі |
|||
61 |
Абсолютизація творчості та творчої особистості в романі О. Уайльда “Портрет Доріана Ґрея”. Естетична програма автора. Система образів роману |
|||
62 |
ЕВОЛЮЦІЯ Доріана Ґрея |
|||
63 |
роль фантастики й символіка у романі “Портрет Доріана Ґрея”. Традиції та новаторство О. Уайльда в жанрі роману. Переклади О. Уайльда українською. Місце роману у світовій літературі |
|||
64 |
РМ (усно). Еволюція головних героїв романів Стендаля, Ґ. Флобера, Ф. М. Достоєвського й О. Уайльда |
|||
65 |
Контрольна робота. Написання твору-роздуму за темою “Роман ХІХ ст.” |
|||
Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці |
||||
66 |
Література на межі ХІХ-ХХ ст. (огляд). Модернізм як літературно-мистецький напрям порубіжжя ХІХ-ХХ ст. |
|||
67 |
РМ (письмово). Художні відкриття модернізму та його представники. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм |
|||
Франція |
||||
68 |
Шарль Бодлер — пізній романтик і зачинатель модернізму |
|||
69 |
Збірка Ш. Бодлера “Квіти зла” (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера |
|||
70 |
Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці. Естетичні погляди Поля Верлена у вірші “Поетичне мистецтво” |
|||
71 |
РМ (усно). Зображення пейзажів природи й душі в “Осінній пісні” П. Верлена (розмаїття українських перекладів) |
|||
72 |
Сугестивність, музикальність, живописність лірики П. Верлена |
|||
73 |
Своєрідність творчого розвитку Артюра Рембо. Художнє новаторство поета |
|||
74 |
Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті А. Рембо “Голосівки”. Образ ліричного героя у вірші “Моя циганерія” |
|||
75 |
ПЧ. Використання символів як провідного засобу поетичного самовираження у творчості Стефана Малларме |
|||
76 |
Контрольна робота за темою “Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці” |
|||
Драматургія кінця ХІХ — початку ХХ ст. |
||||
77 |
Драматургія помежів’я ХІХ-ХХ ст. (загальний огляд). Сутність кардинальних змін у драматургії, ідейних та естетичних шукань представників “нової драми” |
|||
78 |
Моріс Метерлінк як теоретик і практик “нової драми”. Концепція символістського театру. Драма-феєрія “Синій птах” — лірична оповідь про пошуки щастя |
|||
79 |
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії М. Метерлінка “Синій птах”. Особливості розвитку сюжету й композиція твору |
|||
80 |
М. Метерлінк “Синій птах”. Символіка образів. Трактування фіналу. Особливості ремарок. Ознаки казки в драмі |
|||
81 |
Компаративний аналіз феєрій “Синій птах” М. Метерлінка та “Лісова пісня” Лесі Українки |
|||
82 |
ПЧ. Драматургія Антона Павловича Чехова: “Чайка”, “Три сестри”, “Вишневий сад” |
|||
83 |
Контрольна робота за темою “Драматургія кінця ХІХ — початку ХХ ст.” |
|||
Сучасна література в юнацькому читанні |
||||
Франція |
||||
84 |
Ромен Ґарі — французький письменник єврейського походження, двічі лауреат Ґонкурівської премії. Зображення Другої світової війни у творчості митця. “Повітряні змії” (загальний огляд) |
|||
85 |
Ідеї миру, людяності, порятунку духовних цінностей у романі Ромена Ґарі “Повітряні змії” |
|||
Бразилія |
||||
86 |
Паоло Коельйо — відомий сучасний бразильський письменник. Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі “Алхімік” |
|||
87 |
Система образів роману П. Коельйо “АЛХІМІК” (Сантьяґо, Фатіма, Мельхіседек, АЛХІМІК). Поняття своя доля, призначення, мрія душі, сенс існування. Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі |
|||
Швеція |
||||
88 |
Тумас Йоста Транстремер — лауреат Нобелівської премії, поет, перекладач, прозаїк. розмаїття тем і жанрів його лірики. актуальні проблеми сьогодення й образ сучасної людини в поезії митця |
|||
Китай |
||||
89 |
Мо янь — сучасний китайський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури. “Геній” (загальний огляд) |
|||
90 |
“Геній” Мо Яня — історія талановитого юнака, який наполегливо шукає спосіб убезпечити людей від руйнівних землетрусів. Гуманістична сутність образу й духовна стійкість героя твору на шляху до мети. Зміни у сприйманні Цзян Дачжі однокласниками, уплив героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні алюзії у творі |
|||
Велика Британія |
||||
91 |
Сью Таунсенд — відома британська письменниця. Образ молодої людини, її становлення, стосунки зі світом та психологічні проблеми в циклі творів про Адріана Моула |
|||
92 |
Адріан Моул — персонаж і символ. Еволюція, формування характеру й цінностей головного героя “Таємного щоденника Адріана Моула” С. Таунсенд. Авторська іронія. Жанр щоденника |
|||
93 |
Ніл річард МакКіннон Ґейман — англійський письменник-фантаст, автор романів, графічних новел і коміксів. лекція Н. Ґеймана “Чому наше майбутнє залежить від читання” |
|||
94 |
Загальний огляд та проблематика повісті Н. Ґеймана “Кораліна” (моральний вибір людини, взаємини батьків і дітей та ін.) |
|||
95 |
Допитливість, сміливість, сила духу героїні повісті Н. Ґеймана “Кораліна”. Особливості стилю автора (чарівні елементи, дзеркальність образів, динамізм оповіді, іронія та ін.). Символіка твору |
|||
Польща |
||||
96 |
Йоанна Яґелло — польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. “Кава з кардамоном”: синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці) |
|||
97 |
Проблема батьків і дітей у романі Й. Яґелло “Кава з кардамоном”. Образ головної героїні. Мова твору |
|||
98 |
Стиль творчості Й. Яґелло. Причиново-наслідкові зв’язки між подіями твору “Кава з кардамоном”, етапами еволюції Лінки та змінами ставлення до неї інших персонажів. Символізм назви твору |
|||
99 |
ПЧ. Джером Девід Селінджер “Ловець у житі” |
|||
100 |
Контрольна робота за темою “Сучасна література в юнацькому читанні” |
|||
Підбиття підсумків |
||||
101 |
Узагальнення й систематизація навчального матеріалу за рік |
|||
102 |
Узагальнення й систематизація навчального матеріалу за рік (продовження) |