Розробки уроків - Зарубіжна література 11 клас - Рівень стандарту - Коновалова М. В. 2019

Контрольна робота № 1 за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм»
Модернізм - Росія
І семестр

Мета — формувати компетентності:

■ предметні (систематизовані й узагальнені знання за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм»; творче мислення; писемне мовлення; гуманістичний світогляд; розвинене вміння аргументувати власну точку зору);

■ ключові (інформаційні: уміння систематизувати здобуті знання та критично їх осмислювати; загальнокультурну: прагнення досягти високого результату).

Тип уроку: урок контролю й корекції знань, творчих умінь і навичок.

Обладнання: тестові завдання (2 варіанти).

Перебіг уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи

2. Самостійна робота учнів I варіант

Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 0,6 бала)

1. Гомункул — це:

а) син Фауста;   б) штучна людина;

в) учень Фауста.

2. Від самогубства Фауста рятує:

а) Ваґнер;    б) пасхальний спів;

в) спів Ґретхен.

3. У фіналі твору Фауст втрачає:

а) голос;    б) зір;

в) усі гроші.

4. Уперше Мефістофель з’являється Фаустові у вигляді:

а) чорного чоловіка;  б) чорного пуделя;

в) чорного ворона

5. «Перевтілення» Ф. Кафки — яскравий приклад твору доби:

а) символізму;   б) романтизму;

в) реалізму.

6. Головний герой новели Франца Кафки «Перевтілення» Ґреґор Замза працював:

а) розсильним;   б) комівояжером;

в) портьє

7. Тип літературного героя, утілений в образі Ґреґора Замзи:

а) «маленька людина»; б) «зайва людина»;

в) бунтівна людина

8. Місце, де розпочинається дія роману «Майстер і Марґарита»:

а) Садова вулиця;  б) Грибоєдівський провулок;

в) патріарші ставки.

9. Сатиричною в сюжеті роману «Майстер і Марґарита» є лінія:

а) Воланда та його почту;

б) майстра й Марґарити;

в) Ієшуа Га-Ноцрі та Понтія Пілата.

10. Майстер у фіналі роману заслуговує на:

а) вічний спокій;

б) вічне світло;

в) вічне буття

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

11. Оберіть правильне визначення модернізму як літературної течії.

а) Модернізм (від фр. — новітній, сучасний) — загальна назва сукупності напрямів і шкіл у літературі й мистецтві кінця ХІХ — початку ХХ ст., які вирізняються антиреалістичною спрямованістю, духом експериментаторства.

б) Модернізм (від латин. — вираження) — напрям у мистецтві та літературі, що розвивався переважно в німецькомовних країнах у період 19051925 рр. Виник як своєрідна відповідь на гостру соціоісторичну кризу.

в) модернізм (від фр. — враження) — напрям у мистецтві останньої третини ХІХ ст. Художній образ побудовано на недомовках та натяках; замальовкам властиві фрагментарність та етюдність.

12. Завершіть речення: «Автоматичне письмо було принципом поезії авангардистської течії, яка має назву... (сюрреалізм)».

13. Заповніть прогалини в тексті.

Перевтілення Ґреґора на комаху — яскрава ... (метафора) відчуження людини від усього світу.

Основною темою твору є ... (самотність) людини в сучасному світі, ... (приреченість), відчуженість.

Прозаїк майстерно відобразив трагічне ... (безсилля) «зайвої людини», її ... (приреченість) у цьому світі. Він показав ... (катастрофічність) XX ст.

Високий рівень (спільний для обох варіантів; 3 бали — за повну й розгорнуту відповідь)

14. Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань.

а) Визначте головну думку останнього монологу Фауста.

б) У чому своєрідність композиції роману «Майстер і Марґарита»? Які основні сюжетні лінії можна виокремити в романі?

в) У чому полягає головна тема та проблема метафоричного світобачення у новелі «Перевтілення»?

II варіант

Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 0,6 бала)

1. Фауст убиває:

а) Ґретхен;   б) свого сина;

в) брата Ґретхен.

2. Ваґнер — це:

а) учень Фауста;  б) коханець Ґретхен;

в) демон

3. Ґретхен у фіналі другої частини:

а) народжує мертву дитину;

б) виходит заміж за Ваґнера;

в) помирає.

4. Мефістофель порівнює людину:

а) з комахою;   б) з левом;

в) з багнюкою

5. Жанр твору «Перевтілення» Ф. Кафки:

а) повість;   б) роман;

в) новела

6. Тип літературного героя, утілений в образі Ґреґора Замзи:

а) «зайва людина»;

б) бунтівна людина;

в) нова людина.

7. Зміст, якого набуває символ комахи у творі Ф. Кафки «Перевтілення»:

а) утрата життєвих перспектив;

б) тваринне існування пересічної людини;

в) гіперболізовані самотність та відчуження.

8. За єршалаїмським світом, створеним М. О. Булгаковим,— найгірша людська вада:

а) брехня;

б) підлість;

в) жадібність

9. Прохання Марґарити до Воланда після балу:

а) вилікувати майстра від божевілля;

б) повернути їй майстра;

в) щоб Фріді припинили подавати хусточку, якою вона задушила дитину.

10. Понтій Пілат у фіналі роману заслуговує на:

а) вічне світло;

б) вічний спокій;

в) вічне буття

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

11. Роман майстра порушує такі філософсько-моральні проблеми:

а) зрадництва;

б) влади й народу;

в) морального злочину, скоєного через страх;

г) духовних шукань;

д) морального вибору

12. Завершіть речення: «Авангардистська течія, що дала поштовх до розвитку в кінематографі лінії, яка трансформувалася у так звані фільми жахів, — це... (експресіонізм)».

13. Характерна ознака художнього світу Ф. Кафки:

а) критичний аналіз соціоісторичних умов життя;

б) зображення конфлікту людини з таємничою та абсурдною владою, що постає в образах батька, богів, імператорів, суддів, службовців;

в) спрямованість у минуле індивідуального та національного життя, колишніх цивілізацій;

г) піднесене змалювання соціально-психологічного типу «зайвої людини».

Високий рівень (спільний для обох варіантів; 3 бали — за повну й розгорнуту відповідь)

14. Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань.

а) визначте головну думку останнього монологу Фауста

б) У чому своєрідність композиції роману «Майстер і Марґарита»? Які основні сюжетні лінії можна виокремити в романі?

в) У чому полягають головні тема та проблема метафоричного світобачення у новелі «Перевтілення»?

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Для всіх: повторити теоретичний матеріал за темою «Модернізм».

Індивідуальне: підготувати повідомлення про основні течії європейської поезії ХХ ст. та її найвідоміших представників.