Розробки уроків - Зарубіжна література 11 клас - Рівень стандарту - Коновалова М. В. 2019
Контрольна робота № 2 за темою «Шедеври європейської лірики першої половини XX ст.»
Шедеври європейської лірики першої половини XX ст. - Росія
І семестр
Мета — формувати компетентності:
■ предметні (систематизовані й узагальнені знання за темою «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.»; творче мислення; писемне мовлення; гуманістичний світогляд; розвинене вміння аргументувати власну точку зору);
■ ключові (інформаційні: уміння систематизувати здобуті знання та критично їх осмислювати; загальнокультурну: прагнення досягти високого результату).
Тип уроку: урок контролю й корекції знань, творчих умінь і навичок.
Обладнання: тестові завдання (2 варіанти).
Перебіг уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи
2. Самостійна робота учнів I варіант
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 0,5 бала)
1. Незнайома — героїня поезії:
а) О. Блока; б) Б. Пастернака;
в) А. Ахматової.
2. «Цей лютий! Час для сліз і віршів...», «Зимова ніч», «У всьому хочу я дійти самої суті...» написав:
а) О. Блок; б) В. Маяковський;
в) Б. Пастернак.
3. Чіткість, ясність, особлива прозорість образів характерні для:
а) акмеїзму; б) символізму;
в) неоромантизму
4. Об’єднання «Цех поетів», яке відмежовувалося від провідних ідей російського символізму, започаткувало нову модерністську течію, а саме:
а) акмеїзм; б) футуризм;
в) імажинізм
5. Гасло: «Минуле затісне. Академія та Пушкін не зрозуміліші за ієрогліфи.
Скинути Пушкіна, Достоєвського, Толстого з пароплава сучасності!» проголосили:
а) футуристи; б) акмеїсти;
в) незалежні митці.
6. Поети цього напряму проголошували пріоритет художнього образу:
а) символісти; б) футуристи;
в) імажиністи.
7. Марина Цвєтаєва брала участь у поетичному угрупованні:
а) акмеїстів; б) символістів;
в) не належала до жодного
8. Автор збірки символістських «Віршів про Прекрасну Даму»:
а) В Брюсов;
б) О. Блок;
в) М. Цвєтаєва.
9. Рядок поезії «Незнайома», що є трагічно-іронічним повтором латинського афоризму:
а) істина в вині; б) істина в коханні;
в) істини немає
10. «чотки», «Біла зграя», «Подорожник», «вечір» А. Ахматової — це:
а) окремі вірші різних етапів творчості;
б) назви поетичних збірок;
в) поеми
11. «Ви любите блискавку в небі, а я — в електричній прасці» — так В. Маяковський говорив молодому поетові:
а) Б. пастернаку; б) М. Гумільову;
в) В. Хлєбникову.
12. Поет, який став лауреатом Нобелівської премії:
а) О. Блок; б) Б. пастернак;
в) В. Маяковський.
Достатній рівень (кожна правильно встановлена відповідність — 1 бал)
13. Визначте відповідність між поетами й літературними напрямами.
1) Символізм. а) М. Гумільов.
2) Акмеїзм. б) В. Маяковський.
3) Футуризм. в) О. Блок.
Ключ: 1 — в; 2 — а; 3 — б.
Високий рівень (спільний для обох варіантів; 3 бали — за грамотне розкриття теми)
14. Напишіть есе про розквіт російської поезії Срібної доби.
II варіант
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 0,5 бала)
1. Представники футуризму:
а) О. Блок, Д. Мережковський, К. Бальмонт;
б) М. Гумільов, А. Ахматова, О. Мандельштам;
в) Ігор Сєверянін, Велимир Хлєбников, В. Маяковський.
2. Образ Прекрасної дами був для О. Блока символом:
а) Росії;
б) Вічної Жіночності та Світової Душі;
в) краси
3. Звукопис, натяк, суґестія характерні для:
а) символізму;
б) акмеїзму;
в) реалізму
4. Б. Пастернак є автором:
а) поеми «реквієм»;
б) роману «доктор Живаго»;
в) поезії «Незнайома»
5. М. Гумільов протиставив Культу Вічної Жіночності, який панував у ліриці російських символістів:
а) «поезію мислення»;
б) «поезію мужності»;
в) «поезію почуттів»
6. Угруповання, до якого належали В. Маяковський, брати Бурлюки та В. Каменський:
а) «Центрифуга»;
б) егофутуристи;
в) кубофутуристи.
7. С. Єсенін, М. Клюєв розпочали свою творчість у річищі літературного на пряму:
а) «Цех поетів»;
б) «Центрифуга»;
в) новоселянська поезія.
8. Кохання до Л. Менделєєвої, доньки відомого хіміка, та знайомство з філософською спадщиною В. Соловйова визначили новий етап у духовному житті:
а) О. Блока;
б) М. Гумільова;
в) С. Єсеніна.
9. Основа сюжету «Незнайомої» О. Блока:
а) таємниця незнайомої красуні, яку бачить герой;
б) почуття до Л. Менделєєвої;
в) конфлікт ідеалу й дійсності.
10. Автор слів «мистецтво світлом своїм рятує людей від темряви, яка в них є»:
а) А. Ахматова;
б) М. Цвєтаєва;
в) Б. Пастернак.
11. Трагедія В. Маяковського, прем’єра якої зазнала провалу:
а) «ніч»;
б) «Баня»;
в) «Володимир Маяковський».
12. У поемі А. Ахматової «Реквієм» ідеться про:
а) сталінські репресії 1930-х рр., жертвою яких став син поетеси;
б) більшовицький терор 1920-х рр., під час якого розстріляли її чоловіка М. Гумільова;
в) страшні наслідки Другої світової війни.
Достатній рівень (кожна правильно встановлена відповідність — 1 бал)
13. Визначте відповідність між основними естетичними засадами, на яких ґрунтується кожне із зазначених літературних явищ.
1) Поети вважали, що символ може передати внутрішню сутність кожного явища Символ містить «відгук інших світів» |
а) Футуризм |
2) Прихильники гасла «мистецтво заради мистецтва» Поети виявляли пасивне, споглядальне ставлення до дійсності, індивідуалізм та містицизм |
б) Символіз |
3) Представникам цієї течії властиві крайній індивідуалізм, обожнення свого «я» Вони активно створювали нові слова, що мали відобразити сутність нового часу |
в) Акмеїзм |
Ключ: 1 — б; 2 — в; 3 — а.
Високий рівень (спільний для обох варіантів; 3 бали — за грамотне розкриття теми)
14. Напишіть есе про розквіт російської поезії Срібної доби.
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Для всіх: прочитати повість О. І. Купріна «Гранатовий браслет». Індивідуальне: підготувати повідомлення про життя та творчість О. І. Купріна.