Усі уроки зарубіжної літератури. 11 клас. Профільний рівень + рівень стандарту. II семестр - О. Г. Куцінко 2019
Контрольна робота за темою «Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.» (Різнорівневі завдання)
Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст. - Японія
Плани-конспекти уроків
Мета — формувати компетентності:
✵ предметні (систематизовані й узагальнені знання про особливості зарубіжної прози другої половини ХХ ст.; розвинене писемне мовлення);
✵ ключові (інформаційні: уміння систематизувати набуті знання та критично їх осмислювати; загальнокультурні: творчі здібності; прагнення досягти високого результату).
Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь і навичок.
Обладнання: картки із завданнями (3 варіанти).
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи
2. Виконання контрольної роботи І варіант
Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
1. Сантьяґо більше не снилися ані шторми, ані бійки; коли він засинав, то часто бачив уві сні:
а) свою дружину; б) велику рибу;
в) левів; г) свою молодість.
2. Кікудзі не цінує чайної церемонії тому, що:
а) уважає обряд надуманим, формальністю;
б) у його родині не визнають цього обряду;
в) уважає обряд застарілим, несучасним;
г) противиться впливу Тікако через обряд.
3. Свою літературну творчість Ґ. Ґарсія Маркес розпочав:
а) із публіцистичних нарисів; б) віршуванням;
в) із малої прози; г) із драматичного жанру.
Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
4. Утілення вишуканості, ідеальної природної краси в повісті «Тисяча журавлів» Я. Кавабати:
а) чашка; б) хустка;
в) квітка; г) глечик.
5. Зазначте одну з основних проблем твору Е. М. Гемінґвея «Старий і море»:
а) взаємини батьків і дітей;
б) крах романтичних ілюзій;
в) взаємини людини та природи;
г) втрата сенсу життя.
6. Символічне значення фіналу оповідання Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами»:
а) приреченість людей, які не спроможні піднятися над «багном» свого існування;
б) сподівання на відродження духовності людей;
в) воскресла віри людей у надприродні сили;
г) утвердження добра в людському житті.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
7. Художній світ Е. М. Гемінґвея вирізняють:
а) тема «втраченого покоління»;
б) апокаліптичні настрої, втілені в картинах криз і катастроф;
в) «герой кодексу», який виявляє мужність і стоїцизм перед силами зла;
г) аскетичність художнього зображення в поєднанні із сухим, телеграфним стилем;
д) дивовижні, схожі на сновидіння сюжети.
Високий рівень (максимальна оцінка — 3 бали)
8. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.
Як ви розумієте термін «магічний реалізм»? наведіть приклади.
II варіант
Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
1. Сантьяґо, якому довелося протягом трьох днів чимало пережити, відчував до рибини:
а) жаль і повагу; б) роздратованість;
в) злість і ненависть; г) повну байдужість.
2. Образ Фуміко є втіленням:
а) беззахисності, домашнього тепла;
б) чистоти, недосяжного ідеалу;
в) минулого, що заважає щастю;
г) палкого кохання, самовідданості.
3. Життєвий досвід Ґ. Ґарсії Маркеса, який зумовив зрощення в його творчості реального та фантастичного, міфологічного та історичного:
а) знайомство із зібранням творів фольклору в бібліотеці батьків;
б) враження від казок і легенд, почутих від бабусі, та розповідей дідуся про війну;
в) залучення до скарбів народної традиції в національному коледжі;
г) захоплення фольклором під час навчання в університеті.
Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
4. Кікудзі хотів відмовитися від кохання й одруження з Юкіко, тому що:
а) дівчина йому не подобалася;
б) захопився іншою — Фуміко;
в) Тікако плямує їхні взаємини;
г) хоче сам обрати наречену.
5. Сантьяґо почувався:
а) нікому не потрібним; б) бідним;
в) самотнім; г) нещасним.
6. Символічне значення образу ангела в оповіданні Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами»:
а) символ втрати віри людей в існування надприродного;
б) утілення кари небесної за гріховне життя;
в) символ дива, на яке духовно спустошені люди не реагують;
г) уособлення трагізму людського буття.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
7. Художній світ Ґ. Ґарсії Маркеса характеризують:
а) тема розладу людських взаємин у світі, що перебуває у стані насильства;
б) зовнішній схематизм та одноманітність у змалюванні образів;
в) прагнення відтворити «моделі» національного буття, національної історії;
г) тема морального суду над людством;
д) тяжіння до умовного, гротескного, фантастичного, різноманітних форм поетичної символізації.
Високий рівень (максимальна оцінка — 3 бали)
8. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.
Як основні духовні й естетичні ідеї втілено в зарубіжній прозі другої половини ХХ ст.? Наведіть приклади.
III варіант
Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
1. Мандруючи у морі протягом трьох днів, старий:
а) зовсім не помічав природи навколо себе;
б) постійно спілкувався з природою;
в) нервував через самотність;
г) молився.
2. Коли велика рибина потягла Сантьяґо у відкрите море, старий сподівався, що:
а) його врятують моряки; б) наловить багато риби; в) риба швидко втомиться; г) риба притягне його до берега.
3. Чайна церемонія в сюжеті твору «Тисяча журавлів» — це:
а) тло для основних подій;
б) основа оповіді, її внутрішні зміст та сенс;
в) один з елементів сюжету, частина твору;
г) ліричний відступ.
Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
4. «У його уяві виринула зграбна постать дівчини, її стримані, граційні рухи, легка тінь листя на сьодзі й м’які відблиски світла на святковому кімоно та волоссі. виразно бачив він червону серветку й рожеве крепдешинове Фуросікі з білими журавлями» — такою Кікудзі побачив:
а) Оота-сан; б) Фуміко;
в) Тікако; г) Юкіко.
5. Символ абсурдності людського буття у творі Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами»:
а) ставлення Пелайо й Елісенди до своєї дитини;
б) образ дощу, що лив три дні та три ночі;
в) сприйняття людьми жінки-павука;
г) ставлення людей до ангела.
6. Зазначте жанр твору Е. М. Гемінґвея «Старий і море»:
а) оповідання; б) повість-притча;
в) новела; г) роман.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
7. Індивідуальним стилем Я. Кавабати вважають:
а) сталу своєрідність, оригінальні ознаки творчої манери;
б) дотримання національних художніх традицій, класичних уявлень про прекрасне;
в) належність до певного напряму;
г) загальні особливості образного відтворення дійсності;
д) зображення цінності кожної миті людського життя і неповторності природи.
Високий рівень (максимальна оцінка — 3 бали)
8. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.
Схарактеризуйте образи жінок із повісті «Тисяча журавлів». Яка героїня вам найбільше сподобалася?
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Інтерактивний прийом «Мікрофон»
- Завершіть речення:
✵ «Найкраще мені вдалося...»;
✵ «Мене збентежило запитання (завдання) про.»;
✵ «Найскладнішим виявилося.».
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Для всіх: повторити вивчене в 9-10-му класах за темою «Драматургія кінця ХІХ — початку ХХ ст.».
Випереджальне (індивідуальне; для 4-5 учнів): підготувати повідомлення про «театр абсурду» та драму-притчу.