Усі уроки зарубіжної літератури 11 клас. Профільний рівень + рівень стандарту II семестр - О. Г. Куцінко 2019
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
11-й клас. Профільний рівень + рівень стандарту
II семестр
Профільний рівень
На навчальний рік — 102 години (105 годин), на II семестр — 57, на тиждень — 3 (із них: текстуальне вивчення творів — 42, розвиток мовлення (РМ) — 3, позакласне читання (ПЧ) — літературне краєзнавство (ЛК) — 1, контрольні роботи — 4, узагальнення (зокрема, за рахунок резервного часу) — 4)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата проведення уроку |
Примітки |
|
запланована |
скоригована |
|||
Проблема війни та миру в літературі ХХ ст. |
||||
Німеччина |
||||
49 |
Бертольд Брехт. Життєвий і творчий шлях письменника. Брехт як драматург-новатор. «Епічний театр» Брехта, його теоретичні засади та творча практика |
|||
50 |
«Матінка Кураж та її діти» Б. Брехта — драма-пересторога напередодні Другої світової війни. Історико-літературні джерела й сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос та алегоричний сенс. «ефект відчуження» й інші ознаки «епічного театру» в п’єсі |
|||
51 |
Утілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в умовах війни: сміливості (Ейліф), чесності (Швейцеркас) і доброти (Катрін). Образ Кураж — пророча метафора майбутнього Німеччини |
|||
52 |
Символіка п’єси «Матінка Кураж та її діти». П’єса в театрі й кіно. Значення творчості Б. Брехта. Переклади творів Б. Брехта українською |
|||
53 |
Генріх Белль. Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності війни в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...». Образ школи як художня модель фашистської Німеччини |
|||
54 |
«Подорожній, коли ти прийдеш у Спа.»: символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Символіка та форма твору. Образ головного героя. Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція |
|||
Німецькомовна поезія |
||||
55 |
Пауль Целан. Віхи життя та творчості Целана, зв’язки поета з Україною. «Фуга смерті» — один із найвідоміших творів про голокост. Художнє новаторство митця |
|||
56 |
«Фуга смерті» Пауля Целана. Ключові метафори як відтворення жахливої реальності Освенціма. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі |
|||
57 |
РМ (письмово). Написання асоціативного етюду, викликаного художніми образами прочитаних творів |
|||
Франція |
||||
58 |
ПЧ. Альбер Камю «Чума» |
|||
59 |
Контрольна робота за темою «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.» (твір) |
|||
Польща |
||||
60 |
ЛК. Бруно Шульц «Птахи», «Цинамонові крамниці» |
|||
Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст. |
||||
61 |
Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. Розвиток прози в Європі, США, Латинській Америці, Японії та Росії |
|||
62 |
Нові явища й тенденції в літературі другої половини ХХ ст. Переростання модернізму в постмодернізм |
|||
США |
||||
63 |
Ернест Міллер Гемінґвей. Віхи життя та творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Новаторство прози письменника |
|||
64 |
Е. М. Гемінґвей «Старий і море». Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті. Змалювання драматичних суперечностей людського буття; його осмисленості та абсурдності, перемог та поразок, величі та слабкості, протистояння природі та єдності з нею |
|||
65 |
Е. М. Гемінґвей «Старий і море». Символіка образів. Образ Сантьяґо. Сенс фіналу й назви повісті. Ознаки притчі у творі |
|||
Колумбія |
||||
66 |
Ґабріель Ґарсія Маркес. Стислі відомості про митця, лауреата нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Маркеса |
|||
67 |
Синтез реального та фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Філософсько-етичний сенс зустрічі ангела з людьми |
|||
68 |
«Стариган із крилами» Ґ. Ґарсії Маркеса. Символічний образ ангела. Ідея прагнення внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до одвічних цінностей. Сенс фіналу та назви оповідання |
|||
69 |
РМ (усно). Складання вітального слова на честь художнього образу або автора: Ґ. Ґарсія Маркес та його «Стариган із крилами» |
|||
Японія |
||||
70 |
Ясунарі Кавабата — лауреат нобелівської премії. Відображення самобутності японської культури у повісті «Тисяча журавлів». історія написання. Провідні ідеї, образна система повісті |
|||
71 |
«Тисяча журавлів» Я. Кавабати. Еволюція головного героя твору (Кікудзі). Символіка повісті. японські уявлення про красу та відображення їх у творі. Глибокий ліризм твору. Вишукана простота стилю письменника |
|||
72 |
Контрольна робота за темою «людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.» (різнорівневі завдання) |
|||
Література другої половини ХХ — початку ХХІ ст. |
||||
Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. |
||||
73 |
Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. (загальний огляд) |
|||
Швейцарія |
||||
74 |
Фрідріх Дюрренматт. Стислі відомості про митця. Художнє дослідження феномена влади — філософсько-етичне підґрунтя драматургії. «Гостина старої дами» (загальний огляд) |
|||
75 |
Система образів та сюжетна лінія, алегорично-моральний зміст сюжету драми Ф. Дюрренматта «Гостина старої дами». Проблема сенсу життя окремої людини, спокутування боргів минулого, права сили в контексті духовного досвіду повоєнної Європи. Художня своєрідність твору |
|||
Румунія-Франція |
||||
76 |
Ежен Йонеско. Стислі відомості про письменника. Зображення духовної та інтелектуальної спустошеності сучасного суспільства — провідна тема творчості драматурга |
|||
77 |
Символічний сенс сюжету п’єси «носороги» Е. Йонеско. Сатирично-гротескне змалювання процесу омасовлення людей. Тема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості. Сутність опору Беранже. Сенс центральної метафори твору |
|||
Література постмодернізму |
||||
78 |
Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть XX — початку ХХІ ст. Соціоісторичні, культурно-філософські й естетичні чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. наріжні принципи постмодерністської поетики. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура |
|||
79 |
РМ (усно). найяскравіші представники постмодерністської прози. Ознаки постмодернізму у творчості письменників-прозаїків кінця XX — початку ХХі ст. |
|||
Сербія |
||||
80 |
Милорад Павич. Стислі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» ознак постмодернізму |
|||
81 |
«Скляний равлик» М. Павича. Можливість обрання шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину» . Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори |
|||
Аргентина |
||||
82 |
ПЧ. Хорхе Луїс Борхес «Вавилонська бібліотека» |
|||
83 |
Хуліо Кортасар. Стислі відомості про письменника. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні «Менади» |
|||
84 |
«Менади» Х. Ф. Кортасара. Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі. Специфіка індивідуального стилю митця |
|||
Німецькомовні твори |
||||
85 |
ПЧ. Крістоф Рансмайр «Останній світ» |
|||
86 |
Контрольна робота за темою «література другої половини ХХ — початку ХХІ ст.» (різнорівневі завдання) |
|||
Сучасна література в юнацькому читанні |
||||
Україна |
||||
87 |
Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури. Таїр Халілов — сучасний український кримськотатарський письменник. наближеність прози Т. Халілова до філософії екзистенціалізму |
|||
88 |
Т. Халілов «До останнього подиху» — історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу. Тема депортації та свавілля влади. Образ Бекира — людини, яка ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв’язок зі своїм народом |
|||
Франція |
||||
89 |
Даніель Пеннак. Стислі відомості про митця. Пеннак як автор декларації прав читача. Серія детективних романів «Сага про Малоссена» |
|||
90 |
Образ сучасного Парижа та його мешканців у романі Даніеля Пеннака «Усе для людожерів». Викриття абсурдності суспільства споживання. Детективна лінія твору. Образ Бенжамена Малоссена. Відкритий фінал. Метафоричний сенс назви роману. Іронічний стиль оповіді |
|||
США |
||||
91 |
Стівен Едвін Кінґ. Стислі відомості про письменника-фантаста. Метафора одержимості як наскрізна тема творів письменника. «Мораль»: проблематика, поетика, жанрова своєрідність |
|||
92 |
С. Е. Кінґ «Мораль». Біблійні мотиви у творі. Психологізм у зображенні персонажів. Підтекст. Сенс назви й фіналу. Художня своєрідність твору |
|||
93 |
Джон Майкл Ґрін — американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» — розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака й дівчини |
|||
94 |
«Провина зірок» Дж. М. Ґріна. Образи головних героїв. Ідея цінності життя |
|||
95 |
«Провина зірок» Дж. М. Ґріна. Символіка назви твору. ліризм, іронічність оповіді |
|||
Австралія |
||||
96 |
Маркус Френк Зузак. Стислі відомості про митця. «Крадійка книжок» — роман про Другу світову війну |
|||
97 |
«Крадійка книжок» М. Ф. Зузака. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи |
|||
98 |
Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світі. Форми оповіді у творі М. Ф. Зузака «Крадійка книжок» |
|||
99 100 |
Сучасний літературний процес (загальний огляд). Зарубіжна література ХХІ ст. |
|||
101 |
Контрольна робота за темою «Сучасна література в юнацькому читанні» (розгорнуті відповіді на запитання) |
|||
Підбиття підсумків |
||||
102 |
Узагальнення й систематизація знань. найвидатніші здобутки зарубіжної літератури доби античності, Середньовіччя та Відродження |
|||
103 |
Узагальнення й систематизація знань. найвидатніші здобутки зарубіжної літератури XVII ст., XVIII ст., а також ХІХ ст. (доба романтизму) |
|||
104 |
Узагальнення й систематизація знань. найвидатніші здобутки зарубіжної літератури ХІХ ст. (доби реалізму й раннього модернізму) |
|||
105 |
Узагальнення й систематизація знань. найвидатніші здобутки зарубіжної літератури ХХ — початку ХХІ ст. (зокрема, сучасного літературного процесу) |
Рівень стандарту
На навчальний рік — 34 години (35 годин), на II семестр — 18, на тиждень — 1 (із них: текстуальне вивчення творів — 11, розвиток мовлення (РМ) — 2, позакласне читання (ПЧ) — 1, резервний час (контрольні роботи й узагальнення) — 4)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата проведення уроку |
Примітки |
|
запланована |
скоригована |
|||
Антиутопія у світовій літературі |
||||
Велика Британія |
||||
18 |
Розвиток жанру антиутопії у ХХ ст.: ознаки та представники (загальний огляд). Зв’язок творчості Джорджа Орвелла (Еріка Артура Блера) із соціально-історичною ситуацією доби. Поетика жанру антиутопії у творчості Джорджа Орвелла (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.) |
|||
19 |
Джордж Орвелл «1984». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в анти- утопіях митця. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Художній конфлікт. Персонажі |
|||
20 |
Контрольна робота за темою «Антиутопія у світовій літературі» (різнорівневі завдання) |
|||
Проблема війни та миру в літературі ХХ ст. |
||||
Німеччина |
||||
21 |
Бертольд Брехт — драматург-новатор. «Епічний театр» Б. Брехта: теоретичні засади. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та ознаки «епічного театру» в п’єсі |
|||
22 |
Генріх Белль. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...» |
|||
Німецькомовна поезія |
||||
23 |
«Фуга смерті» Пауля Целана (Анчеля) — один із найвідоміших творів про голокост. Художнє новаторство митця. РМ (письмово). написання асоціативного етюду, викликаного художніми образами прочитаних творів |
|||
24 |
Контрольна робота за темою «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.» (твір) |
|||
Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст. |
||||
США |
||||
25 |
Ернест Міллер Гемінґвей. Віхи життя та творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. Гемінґвея |
|||
26 |
Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяґо. Ознаки притчі у повісті |
|||
Японія або Колумбія |
||||
27 |
Ясунарі Кавабата — лауреат нобелівської премії. Стислі відомості про життя. Відображення специфіки японської культури, традицій, звичаїв у повісті «Тисяча журавлів» або Ґабріель Ґарсія Маркес — лауреат нобелівської премії. Стислі відомості про життя. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсії Маркеса. Синтез реального й фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу ангела. Ідея прагнення внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до одвічних цінностей |
|||
Література другої половини ХХ — початку ХХІ ст. |
||||
Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. |
||||
28 |
«Драма-притча» як відгук на сучасні історичні події й актуальні питання духовного буття людини. «Театр абсурду» як явище неоавангардизму |
|||
Література постмодернізму |
||||
29 |
Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть XX — початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура. РМ (усно). найяскравіші представники постмодерністської прози. Ознаки постмодернізму у творчості письменників- прозаїків кінця XX — початку ХХі ст. |
|||
30 |
ПЧ. Макс Фріш «Санта-Крус» або Фрідріх Дюрренматт «Гостина старої дами» |
|||
Сербія |
||||
31 |
Милорад Павич. Стислі відомості про сербського митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» ознак постмодернізму. Варіанти фіналу твору як своєрідна ознака творчості М. Павича. Сенс центральної метафори у творі |
|||
32 |
Контрольна робота за темами «людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.» та «література другої половини ХХ — початку ХХІ ст.» (різнорівневі завдання) |
|||
Сучасна література в юнацькому читанні |
||||
Австралія або США |
||||
33 34 |
Стислі відомості про Маркуса Френка Зузака. «Крадійка книжок» — роман про Другу світову війну та бестселер сучасної літератури. Викриття згубного впливу нацизму у творі. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світі або Джон Майкл Ґрін — американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» — розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака й дівчини. Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. ліризм, іронічність оповіді |
|||
Підбиття підсумків |
||||
35 |
Узагальнення й систематизація вивченого впродовж навчального року |