Усі уроки зарубіжної літератури 11 клас. Профільний рівень + рівень стандарту II семестр - О. Г. Куцінко 2019

Урок 72. Контрольна робота за темою «Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.» (різнорівневі завдання)
Плани-конспекти уроків. Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.

Мета — формувати компетентності:

- предметні (систематизовані й узагальнені знання про особливості зарубіжної прози другої половини ХХ ст.; розвинене писемне мовлення);

- ключові (інформаційні: уміння систематизувати набуті знання та критично їх осмислювати; загальнокультурні: творчі здібності; прагнення досягти високого результату).

Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь і навичок.

Обладнання: картки із завданнями (3 варіанти).

Перебіг уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

III. Робота над темою уроку

1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи

2. Виконання контрольної роботи

І варіант

Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

1. Сантьяґо більше не снилися ані шторми, ані бійки; коли він засинав, то часто бачив уві сні:

а) свою дружину;

б) велику рибу;

в) левів;

г) свою молодість.

2. Кікудзі не цінує чайної церемонії тому, що:

а) уважає обряд надуманим, формальністю;

б) у його родині не визнають цього обряду;

в) уважає обряд застарілим, несучасним;

г) противиться впливу Тікако через обряд.

3. Свою літературну творчість Ґ. Ґарсія Маркес розпочав:

а) із публіцистичних нарисів;

б) віршуванням;

в) із малої прози;

г) із драматичного жанру.

Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

4. Утілення вишуканості, ідеальної природної краси в повісті «Тисяча журавлів» Я. Кавабати:

а) чашка;

б) хустка;

в) квітка;

г) глечик.

5. Зазначте одну з основних проблем твору Е. М. Гемінґвея «Старий і море»:

а) взаємини батьків і дітей;

б) крах романтичних ілюзій;

в) взаємини людини та природи;

г) втрата сенсу життя.

6. Символічне значення фіналу оповідання Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами»:

а) приреченість людей, які не спроможні піднятися над «багном» свого існування;

б) сподівання на відродження духовності людей;

в) воскресла віри людей у надприродні сили;

г) утвердження добра в людському житті.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

7. Художній світ Е. М. Гемінґвея вирізняють:

а) тема «втраченого покоління»;

б) апокаліптичні настрої, втілені в картинах криз і катастроф;

в) «герой кодексу», який виявляє мужність і стоїцизм перед силами зла;

г) аскетичність художнього зображення в поєднанні із сухим, телеграфним стилем;

д) дивовижні, схожі на сновидіння сюжети.

Високий рівень (максимальна оцінка — 3 бали)

8. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

Як ви розумієте термін «магічний реалізм»? Наведіть приклади.

II варіант

Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

1. Сантьяґо, якому довелося протягом трьох днів чимало пережити, відчував до рибини:

а) жаль і повагу;

б) роздратованість;

в) злість і ненависть;

г) повну байдужість.

2. Образ Фуміко є втіленням:

а) беззахисності, домашнього тепла;

б) чистоти, недосяжного ідеалу;

в) минулого, що заважає щастю;

г) палкого кохання, самовідданості.

3. Життєвий досвід Ґ. Ґарсії Маркеса, який зумовив зрощення в його творчості реального та фантастичного, міфологічного та історичного:

а) знайомство із зібранням творів фольклору в бібліотеці батьків;

б) враження від казок і легенд, почутих від бабусі, та розповідей дідуся про війну;

в) залучення до скарбів народної традиції в національному коледжі;

г) захоплення фольклором під час навчання в університеті.

Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

4. Кікудзі хотів відмовитися від кохання й одруження з Юкіко, тому що:

а) дівчина йому не подобалася;

б) захопився іншою — Фуміко;

в) Тікако плямує їхні взаємини;

г) хоче сам обрати наречену.

5. Сантьяґо почувався:

а) нікому не потрібним;

б) бідним;

в) самотнім;

г) нещасним.

6. Символічне значення образу ангела в оповіданні Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами»:

а) символ втрати віри людей в існування надприродного;

б) утілення кари небесної за гріховне життя;

в) символ дива, на яке духовно спустошені люди не реагують;

г) уособлення трагізму людського буття.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

7. Художній світ Ґ. Ґарсії Маркеса характеризують:

а) тема розладу людських взаємин у світі, що перебуває у стані насильства;

б) зовнішній схематизм та одноманітність у змалюванні образів;

в) прагнення відтворити «моделі» національного буття, національної історії;

г) тема морального суду над людством;

д) тяжіння до умовного, гротескного, фантастичного, різноманітних форм поетичної символізації.

Високий рівень (максимальна оцінка — 3 бали)

8. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

Як основні духовні й естетичні ідеї втілено в зарубіжній прозі другої половини ХХ ст.? Наведіть приклади.

III варіант

Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

1. Мандруючи у морі протягом трьох днів, старий:

а) зовсім не помічав природи навколо себе;

б) постійно спілкувався з природою;

в) нервував через самотність;

г) молився.

2. Коли велика рибина потягла Сантьяґо у відкрите море, старий сподівався, що:

а) його врятують моряки;

б) наловить багато риби;

в) риба швидко втомиться;

г) риба притягне його до берега.

3. Чайна церемонія в сюжеті твору «Тисяча журавлів» — це:

а) тло для основних подій;

б) основа оповіді, її внутрішні зміст та сенс;

в) один з елементів сюжету, частина твору;

г) ліричний відступ.

Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

4. «У його уяві виринула зграбна постать дівчини, її стримані, граційні рухи, легка тінь листя на сьодзі й м’які відблиски світла на святковому кімоно та волоссі. виразно бачив він червону серветку й рожеве крепдешинове фуросікі з білими журавлями» — такою Кікудзі побачив:

а) Оота-сан;

б) Фуміко;

в) Тікако;

г) Юкіко.

5. Символ абсурдності людського буття у творі Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами»:

а) ставлення Пелайо й Елісенди до своєї дитини;

б) образ дощу, що лив три дні та три ночі;

в) сприйняття людьми жінки-павука;

г) ставлення людей до ангела.

6. Зазначте жанр твору Е. М. Гемінґвея «Старий і море»:

а) оповідання;

б) повість-притча;

в) новела;

г) роман.

Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)

7. Індивідуальним стилем я. Кавабати вважають:

а) сталу своєрідність, оригінальні ознаки творчої манери;

б) дотримання національних художніх традицій, класичних уявлень про прекрасне;

в) належність до певного напряму;

г) загальні особливості образного відтворення дійсності;

д) зображення цінності кожної миті людського життя і неповторності природи.

Високий рівень (максимальна оцінка — 3 бали)

8. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

Схарактеризуйте образи жінок із повісті «Тисяча журавлів». Яка героїня вам найбільше сподобалася?

VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Інтерактивний прийом «Мікрофон»

Завершіть речення:

«Найкраще мені вдалося...»;

«Мене збентежило запитання (завдання) про…»;

«Найскладнішим виявилося…».

VIІ. Домашнє завдання

Для всіх: повторити вивчене в 9-10-му класах за темою «Драматургія кінця ХІХ — початку ХХ ст.».

Випереджальне (індивідуальне; для 4-5 учнів): підготувати повідомлення про «театр абсурду» та драму-притчу.