КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ - Усі уроки зарубіжної літератури. 9 клас. I семестр - Паращич - 2017 рік
Усі уроки зарубіжної літератури. 9 клас. I семестр - 2017 рік
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 9-й КЛАС. I СЕМЕСТР
На навчальний рік — 70 год. На I семестр — 34 год. На тиждень — 2 год. На текстуальне вивчення літературних творів — 29 год. На контрольні роботи — 3 год. На уроки розвитку зв'язного мовлення — 2 год.
Вступ |
|||
1 |
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі |
||
2 |
Специфіка жанрів у різних національних літературах. розмаїття індивідуальних стилів митців |
||
Просвітництво |
|||
3 |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм) |
||
4 |
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера...» (частина I). Історія написання твору |
||
5 |
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера...» |
||
6 |
Образ Гуллівера як утілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера...» |
||
7 |
Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера...» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова |
||
8 |
Йоганн Вольфґанґ Ґете «Вільшаний король». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король» |
||
9 |
Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й. В. Ґете. Нове розуміння природи в ліриці поета. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й. В. Ґете. Образ Прометея |
||
10 |
Просвітницька ідея об'єднання людства в оді «До радості» Йоганна Крістофа Фрідріха Шиллера |
||
11 |
Ода «До радості» Й. К. Ф. Шиллера. Пафос твору, який став Гімном Євросоюзу. Виразне читання напам'ять |
||
12 |
Контрольна робота № 1 за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж. Свіфта, Й. В. Ґете, Ф. Шиллера» |
||
Романтизм |
|||
13 |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах |
||
14 |
Генріх Гейне «Книга пісень» («Не знаю, що стало зо мною...»). Специфіка німецького романтизму у творчості Г. Гейне |
||
15 |
«Книга пісень» Г. Гейне («На півночі кедр одинокий...», «Коли розлучаються двоє.»): особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам'ять |
||
16 |
Джордж Ґордон Ноел Байрон «Хотів би жити знов у горах...», «Мій дух як ніч...». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета. Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Ґ. Н. Байрона |
||
17 |
Відображення духовного життя особистості, історії та культури Європи в поемі Дж. Ґ. Н. Байрона «Паломництво Чайльд Гарольда» |
||
18 |
Герой і автор поеми Дж. Ґ. Н. Байрона «Паломництво Чайльд Гарольда»: подібність і відмінність. Особливості віршової організації твору (спенсерова строфа). Специфіка зображення образу гетьмана в поемі Байрона «Мазепа» (оглядово): монолог героя, динаміка образу, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу та ін. |
||
19 |
Розвиток мовлення. Поетичний практикум за творчістю Дж. Ґ. Н. Байрона |
||
20 |
Контрольна робота № 2 за темою «романтизм: творчість Г. Гейне, Дж. Ґ. Н. Байрона» |
||
Взаємодія романтизму й реалізму |
|||
21 |
Значення творчості Олександра Сергійовича Пушкіна для розвитку світової літератури. Провідні мотиви його лірики («До А. П. Керн» («Я пам'ятаю мить чудову...»), «Я вас кохав...»). Тема кохання та призначення мистецтва у віршах митця |
||
22 |
Лірика О. С. Пушкіна. Тема поета й поезії у віршах митця («Я пам'ятник собі поставив незотлінний...») |
||
23 |
Взаємодія романтизму й реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне зображення романтичних тем (кохання і відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії і дійсності тощо) та образів (Онєгін — Тетяна, Ленський—Ольга) |
||
24 |
Традиції світової літератури й культури в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (вплив Дж. Ґ. Н. Байрона та ін.). Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни) |
||
25 |
Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо) в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» |
||
26 |
Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до дійсності) й образ автора в романі «Євгеній Онєгін» |
||
27 |
Розвиток мовлення. Природа в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» |
||
28 |
Огляд життя та творчості Михайла Юрійовича Лермонтова. Мотиви світової скорботи в ліриці поета («Сосна») |
||
29 |
Зв'язок творчості М. Ю. Лермонтова («І нудно і сумно...», «На дорогу йду я в самотині...») із традиціями європейського романтизму (Дж. Ґ. Н. Байрона, Г. Гейне та ін.) |
||
30 |
«Герой нашого часу» М. Ю. Лермонтова — філософський, морально-психологічний роман про долю покоління. Особливості розвитку сюжету й композиції у творі |
||
31 |
Сюжет роману М. Ю. Лермонтова «Герой нашого часу». Зв'язок твору з історичною і духовною атмосферою доби |
||
32 |
М. Ю. Лермонтов «Герой нашого часу». Складність образу Печоріна, засоби його розкриття, духовна трагедія |
||
33 |
Печорін у системі образів роману М. Ю. Лермонтова «Герой нашого часу». Новаторство письменника в жанрі роману |
||
34 |
Контрольна робота № 3 за темою «Взаємодія романтизму й реалізму: творчість О. С. Пушкіна, М. Ю. Лермонтова» |