Оцінюємо швидко. Різні види контролю із зарубіжної літератури в 9 класі - Руденко В.І. 2020


Розділ 2. Реалістична драма ХХ ст.: Бернард Шоу
Частина п’ята. Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ - початку ХХ ст.

Спадкоємець Шекспіра

1. Джордж Бернард Шоу — відомий ...(англійський ) письменник

2. Народився в родині збіднілого ірландського дворянина в м. (Дубліні)

3. У 15 років став як і батько ...(клерком)

4. Хто підтримав рішення стати письменником? (Мати, що викладала музику і співи)

5. Яким був шлях Шоу в літературу? (в 17 років в Лондоні пише 6 романів, які критика не визнала, тому став оратором і пропагандистом соціалістичних ідей, а потім вирішив стати драматургом і критиком)

6. У 1891 р. було надруковано статтю «Сутність (ібсенізму»)

7. У чому ж полягає «сутність ібсенізму»? (не наслідувати Ібсена, а привертати увагу до болючих проблем суспільства, про які за часів вікторіанства говорити було неприпустимо)

8. Який твір він запропонував новому театру у 1892 році? (П’єсу «Будинки вдівця»)

9. Назвіть цикли п’єс Шоу («Неприємні п’єси», «Приємні п’єси», «П’єси для пуритан»)

10. Шоу започаткував у театрі жанр ... (римейку — від англ. переробка)

11. «Фантазією в російському стилі на англійські теми» Шой назвав свою п’єсу за чеховськими мотивами... («Дім, де розбиваються серця»)

12. У 1925 році Шведська королівська академія присудила Шоу ...(Нобелівську премію)

Галатея, або Попелюшка

1. Шоу написав близько ... (60 п’єс)

2. Репутацію одного з найвидатніших драматургів ХХ ст. принесла йому п’єса... (Пігмаліон. Роман в 5 діях» (1913)

3. Якщо ібсенівські драми умовно називають аналітичними, то за п’єсами Шоу закріпилася назва ...( інтелектуальні драми або драми ідей, парадоксальні драми)

4. Дайте визначення терміну інтелектуальна драма (поширена жанрова форма драматургії ХХ ст., у якій основний драматичний конфлікт грунтується на дискусії, а його ровязання зазвичай полягає в перемозі одного з протилежних поглядів на проблему, порушену у творі)

5. З яким давньогрецьким міфом про царя Кіпру повязаний сюжет п’єси («Пігмаліон»)

6. Чим займався на дозвіллі цар Кіпру? (скульпторою)

7. Що трапилося з Пігмаліоном? (закохався у свій витвір із слонової кістки)

8. Хто оживив статую? (Афродіта)

9. Ім’я дружини Пігмаліона (Галатея)

10. Де римейк в творі Шоу? (Професор фонетики Генрі Хігінс самовпевнено вважає себе новим Пігмаліоном, що створив Галатею (тобто зробив «чарівну леді» з грубої квіткарки Елізи Дулітл)

11. В чому парадоксальність твору? (кожне малоосвічене дівчисько можна зробити щасливим, давши йому гуманітарну освіту — це парадокс. Кожного професора можна переконати в обмеженості його універсальної теорії — це другий парадокс.)

12. Чому Шоу заборонив перетворювати Елізу (Галатею) в Попелюшку? (суворо заборонив акторам грати закоханих. Шлях Нори Ібсена повинна пройти Еліза — шлях незалежної жінки. Проте парадокс — здобуття гуманітарної освіти й внаслідок цього пробудження власної гідності відкриє квіткарці з робітничого району шлях до вищих кіл суспільства?)

13. Словникова робота

Трагікомедія — драматичний жанр, якому властиві ознаки водночас і трагедії, і комедії. Основою трагікомедії є трагікомічне світовідчуття драматурга. Джерелом сучасної трагікомедії є європейська «нова» драма. За О. А. Галичем, Шоу називав «трагікомедію Нового часу не трагедією з комедійними вкрапленнями, а комедією, що набуває трагічного змісту».

Парадокс — 1) своєрідна думка, судження, яке має розбіжності із загальноприйнятим, іноді суперечить здоровому глузду; 2) несподіване явище, яке не відповідає загальноприйнятим уявленням. Парадокс викликає здивування, заперечення, спонукає замислитись і визначити власну позицію щодо запропонованої в такий спосіб ідеї, ситуації, характеру тощо.

Літературний диктант

1. Джордж Бернард Шоу — лауреат ... премії (Нобелівської)

2. Для Бернарда Шоу взірцем була творчість... (Генріка Ібсена)

3. Третій цикл п'єс Бернарда Шоу мав назву... («П'єси для пуритан»)

4. Другий цикл п'єс Бернарда Шоу мав назву... («П'єси приємні»)

5. За походженням Джордж Бернард Шоу був... (Ірландець)

6. За релігійними поглядами Бернард Шоу був... (атеїст)

7. Перший цикл п'єс Бернарда Шоу мав назву... («Неприємні п'єси»)

8. Перші свої твої Бернард Шоу підписував псевдонімом... (G.B.S. (Джордж Бернард Шоу)

9. Своє самостійне життя Бернард Шоу почав з ... років (15)

10. У 1884 році Шоу став членом ... товариства (Фабіанського)

11. Б. Шоу вважається в Англії засновником ... («Нової драми»)

12. Чудову освіту Б.Шоу здобув ... (Самотужки)

13. Яка п’єса Шоу принесла йому перший успіх? («Дома вдівця»)

14. В основу сюжету твору Шоу «Пігмаліон» покладено... (давньогрецький міф)

15. Б. Шоу визначив жанр п’єси «Пігмаліон»... (роман)

16. Рік створення п’єси «Пігмаліон»... (1912)

17. З якою метою вперше прийшов батько Елізи в дім Хіггінса? (вимагати грошей)

18. До кого з жінок Хіггінс ставився з більшою повагою? (до матері)

19. П'єса Шоу «Пігмаліон» входить до циклу? («П’єси для пуритан»)

20. Чому Еліза у фіналі п’єси залишає дім Хіггінса? (це одна з форм протесту)

«Пігмаліон» аналіз твору

«Пігмаліон» — п’єса Бернарда Шоу, написана в 1912 році.

Жанр твору «Пігмаліон». (Це драма-дискусія.)

Головні герої — квіткарка з нижчого стану на ім’я Еліза Дуліттл; її батько, який працює сміттярем; полковник Пікерінг; вчений Генрі Хігінс; а також місіс Хілл з дітьми (дочка і син на ім’я Фредді).

Тема твору — духовне пробудження людини за допомогою мистецтва слова, творчості.

Ідея п’єси «Пігмаліон» полягає в тому, що навіть бідна і неосвічена людина може стати культурною і прекрасною, якщо буде трудитися!

Проблематика Шоу поєднав дві однакові теми: проблему соціальної нерівності та проблему класичної англійської мови. Б. Шоу особливо яскраво зміг у своєму творі висвітлити проблему нерівності людей в умовах суспільства. У кінці твору Еліза, вже освічена, залишається ні з чим, як була до цього, тільки з трагічним усвідомленням свого матеріального становища і тонким почуттям безмежної несправедливості до людей з нижчого стану. У підсумку дівчина повертається в оселю Хіггінса, але її вже там цінують і приймають як рівну, «свою», як повноцінну особистість. П’єса має і повчально-виховну цінність, що стосується освіти. Адже правильна освіта і виховання відіграє далеко не останню роль в житті будь-якої особистості. Сам Шоу мету своєї п’єси визначив наступним чином: «Пігмаліон» — це насмішка над шанувальниками» блакитної крові»...

Композиція

Шоу подав не традиційну структуру: зав'язка — розвиток дії — розв'язка, а дещо змінює її: зав'язка — розвиток дії — «дискусія». У «Пігмаліоні»:

1. експозиція — несподівана зустріч за випадкових умов двох героїв твору у Конвент-Гардені.;

2. зав'язка — парі Пікерінга і Хіггінса щодо «створення герцогині з квітникарки»;

Розвиток дії — перетворення з «обшарпанки у герцогиню». Професор Хіггінс навчає Елізу мови, допомагає сягнути світ прекрасного, завоювати світ манерами, розмовою, гідністю. Ось наступає кінець експерименту — на прийомі дехто приймає Елізу за угорську принцесу, у неї закохується молодик з вищого світу Фреді.

Кульмінація — нічна розмова після тріумфу Елізи. Бунт героїні.

3. розв'язка — «герцогиня бунтує проти професора», усвідомлення Елізи свого нового становища, розмова з Пікерінгом.

Відкритий фінал — розв'язка у Шоу стала одночасно новою зав'язкою, початком дискусії. Автор створив дискусійну ситуацію, висунув конфлікт ідей, перетворив хід подій у сутичку протилежних життєвих позицій. П'єса мала відкритий фінал. Прозаїк вважав, що п'єса повинна мати «відкриту» кінцівку, спонукати читача до відповіді на поставлені запитання, до обговорення проблеми. Автор не дав глядачам однозначної відповіді, не показав щасливого фіналу.

Головна ідея п’єси: вищі класи відрізняються від нижчих тільки одягом, вимовою, манерами, освітою — і ці соціальні прірви можуть і повинні бути подолані. Талант Хіггінса і благородство Пікерінга дійсно роблять з квіткарки герцогиню, і це можна розуміти як символ майбутнього суспільного прогресу і розкріпачення, до якого закликали Шоу і його однодумці. Для утвердження в суспільстві справедливості, стверджує драматург, головне — перемогти злидні і неуцтво. Позбавлення Елізи від цих бід зміцнюють кращі якості особистості, притаманні їй і колись — порядність, почуття власної гідності, душевну чуйність, енергію. На менш сильні характери, начебто Дулиттла-батька, бідність діє руйнівно. Хіггінс, який в ході «експерименту» сприяв духовному звільненню Елізи, робив це ненавмисно, він не в силах стати вище чисто егоїстичних міркувань. Душевна черствість Хіггінса, нездатного на розуміння і повагу до Елізи, уособлює бездушність англійського суспільства, і в цьому трагізм фінальної ситуації п’єси.

Літературний диктант за п’єсою Бернарда Шоу

1. Продовжить фразу: «Воістину щасливий той, кому улюблена справа...» (дає кошти для життя)

2. Для чого приїхав Пікеринг до Лондона? (зустрітися з Хігінсом)

3. Хто завітав до Хігінса наступного ранку після його знайомства з Пікерингом? (квіткарка)

4. Чому Хігінс погодився навчити правильно говорити Елізу Дулітл? (парі з Пікерингом)

5. Скільки фунтів просив у Хігінса батько Елізи? (5 фунтів)

6. Хто вмовив Елізу залишитись в домі Хігінса? (місіс Пирс)

7. Чому Еліза пішла з дому? (її вигнала нова дружина її батька)

8. Для чого Еліза хотіла навчитися правильно та красиво говорити? (вона хотіла працювати у квітковому магазині)

9. Чому Хігінс мог визначити, хто з якої частини світу приїхав? (він був професором фонетики)

10. Скільки часу треба було Хігінсу, щоб виконати прохання Елізи? (3 місяці)

11. Скільки Еліза готова була сплатити за уроки Хігінса? (18 пенсів за годину)

12. Чому Хігінс спочатку не хотів навіть слухати Елізу, коли вона прийшла до нього? (тому що її вимова йому була не цікава)

13. Чим займався професор Гіггінс? (Фонетикою.)

14. До якого соціального прошарку належала Еліза? (Кокні.)

15. Коли дівчина відчула себе гідною людиною? (Коли Пікерінг назвав її міс Дулитл.)

16. Де відбувалося перше випробування Елізи як леді? (У місіс Гіггінс.)

17. Хто був прихильним до ЕЛІЗИ, турбувався про неї? (Місіс Пірс, економка.)

18. Назвіть того, хто виграв парі. (Гіггінс.)

19. Якою Гіггінс бачив долю Елізи у подальшому? (Не замислювався над цим; у крайньому разі — візьме шлюб із багатієм.)

20. Чому Еліза розлютилася та втекла, коли «експеримент» скінчився? (Чоловіки їй навіть не подякували.)

21. Ким був Альфред Дулитл, батько Елізи? (Сміттярем.)

22. Який дар він мав? (Красномовство.)

23. Хто сприяв тому, що батько Елізи розбагатів? (Гіггінс.)

24. Чим планувала зайнятися Еліза? (Давати уроки правильної вимови.)

25. У ході експерименту професор поводився з ученицею грубо. Чим зумовлене таке ставлення? (Гігінс нехтує людьми без злого умислу, просто його не цікавлять чужі турботи та інтереси. Імовірно, причина в тому, що професор усвідомлює власну перевагу і не хоче розмінюватися на дрібниці.)

26. Яких соціальних проблем торкнувся письменник? Як вони пов’язані між собою? (Пояснення вчителя. У центрі уваги в п’єсі — проблеми соціальної нерівності та мовленнєвої культури. Письменник вважає, що першу з них можна вирішити за допомогою навчання літературної вимови. Його думку озвучує Гігінс, звертаючись до матері: «Мамо, в житті я не брався за щось поважніше! Якби ти знала, як цікаво майже повністю змінити людину, наділивши її зовсім іншою мовою. Адже це означає знищити найглибшу прірву, що розділяє людей і класи».)

27. Чому Галатея-Еліза не задоволена результатами експерименту? (Професор Хіггінс змінює особистість Елізи, але він зовсім не замислився і, звичайно, не подбав про те, як вона буде жити далі. Герой порівняв себе із творцем — Богом. Фонетичний експеримент Хіггінса, по суті, здійснився за принципом «людина для фонетики», а не «фонетика для людини». Природні сили, що були приспані в Елізи, виявилися набагато більшими, ніж на це міг розраховувати професор фонетики.)

28. Коли ми почали читати п’єсу, чого ми очікували? (Мабуть, що Хіггінс закохається в Елізу. Утім, кохання не сталося, сам автор, напевне, був проти щасливої розв’язки. На жаль, таких парадоксів у житті більше, ніж у міфічному варіанті.)

29. Як Бернард Шоу у передмові до п’єси «Пігмаліон» тлумачив свій задум щодо цього твору? (Як пропаганду фонетично правильної англійської мови.)

30. З яким давньогрецьким міфом перегукується і назва, і зміст п’єси Бернарда Шоу? (З античним міфом про Пігмаліона та Галатею.)

31. Де відбувається зустріч квіткарки і професора? (Біля церкви, на вулиці.)

32. Чому присвятив своє життя професор Хіггінс? (Дослідженню фонетики англійської мови.)

33. Визначте жанрову специфіку твору «Пігмаліон». (Це драма-дискусія.)

34. Хто і з ким укладає парі? (Професор Хіггінс з полковником Пікерінгом.)

35. У чому полягало парі? (Професор Хіггінс за кілька місяців зробить з неосвіченої квіткарки герцогиню.)

36. Яким є фінал п’єси Б. Шоу «Пігмаліон»? (Відкритим.)

37. Що Еліза говорить про себе, дискутуючи з Хіггінсом, і в чому вона бачить сенс свого життя? (Вона хоче, щоб її поважали, любили. «Я теж людина, а не бруд під вашими ногами».)

38. Як можна назвати урок, який у книжці п’єси дає Еліза професорові? (Урок гідності.)

Тест «Пігмаліон»

1 Рівень

1. Шоу у царині драми продовжував традиції:

а) О. Уальда; б) Г. Ібсена; в) А. Чехова?

2. Який письменник зауважив: «Зрозуміти Б.Шоу — це означає зрозуміти XX століття»:

а) Л. Толстой; б) І. Ірвін; в) Четерстон?

3. Яка п'єса Б.Шоу принесла йому перший успіх:

а) «Учень диявола»; б) «Пігмаліон»; в) «Будинки вдівця»?

4. В основу сюжету твору Б.Шоу «Пігмаліон» покладено:

а) давньогрецький міф; б) анекдотичну ситуацію; в) реальну історію?

5. Б.Шоу визначив жанр п'єси «Пігмаліон»:

а) лірична комедія; б) роман; в) трагікомедія?

6. Рік створення п'єси «Пігмаліон»:

а) 1910; б) 1900; в) 1913?

7. Чого навчав Хіггінс Елізу:

а) орфографії; б) орфоепії; в) синтаксису; г) правил поведінки?

8. Хто із персонажів п'єси Б.Шоу «Пігмаліон» точніше характеризує людей:

а) батько Елізи; б) Хіггінс; в) Еліза Дулітл?

9. З якою метою вперше прийшов батько Елізи в дім Хіггінса:

а) до Елізи; б) до матері; в) до домоуправительки?

10. До кого з жінок Хіггінс ставитися з більшою повагою:

а) до Елізи; б) до матері; в) до домоутрематильки?

11. Хто, на вашу думку, вийшов переможцем у суперечці Хіггінса з Пікерінгом:

а) сам Хіггінс; б) Пікерінг; в) Еліза Дулітл?

12. Хто, на вашу думку, найбільше сприяв успіхові Елізи:

а) Хіггінс; б) Альфред Дулітл; в) Пікерінг; г) Еліза?

13. Героїня трагікомедії Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза поскаржилася на чоловіків-експериментаторів:

а) місіс Пірс; б) матері Гіггінса; в) своєму батькові; г) матері Пікерінга.

14. Наприкінці п’єси Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза вирішила займатися:

а) філологією; б) флористикою; в) рекламою; г) торгівлею.

15. Герой твору Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Гіггінс залишив Елізу у себе вдома для того, щоб:

а) одружитися з нею; б) здійснити філологічний експеримент; в) вона допомогла його економці по господарству; г) зробити її компаньйонкою своєї матері.

16. У п’єсі Г. Ібсена «Ляльковий дім» Хельмер так відреагував на перший лист Крогстада:

а) сказав Норі, що вони разом подолають усі труднощі; б) пробачив Норі обман; в) розгнівався, звинуватив Нору в усіх гріхах; г) звелів забиратися геть.

17. Прототипом Елізи із п’єси Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» є героїня давньогрецького міфу: а) Персефона; б) Евридіка; в) Галатея; г) Афродита.

18. Еліза не мала бажання брати шлюб із багатієм, тому що:

а) була закохана в бідного сусіда; б) спочатку сама хотіла розбагатіти, побачити світ; в) вважала це торгівлею собою; г) її батько це не схвалював.

19. Де відбувається перша зустріч квіткарки і професора?

а) на майдані б) біля церкви в) на базарі г) на пристані д) в будинку професора

20. Хто і з ким заключає парі?

а) Еліза з Хіггінсом б) Альфред Дуліттл з Хіггінсом в) Альфред Дуліттл з Пікерінгом г) Хіггінс з Пікерінгом д) Пікерінг з Елізою

21. Чому присвятив своє життя професор Хіггінс?

а) системі навчання англійської мови б) написанню словника в) дослідженню фонетики англійської мови г) написанню книги д) пошуку ідеальної нареченої

22. Який герой, нагадує, на думку Шоу, вічний образ Дон Жуана?

а) Еліза б) Пікерінг в) Фредді г) Хіггінс д) Дуліттл

23. Як завершується експеримент професоре Хіггінса?

а) поразкою б) перемогою в) суперечкою г) нічиєю д) невідомо

24. Як можна назвати урок який дає Еліза професорові у кінці п'єси?

а) урок мужності б) урок доброти в) урок толерантності г) урок гідності д) урок вдячності

25. Альфред Дуліттл змушений читати лекції для послідовників.

а) «Ліги моральних реформ» б) «Ліги аморальних реформ» в) «Ліги фонетичних реформ» г) «Ліги виховних реформ» д) «Ліги дурних реформ»

26. На прийомі в посольстві Еліза грає роль...

а) графині Б) герцогині в) княгині г) маркізи д) баронеси

27. Науковий прилад, яким користується професор Хіггінс.

а) фотограф б) фонограф в) фонотон г) магнітофон д) патефон

28. Книга, яку написав Пікерінг.

а) «Розмовний словник» б) «Розмовний щоденник» в) «Розмовний санскрит» г) «Індійський санскрит» д) «Індійський словник»

29. Пікерінг має звання.

а) профессор б) доцент в) підполковник г) полковник д) консул

30. Назва та ідея п’єси «Пігмаліон» взяті.

а) з біблійної притчі б) з давньогрецького міфу в) зі скандинавської легенди г) з комедії Шекспіра д) власна вигадка Шоу

Самостійна робота за п’єсою Бернарда Шоу «Пігмаліон»

1. Засновниками «нової драми» є

A) Генрік Ібсен;

Б) Микола Гоголь;

B) Жан Батіст Мольєр;

Г) Антон Чехов;

Д) Бертольд Брехт;

Е) Бернард Шоу.

2. Бернард Шоу — це

А) американський драматург;

Б) французький драматург;

В) ірландський драматург;

Г) норвезький драматург.

3. Вкажіть п’єси, які написані Бернардом Шоу:

A) «Ревізор»;

Б) «Пігмаліон»;

B) «Дім, де розбиваються серця»;

Г) «Ляльковий дім»;

Д) «Свята Жанна»;

Е) «Три сестри».

4. Яке твердження щодо біографії та творчості Бернарда Шоу є невірним?

A) Бернард Шоу — Нобелівський лауреат з літератури.

Б) Бернард Шоу — лауреат премії «Оскар» за кращу акторську гру в п ’єсі «Пігмаліон».

B) Бернард Шоу написав роль Елізи Дулітл для актриси Стелли Патрик Кемпбелл.

Г) Бернард Шоу іде за Генріком Ібсеном в розробці «драми ідей».

5. Вкажіть особливості «нової драми»:

A) значна роль ремарок;

Б) відкритий фінал;

B) зіткнення різних життєвих позицій;

Г) єдність місця дії;

Д) міфологічний сюжет;

Е) використання сатири.

6. На початку твору «Пігмаліон» квіткарка Еліза відзначалася:

А) жахливою мовою;

Б) потворною зовнішністю;

В) шахраюванням;

Г) легковажною поведінкою.

7. «Тоді чи смію я просити вас не приходити на сніданок у халаті чи, принаймні, не користуватися ним як серветкою так часто, як ви це робите ... . І коли ви будете такі добрі, що не їстимете всього з однієї тарілки, та пам ’ятатимете, що не можна ставити каструлю з вівсянкою на чисту скатертину...». Кому ці поради дає місіс Пірс?

А) Елізі;

Б) Генрі Гіггінсу;

В) Альфреду Дулітлу;

Г) полковнику Пікерінгу.

8. «Злякалась, батечку. Злякалася. Буржуйська мораль схопила ще одну жертву». Про що так говорить містер Дулітл?

А) про своє багатство;

Б) про Елізу-леді;

В) про свій шлюб;

Г) про необхідність покинути роботу сміттяра.

9. «Але тільки від вас я навчилася справді гарних манер — тож саме гарні манери роблять із жінки справжню леді, чи на так?». До кого звертає ці слова Еліза?

А) до Гіггінса;

Б) до місіс Гіггінс;

В) до полковника Пікерінга;

Г) до Фредді.

10. «Я дам оголошення в газети про те, що ваша герцогиня — всього лиш квіткарка, яку ви навчили, і що ця квіткарка навчить будь-яку дівчину, як стати герцогинею — за ті самі півроку ще й за тисячу гіней». Чим хоче займатися Еліза?

А) флористикою;

Б) фонетикою;

В) бути світською дамою;

Г) бути квіткаркою.

Відповіді

1. А, Г, Є;

2. В;

3. Б, В, Д;

4. Б;

5. А, Б, В;

6. А;

7. Б;

8. В;

9. В;

10. Б

11. Продовжить фразу.

A) жанровий різновид драматургії наприкінці XIX — на початку XX ст., у якій рух сюжету визначає зіткнення ідей, світоглядних позицій і думок персонажів, __________

Б) несподіване, непередбачуване твердження (думка, висновок), що суперечить усталеним традиціям, правилам, нормам; суперечність, що досягається в результаті формально правильного міркування, — ____________,

B) дія п’єси «Пігмаліон» відбувається в __________ (вказати місто).

Г) назва твору відсилає над до міфу про Пігмаліона, яки був славетним давньогрецьким __________

Відповіді

11. А) драма ідей, нова драма;

Б) парадокс;

В) Лондоні;

Г) скульптором.

12. Виведення формули успіху Елізи-Галатеї

Літературна мова + бездоганні манери + велике бажання змінитися + наполегливість = справжня леді

Контрольна робота

Початковий і середній рівні

1. Засновником «нової драми» драми вважають:

а) А. Чехова;

б) Б. Шоу;

в) М. Метерлінка;

г) Г. Ібсена.

2. П’єса «Ляльковий дім» — це:

а) сатирична комедія;

б) соціально-побутова драма;

в) п’єса-дискусія;

г) соціально-психологічна драма.

3. Нора, героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім», вісім років приховувала, що:

а) її шантажує Крогстад;

б) змушена віддавати великий борг;

в) закохана в доктора Ранка;

г) витратила батькові гроші.

4. Визначте, які риси характеру не притаманні Торвальду Хельмеру:

а) жорстокість та егоїзм;

б) хвальковитість та лицемірство;

в) компромісність та розуміння;

г) самовпевненість та кар’єризм.

5. Риси характеру, властиві головній героїні п’єси Б. Шоу «Пігмаліон»:

а) легковажність, безсоромність;

б) пихатість, зарозумілість;

в) почуття власної гідності та природна моральність;

г) цинізм та кар’єризм.

6. Основна проблема п’єси Б. Шоу «Пігмаліон»:

а) кохання і сім’я;

б) освіта й виховання;

в) доля таланту в мистецтві;

г) кар’єризм та підприємливість.

7. «Ібсенізм» — це...:

а) дотримання положень «старої драми»;

б) пародіювання творів Ібсена;

в) копіювання творів Ібсена;

г) дотримання положень «нової драми».

8. Основна проблема п’єси «Ляльковий дім» — це проблема:

а) батьків і дітей;

б) вірності та зради;

в) становлення жінки як особистості;

г) влади грошей.

9. Нора, героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім», позичила гроші, щоб:

а) мати привабливий вигляд, красивий одяг;

б) урятувати чоловіка;

в) урятувати батька;

г) дати дітям гарну освіту.

10. Яким є насправді Торвальд Хельмер, він показав, коли:

а) отримав листа від Крогстада;

б) дістав підвищення по службі;

в) дізнався про кохання Ранка до Нори;

г) у Нори не виходив на репетиції танець тарантела.

11. Головна героїня п’єси Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза, яку професор Хіггінгс випадково зустрів на вулиці, вирізнялася:

а) не зовсім чесним ставленням до покупців;

б) пихатістю, грубістю;

в) жахливою вимовою;

г) лагідністю, відкритістю, гарними манерами.

12. Про що замислювався Хіггінгс із п’єси «Пігмаліон», коли розпочинав ек- перимент?

а) Про те, що скаже батько дівчини;

б) що буде робити Еліза далі;

в) що скажуть у вищому світі;

г) як зробити з квіткарки герцогиню.

Достатній рівень

1. Визначте ознаки «нової драми» у творі Б. Шоу «Пігмаліон». Або Визначте ознаки «нової драми» у творі Г. Ібсена «Ляльковий дім».

2. Схарактеризуйте один із образів (з творів цієї теми.), який вам найбільше запам’ятався.

3. Порівняйте античний міф про Пігмаліона із твором Б. Шоу.

Високий рівень

1. Напишіть твір-есе за темою «Значення досконалого володіння мовою для успішного життя»(за твором Б. Шоу та на основі особистих спостережень за сучасним життям).