Зарубіжна література приклад шкільного твору - Ессе з зарубіжної літератури - 2024
Тіртей «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни у творі. Античний ідеал героя
Тіртей та Його Ідея "Добре вмирати тому..." в Контексті Античного Ідеалу Героя
Тіртей, відомий лірик VII століття до н.е., в своїй збірці військових віршів втілив непересічну ідею геройства та жертовності на благо рідної країни. Висловлені вірші не тільки служили як інспірація для воїнів, а й виражали античний ідеал героя, який готовий пожертвувати своїм життям на захист Батьківщини.
Одним з найвідоміших творів Тіртея є його звернення до співвоїнів перед битвою: "Добре вмирати тому, хто свято зберіг дім рідний". Ці слова несуть в собі не лише патріотичну вагу, але і витягують на поверхню античний ідеал героя, який прагне захистити не лише своє особисте гідне ім'я, але й цінності та блага свого народу.
Ідеал героя, викладений Тіртем, не полягає лише в відважності на полі бою. Це також відданість і любов до рідної землі, вміння приймати відповідальність за свою країну та гідності, навіть якщо це вимагає великих жертв. Тіртей підносить ідею, що справжній герой не тільки володіє мужністю, але й покладає себе на службу загальному добру.
Вірші Тіртея відзначаються також виразною ритмічністю та музикальністю, яка, на відміну від багатьох античних творів, в найкращий спосіб передає героїчну емоційність та велич епосу. Кожен рядок наповнений відчуттям важливості та святості обраної мети.
Таким чином, творчість Тіртея визначається високим ідеалом геройства, який залишається актуальним і в наші дні. Його слова стали символом величі в діях на захист Батьківщини, а його вірші продовжують надихати нас на високі чесноти та самопожертву в ім'я вищих ідеалів.
Тіртей (VII ст. до н. е.): відомості про автора
Тіртей - напівлегендарний давньогрецький поет, який жив у VII столітті до н.е. Його ім'я стало збірним у розумінні «поета-воїна».
Відомості про життя:
- Біографія Тіртея оповита легендами.
- За однією з версій, він був афінським громадянином, кульгавим шкільним учителем.
- За іншою версією, він був спартанцем.
- Згідно з легендою, спартанці, за порадою дельфійського оракула, запросили Тіртея допомогти їм у Мессенській війні.
Творчість:
- Тіртей писав елегії - вірші, в яких переважає настрій смутку, жалю.
- Він прославився військовими елегіями, які надихали спартанців на війну.
- Його вірші звалися ембатеріями, що означає "бойові пісні".
- До нас дійшло лише кілька фрагментів його творів.
Значення:
- Тіртей - один з найвидатніших представників давньогрецької військової поезії.
- Його вірші мали величезний вплив на спартанців, виховуючи в них мужність, стійкість, вірність батьківщині.
- Творчість Тіртея актуальна і досі, адже вона звеличує героїзм, самопожертву, любов до вітчизни.
Тіртей. «Добре вмирати тому…» сюжет
Вірш «Добре вмирати тому…» - це уривок з елегії Тіртея, написаної у VII столітті до н.е. Цей вірш є закликом до спартанців битися за свою вітчизну.
Сюжет:
- Поет прославляє честьвоїна, який загинув, захищаючи свою батьківщину.
- Він стверджує, що смертьу бою - це найкраща доля для чоловіка.
- Тіртей описує ганебну долютого, хто втік з поля бою.
- Він закликає спартанців згуртуватисяі боротися за свою свободу.
Вірш «Добре вмирати тому…» - це зразок патріотичної поезії. Він надихав спартанців на героїзм і самопожертву.
Ключові моменти:
- Протиставлення чесної смертів бою ганебному життю втікача.
- Ідея захисту вітчизнияк найвищого обов'язку чоловіка.
- Заклик до згуртованостіі єднання перед ворогом.
Значення:
- Вірш Тіртея мав величезний впливна спартанців.
- Він виховував у них мужність, стійкість, вірністьбатьківщині.
- Цей вірш актуальний і досі, адже він звеличує героїзм, самопожертву, любовдо вітчизни.
«Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни у творі
Елегія Тіртея «Добре вмирати тому…» пронизана ідеєю захисту рідної країни. Поет закликає воїнів битися за свою батьківщину, адже це найвищий обов'язок чоловіка.
Аргументи на користь захисту рідної країни:
- Честь: Смерть у бою за вітчизну - це найкраща доля для чоловіка. Вона приносить йому честь і славу.
- Ганьба: Ті, хто втікають з поля бою, ганьблять себе і свою сім'ю. Їхнє життя стає безглуздим і нікчемним.
- Свобода: Захищаючи свою батьківщину, воїни захищають свою свободу і незалежність.
- Благополуччя: Перемога над ворогом забезпечує мир і благополуччя для країни.
Образи вірша:
- Воїн: мужній, відважний, готовий пожертвувати життям за свою вітчизну.
- Батьківщина: уособлює все найдорожче для людини: рідну землю, сім'ю, свободу.
- Смерть: неминуча, але не жахлива, якщо вона настає в бою за вітчизну.
Художні засоби:
- Протиставлення: протиставляються честь і ганьба, життя і смерть, герой і боягуз.
- Епітети: «доблесний», «прекрасний», «солодкий», «ганебний».
- Метафори: «поле битви», «ложе смерті».
Висновок:
Елегія Тіртея «Добре вмирати тому…» - це патріотичний твір, який закликає до захисту рідної країни. Він звеличує героїзм і самопожертву воїнів, які борються за свою свободу і незалежність.
Цей вірш актуальний і досі, адже він підкреслює важливість захисту своєї батьківщини від будь-яких загарбників.
«Добре вмирати тому…». Античний ідеал героя
Елегія Тіртея «Добре вмирати тому…» дає нам уявлення про античний ідеал героя. Цей ідеал ґрунтується на таких основних принципах:
- Мужність: Герой — це мужній воїн, який не боїться битися з ворогом.
- Відвага: Він відважно йде в бій, ризикуючи своїм життям.
- Честь: Для героя честь — це найвища цінність. Він готовий померти, щоб зберегти свою честь.
- Патріотизм: Герой щиро любить свою батьківщину і готовий захищати її від будь-яких загарбників.
- Самопожертва: Він готовий пожертвувати своїм життям за благо своєї країни.
Образ героя в елегії Тіртея протиставлений образу боягуза. Боягуз — це той, хто втікає з поля бою, ганьбить себе і свою сім'ю. Він не гідний поваги і слави.
Античний ідеал героя мав величезний вплив на розвиток європейської культури. Він надихав людей на мужність, відвагу, самопожертву.
У сучасному світі ідеал героя зазнав змін. Героями вважають не лише воїнів, але й тих, хто бореться за справедливість, мир, краще життя для людей.
Однак основні принципи античного ідеалу героя залишаються актуальними і досі. Люди шанують тих, хто мужньо захищає свою батьківщину, свою сім'ю, свої переконання.