Зарубіжна література 6 клас - книга для вчителя - Волощук Є.В. 2019
Календарно-тематичне планування
№ уроку |
Тема |
Дата |
Для приміток |
І семестр ВСТУП |
|||
1 |
Література як вид мистецтва. Художній образ. |
||
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ |
|||
2 |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Відображення єдності людини і природи в міфах народів світу. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Індійські міфи. |
||
3 |
Єгипетські міфи. Міф про Ра та Апопа. Міф про Тефнут. |
||
4 |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. |
||
5 |
Міфи про Геракла. |
||
6 |
Міфи «Нарцис», «Пігмаліон». |
||
7 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». |
||
8 |
Контрольна робота № 1. Міфи народів світу. |
||
МУДРІСТЬ БАЙКИ |
|||
9 |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, художні особливості, повчальний зміст. Езоп. Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
||
10 |
Іван Андрійович Крилов (1769—1844). «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
||
11 |
Урок виразного читання. Виразне читання байок І. Крилова. |
||
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА |
|||
12 |
Урок позакласного читання. Данієль Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». |
||
13 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850—1894). «Острів скарбів». |
||
14 |
Р. Л. Стівенсон «Острів скарбів». Система образів (пірат Сілвер і його поплічники). |
||
15 |
Р. Л. Стівенсон «Острів скарбів». Система образів (товариші Джима Гокінса). |
||
16 |
Урок виразного читання. Виразне читання прозового твору («Острів скарбів», розділ ХХVIII «У ворожому таборі»). |
||
17 |
Р. Л. Стівенсон «Острів скарбів». Образ Джима Гокінса. |
||
18 |
Урок позакласного читання. Жуль Верн «Діти капітана Гранта». |
||
19 |
Контрольна робота № 2. Мудрість байки. Пригоди і фантастика (Р. Л. Стівенсон). |
||
20 |
Чарлз Діккенс (1812—1870). «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока людяність творів Ч. Діккенса. |
||
21 |
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі...». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі та просторі як можливість осягнути своє життя. Причини деградації особистості Скруджа. |
||
22 |
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі...». Традиції Різдва в родинах Кретчита і Фреда. |
||
23 |
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі...». Духовне переродження Скруджа як наслідок осмислення власного життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного оповідання. |
||
24 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі...»). |
||
25 |
Микола Васильович Гоголь (1809—1852). Гоголь і Україна. |
||
26 |
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет і композиція повісті. |
||
27 |
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи: відьма, чорт, місяць та інші; різдвяні символи; елементи казки). |
||
28 |
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Реальне й фантастичне в повісті. Подорож Вакули до Петербурга. |
||
29 |
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Система образів повісті. Тема кохання. |
||
30 |
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Засоби створення комічного в повісті. Образи чорта й Солохи. |
||
31 |
Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя та «Різдвяна пісня в прозі…» Ч. Діккенса. |
||
32 |
Контрольна робота № 3. Пригоди і фантастика (Ч. Діккенс. М. Гоголь). |
||
33-35 |
Резервні уроки. |
||
ІІ семестр ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ |
|||
36 |
Антон Павлович Чехов (1860—1904): життєвий та творчий шлях. |
||
37 |
А. Чехов «Хамелеон». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості й малодушності. Антитеза як художній засіб і композиційний прийом. |
||
38 |
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості. |
||
39 |
Урок позакласного читання. О. Генрі «Вождь червоношкірих». |
||
40 |
Джек Лондон (1876—1916). «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Особливості сюжету та ідеї оповідання. |
||
41 |
Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Важкі випробування головного героя. |
||
42 |
Джек Лондон «Жага до життя». Довкілля у зв’язку з головним героєм твору. Людина і тварина в екстремальних станах. |
||
43 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Чи має значення золото в боротьбі за виживання» (за оповіданням Джека Лондона «Жага до життя»). |
||
44 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853—1921). «Сліпий музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної культури: пошук свого місця в сучасному світі. |
||
45 |
В. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський: шляхи пізнання світу. Образ Максима Яценка. |
||
46 |
Урок виразного читання. Мелодекламація уривка з повісті В. Короленка «Сліпий музикант». |
||
47 |
В. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський: пошук власного місця у світі. Петро та Евеліна. |
||
48 |
В. Короленко «Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського. Тема мистецтва в повісті. |
||
49 |
Контрольна робота № 4. Людські стосунки. |
||
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ |
|||
50 |
Мацуо Басьо (1644—1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
||
51 |
Роберт Бернс (1759—1796). «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза «рідний край - чужина». Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори тощо). |
||
52 |
Генрі Водсворт Лонґфелло (1807—1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх утілення в поемі. Елементи фольклору у творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
||
53 |
Джанні Родарі (1920—1980). «Листівки з видами міст». Світосприйняття ліричного героя вірша. Туристичні листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. |
||
54 |
Урок виразного читання. Поетичне бачення світу. |
||
55 |
Контрольна робота № 5. Поетичне бачення світу. |
||
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ |
|||
56 |
Рей Дуґлас Бредбері (1920—2012). «Усмішка». Тривога через руйнування духовних цінностей. |
||
57 |
Р. Д. Бредбері «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору. |
||
58 |
Роберт Шеклі (1928—2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору - віра в перемогу людського розуму. |
||
59 |
Р. Шеклі «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства. |
||
60 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Контрольний твір. |
||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ |
|||
61 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907—2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. «Міо, мій Міо». |
||
62 |
А. Ліндґрен «Міо, мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над злом. |
||
63 |
А. Ліндґрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв. |
||
64 |
Урок позакласного читання. Крістіне Нестлінґер «Начхати нам на огіркового короля!». |
||
65 |
Контрольна робота № 6. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. |
||
ПІДСУМКИ |
|||
66, 67 |
Підсумки. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |
||
68-70 |
Резервні уроки. |