Розробки уроків - Зарубіжна література 11 клас - Рівень стандарту - Коновалова М. В. 2019
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 11-й клас. Рівень стандарту
На навчальний рік — 34 години (35 годин), на тиждень — 1 (із них: текстуальне вивчення творів — 27, розвиток мовлення — 4, позакласне читання — 2, резервний час — 2)
№ з/п |
Дата проведення уроку |
Тема уроку |
Примітки |
|
запланована |
скоригована |
|||
І СЕМЕСТР |
||||
Вступ. Література. Мораль. Людяність |
||||
1 |
виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача |
|||
Золоті сторінки далеких епох |
||||
Німеччина |
||||
2 |
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете «Фауст». Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції Проблематика |
|||
3 |
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини |
|||
4 |
Трагедія «Фауст»: діалектичне розв’язання проблеми добра й зла. Фауст і Мефістофель. Фауст та Марґарита. Жанрова своєрідність твору |
|||
Модернізм |
||||
5 |
Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика). Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Розвиток мовлення (усно). Складання тез за темою «Модерністська проза початку ХХ ст.» |
|||
Німецькомовна проза |
||||
6 |
Життя та творчий шлях Франца Кафки. Новела «Перевтілення». Образ Замзи як автопортрет письменника й уособлення «маленької людини» ХХ ст. Особливості композиції, використання фантастики |
|||
7 |
Образ Ґреґора Замзи, значення центральної метафори у новелі «Перевтілення». Особливості стилю Ф. Кафки |
|||
Росія |
||||
8 |
Михайло Опанасович Булгаков. Життєвий та творчий шлях. М. Булгаков і Україна. Роман «Майстер і Марґарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Особливості композиції твору — роман у романі |
|||
9 |
Морально-філософське наповнення єршалаїмських розділів твору. Трагізм долі митця (майстра) |
|||
10 |
Проблеми кохання та творчості в романі М. Булгакова. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.). Розвиток мовлення (усно). Музеї і пам’ятники М. Булгакову та його персонажам у різних країнах |
|||
11 |
Контрольна робота № 1 за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм» |
|||
Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст. |
||||
12 |
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. |
|||
Австрія |
||||
13 |
Райнер Марія Рільке «Згаси мій зір...», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). Філософський характер та художня довершеність лірики поета |
|||
Росія |
||||
14 |
Срібна доба російської поезії: тенденції, здобутки, долі митців. Пошуки нових принципів та форм поетичної виразності. Течії Срібної доби (символізм, акмеїзм, футуризм та ін.). Найяскравіші представники Срібної доби російської поезії |
|||
15 |
Анна Андріївна Ахматова (Горенко) та акмеїзм. Провідні теми й мотиви ранньої лірики. Борис Леонідович Пастернак. Філософська спрямованість лірики та прози митця |
|||
16 |
Контрольна робота № 2 за темою «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.» |
|||
17 |
Позакласне читання. Олександр Іванович Купрін «Гранатовий браслет» |
|||
ІІ СЕМЕСТР |
||||
Антиутопія у світовій літературі |
||||
Велика Британія |
||||
18 |
Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Зв’язок творчості Джорджа Орвелла (Еріка Артура Блера) із соціально-історичною ситуацією доби Поетика жанру антиутопії у творчості митця (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.) |
|||
19 |
Джордж Орвелл «1984». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Боротьба проти страху й рабської покори в суспільній свідомості. Художній конфлікт. Персонажі |
|||
Проблема війни та миру в літературі ХХ ст. |
||||
Німеччина |
||||
20 |
Бертольд Брехт — драматург-новатор. «Епічний театр» Б. Брехта: теоретичні засади |
|||
21 |
Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження й ознаки «епічного театру» в п’єсі |
|||
22 |
Генріх Белль Засудження антигуманної сутності другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...» |
|||
Німецькомовна поезія |
||||
23 |
Пауль Целан (Анчель). «Фуга смерті» — один з найвідоміших творів про голокост. Художнє новаторство митця |
|||
24 |
Контрольна робота № 3 за темою «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.». Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум за прочитаними творами |
|||
Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст. |
||||
США |
||||
25 |
Ернест Міллер Гемінґвей. Віхи життя та творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея |
|||
26 |
Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяґо. Ознаки притчі у повісті |
|||
Японія |
||||
27 |
Ясунарі Кавабата — лауреат Нобелівської премії з літератури. Стислі відомості про життя митця. Відображення специфіки японської культури, традицій, звичаїв у повісті «Тисяча журавлів» |
|||
Література другої половини ХХ — початку ХХІ ст. |
||||
Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. |
||||
28 |
«Драма-притча» як відгук на сучасні історичні події та актуальні питання духовного буття людини. «Театр абсурду» як явище неоавангардизму |
|||
29 |
Позакласне читання. Макс Фріш «Санта-Крус»1 |
|||
30 |
Розвиток мовлення (письмово). Складання тез за темою уроку. Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ — початку ХХІ ст. Соціально-історичні, культурно-філософські й естетичні чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. Постмодерністське мистецтво: елітарна та масова культура |
|||
Література постмодернізму |
||||
31 |
Милорад Павич. Короткі відомості про сербського митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» ознак постмодернізму. Варіанти фіналу твору як своєрідна ознака творчості М. Павича. Сенс центральної метафори у творі |
|||
32 |
Контрольна робота № 4 за темою «Література другої половини ХХ — початку ХХІ ст.» |
|||
Сучасна література в юнацькому читанні |
||||
Австралія |
||||
33-34 |
Маркус Зузак «Крадійка книжок» — бестселер сучасної літератури |
|||
Підбиття підсумків |
||||
35 |
«Велике бачиться на відстані»: узагальнення й систематизація вивченого впродовж навчального року |
1 Або Фрідріх Дюрренматт «Гостина старої дами