ТЕСТИ - XIX СТОЛІТТЯ - підготовка до ЗНО та ДПА
734. Імпресіонізм та символізм — це течії
А романтизму
Б модернізму
В реалізму
Г постмодернізму
Д соцреалізму
735. У загальному культурному контексті термін «модерн» означає
А краще мистецтво
Б високе мистецтво
В найкраще мистецтво
Г нове мистецтво
Д вишукане мистецтво
736. У розвитку літератури модернізму виділяють два етапи —
А перший і другий
Б поміркований і епатажний
В раціональний та ірраціональний
Г ранній і зрілий
Д передмежовий і межовий
737. Визначальну роль щодо виникнення нових тенденцій у світовій літературі наприкінці XIX ст. відіграла
А Англія
Б Німеччина
В Росія
Г Франція
Д Норвегія
738. До явищ раннього модернізму належать
А імпресіонізм, символізм, неоромантизм
Б експресіонізм, футуризм, акмеїзм
В імпресіонізм, сюрреалізм, дадаїзм
Г імажизм, імпресіонізм, неоромантизм
Д футуризм, дадаїзм, імажизм
739. Твердження «Померли всі Боги, залишилась одна людина» належить
А 3. Фрейду
Б А. Бергсону
В А. Шопенгауеру
Г Ф. Ніцше
Д А. Бретон
740. Основною ознакою мистецтва модернізму є
А ірраціональність
Б непередбачуваність
В агресивність
Г традиційність
Д ліризм
741. Визначте хронологічні межі символізму:
А остання третина XIX - початок XX ст.
Б остання третина XVIII - початок XIX ст.
В середина XX ст.
Г середина XIX ст.
Д кінець XX - початок XXI ст.
742. Творчість поетів-символістів будувалася на сформульованому Ш. Бодлером законі
А «абсурду»
Б «занепаду»
В «істини»
Г «відповідностей»
Д «протилежностей»
743. Уперше термін «символізм» вжив
А Ж. Мореас
Б Ш. Бодлер
В А. Рембо
Г Т. Готьє
Д О. Уайльд
744. Поняття «символ» у контексті літератури кінця XIX ст. означає
А ірраціональну силу, яка керує буттям
Б художній образ, що втілює певну ідею
В відкидання правдоподібності
Г уособлення краси й гармонії
Д контрастність художніх образів
745. Поети-символісти кінця XIX ст. вважали себе
А видобувачами поетичного вогню
Б шукачами пригод
В захисниками правди
Г втаємниченими обранцями
Д виразниками соціальних ідей
746. Автором статті «Літературний маніфест. Символізм» (1886) був
А Т. Готьє
Б П. Верлен
В Ж. Мореас
Г С. Малларме
Д Ш. Бодлер
747. Поети, що оголосили себе прихильниками нового напряму — символізму, довкола якого поета у середині 80-х р. XIX ст. згуртувалися навколо
А П. Верлена
Б Ш. Бодлера
В А. Рембо
Г С. Малларме
Д Т. Готьє
748. На думку символістів, поезія
А повинна відображати реальний світ
Б повинна слугувати вираженню людських стосунків
В покликана наблизитися до непізнанної таїни, вищого смислу
Г має бути соціально спрямованою
Д має висвітлювати людські почуття
749. Загальна назва кризових явищ кінця XIX - початку XX ст., що характеризувалася настроями безнадії, розчарування, відчуттям занепаду життєвих сил, а також культом естетизму
А символізм
Б імпресіонізм
В неоромантизм
Г експресіонізм
Д декаданс
750. Назву «декаданс» щодо кризових тенденцій у культурі та літературі вперше було застосовано в
А Росії
Б Німеччині
В Франції
Г США
Д Англії
751. Декаданс як умонастрій літератури кінця XIX ст. характеризується
А усвідомленням абсурдності буття, існуванням «до смерті»
Б песимізмом, гіпертрофованим авторським суб’єктивізмом
В песимізмом, «світовою тугою», відчуттям самотності
Г іронічністю, втратою моральних ідеалів і орієнтирів
Д оптимізмом, життєствердженням
752. Філософською та світоглядною основою декадентства як умонастрою кінця XIX ст. є
А інтуїтивізм
Б Фрейдизм
В «філософія життя»
Г раціоналізм
Д екзистенціалізм
753. Представниками символізму в літературі є
А В. Маяковський, Дж. Конрад, Л. Толстой, П. Верлен, П. Грабовський
Б О. Блок, І. Северянін, Кнут Гамсун, С. Цвейг, Леся Українка
В А. Рембо, М. Метерлінк, С. Малларме, П. Верлен, Олександр Олесь
Г Е. Верхарн, А. Чехов, О. Мандельштам, А. Ахматова, М. Коцюбинський
Д М. Гумільов, А. Ахматова, О. Мандельштам, М. Кузьмін
754. Представники французького символізму XIX ст. на початку своєї діяльності належали до поетичного угруповання
А «Парнас»
Б «Плеяда»
В «Абатство»
Г «Озерна школа»
Д «Буря і натиск»
755. Імпресіоністична манера зображення характеризується
А поєднанням реального й фантастичного в межах одного часо-просторового виміру через гіпертрофоване-авторське «я»
Б загостреним суб’єктивним світобаченням
В поєднанням різнорідних об’єктів, не пов’язаних між собою образів
Г відтворенням розрізнених вражень через переживання героя
Д незвичайний ракурс подання теми
756. Роки життя Волта Вітмена
А 1844-1896
Б 1819-1892
В 1854-1891
Г 1821-1867
Д 1835-1910
757. Уїтмен своєю творчістю репрезентує літературний напрям
А пізній романтизм
Б реалізм
В символізм
Г естетизм
Д екзистенціалізм
758. Поетична збірка Волта Вітмена «Листя трави» побачила світ
А 1855 р.
Б 1842 р.
В 1850 р.
Г 1861р.
Д 1892 р.
759. Прийом, який відіграє велику роль у збірці «Листя трави», коли уявлення про той чи інший масштабний образ створюється за допомогою переліку явищ, предметів, подій, має назву
А «каталогізація»
Б «реєстрація»
В «перепис»
Г «опис»
Д «інвентаризація»
760. Поетичним маніфестом збірки Волта Вітмена «Листя трави» став вірш
А «Пісня про самого себе»
Б «Я співаю про тіло електричне»
В «Йдучи травою степовою»
Г «Про Францію зоря»
Д «З виру нуртівного океану»
761. У поданих словах «Чи ти гадав, що народитися — це щастя?» Волт Вітмен використав художній засіб
А символ
Б метафору
В риторичне запитання
Г гіперболу
Д асонанс
762. У поданих рядках
Якщо ми йтимо назустріч незнаному — то йтимемо вдвох,
Можливо, ми станемо кращі і щасливіші чогось навчимося,
Можливо, це ти ведеш мене до справжніх моїх пісень (хто знає?),
Можливо, це ти відмикаєш і розчиняєш двері у смерть, —
Тож нині востаннє — Прощавай, — і привіт, натхнення
Волт Вітмен використав художній засіб
А анафору
Б епіфору
В метафору
Г асонанс
Д алітерацію
763. Позначте, що не входило до «життєвих університетів» молодого Волта Вітмена.
А складальник топографії
Б наглядач на рабських плантаціях
В репортер газети «Мешканець Лонг-Айленда»
Г шкільний учитель
Д медбрат у військових шпиталях
764. Тираж першого видання збірки Волта Вітмена «Листя трави» був
А кілька примірників
Б 1000 примірників
В 5000 примірників
Г 10000 примірників
Д 100000 примірників
765. Волт Вітмен у своїй збірці «Листя трави» уславлює
А американську конституцію
Б американську армію
В американську демократію
Г американську мрію
Д американську природу
766. Боротьбі з рабовласництвом присвячений вірш Вітмена
А «Пісня про самого себе»
Б «Під барабанний гуркіт»
В «З виру нуртівного океану»
Г «Я співаю про тіло електричне»
Д «О, капітане!»
767. Верлібр — це
А ліричний вірш, який складається з чотирнадцяти рядків п’ятистопного або шестистопного ямба, тобто з двох чотиривіршів з перехресним римуванням та двох тривіршів;
Б неримовані вірші з чіткою внутрішньою метричною структурою, де на місці рими лишається чиста клаузула
В вірш без рими і розмірів з довільним чергуванням рядків різної довжини
Г віршовий дактилічний розмір з шістьма наголосами без рими
Д трирядковий неримований вірш, який постав на основі першої півстрофи танка
768. Вірш Волта Вітмена «О, капітане» був присвячений
А Джорджу Вашингтону
Б Аврааму Лінкольну
В Роберту Лі
Г Уліссу Гранту
Д Бенджаміну Франкліну
769. Волт Вітмен писав вірші виключно
А хореєм
Б гекзаметром
В верлібром
Г амфібрахієм
Д дактилем
770. Ключовим поняттям творчості Вітмена є
А краса
Б кохання
В рівність усіх людей
Г непротивлення злу
Д сплін
771. У вірші Волта Вітмена «Чую — співає Америка...» оспівується
А праця простих американців
Б демократичні свободи американців
В музична обдарованість негрів
Г вміння американських робітників співати
Д американська природа
772. Волта Вітмена вважають в американській літературі засновником
А пейзажної поезії
Б мариністичної поезії
В урбаністичної поезії
Г медитативної поезії
Д сугестивної поезії
773. Роки життя Шарля Бодлера
А 1819-1892
Б 1854-1891
В 1844-1896
Г 1821-1867
Д 1842-1898
774. Твори Шарля Бодлера
А «Вечорова гармонія», «Альбатрос», «Гімн красі», «Відповідності»
Б «Міст Мірабо», «Зарізана голубка і водограй, «Лорелея»
В «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче...», «Поетичне мистецтво»
Г «П’яний корабель», «Відчуття», «Голосівки»
Д «Лебідь», «Вікна», «Лазур», «Невдача»
775. У 1857 р. книгу Шарля Бодлера «Квіти зла» було засуджено за
А натуралізм
Б естетизм
В символізм
Г аморальність й реалізм
Д модернізм
776. Ідею композиції збірки «Квіти зла» підказав Шарлеві Бодлеру твір
А «Декамерон» Джованні Боккаччо
Б «Людська комедія» Оноре де Бальзака
В «Божественна комедія» Данте Аліг’єрі
Г «Канцоньєре» Франческо Петрарки
Д «Гамлет» Вільяма Шекспіра
777. Майже в усіх віршах книги Шарля Бодлера «Квіти зла» протиставляються
А кохання і ненависть
Б краса і потворність
В природа і наука
Г добро і зло
Д сила і розум
778. Зненавидівши те, що чорним звуть нічим,
шукає серце втіх в минулій світлій днині.
Пірнуло сонце в кров, що застигає в сині,
а слід горить в мені потиром золотим (Пер. М. Драй-Хмари).
Подані рядки взято з поезії Шарля Бодлера
А «Альбатрос»
Б «Гімн красі»
В «Відповідності»
Г «Вечорова гармонія»
Д «Зосередження»
779. Шарль Бодлер став предтечею
А натуралізму
Б модернізму
В постмодернізму
Г романтизму
Д постмодернізму
780. Утіленням поетичного кредо Шарля Бодлера є поезія
А «Гімн красі»
Б «Відповідності»
В «Альбатрос»
Г «Зосередження»
Д «Вечорова гармонія»
781. Шарль Бодлер, за його словами, вклав «усе своє серце, усю ніжність, усю віру (вивернуту навиворіт), усю свою ненависть» у книгу
А «Квіти зла»
Б «Штучний рай»
В «Маленькі поезії в прозі»
Г «Сплін та ідеал»
Д «Паризькі картини»
782. Образ птаха — володаря морських просторів, безпорадного і смішного на палубі корабля (за поезією Шарля Бодлера «Альбатрос») — переростає в образ-символ
А недовговічного щастя, яке примушує людину страждати
Б поета і його долі
В самотньої людини, яка страждає від своєї самотності й відчуження від людей
Г буденності, сірості, безвиході
Д недовговічного щастя, яке примушує людину страждати
783. Шарль Бодлер на початку своєї творчості належав до поетичного угруповання
А «Парнас»
Б «Плеяда»
В «Абатство»
Г «Озерна школа»
Д «Лугосад»
784. Ридає скрипка десь, як серце в самотині, зненавидівши те, що чорним звуть нічим; сумна краса небес в спокої віковім,
пірнуло сонце в кров, що застигає в сині... (Пер. М. Драй-Хмари)
Подані рядки взято з вірша Шарля Бодлера
А «Відповідності»
Б «Гімн красі»
В «Альбатрос»
Г «Зосередження»
Д «Вечорова гармонія»
785. Видана підпільно збірка Шарля Бодлера, до якої увійшли «заборонені» вірші, вилучені зі збірки «Квіти зла», мала назву
А «Заборонене»
Б «Уламки»
В «Вибране»
Г «Квіти добра»
Д «Сміття»
786. Поет, як альбатрос — володар гроз та грому,
Глузує з блискавиць, жадає висоти,
Та, вигнаний з небес, на падолі земному
Крилатий велетень не має змоги йти (Пер. Д. Павличка).
Подані рядки взято з вірша Шарля Бодлера
А «Гімн красі»
Б «Відповідності»
В «Зосередження»
Г «Вечорова гармонія»
Д «Альбатрос»
787. Шарль Бодлер відкрив «закон», який вплинув на розвиток модернізму —
А закон уяви
Б закон відповідностей
В закон краси
Г закон діалектики
Д закон одивнення
788. Образом-символом митця в поезії Бодлера є птах
А буревісник
Б альбатрос
В чайка
Г гагара
Д фрегат
789. Центральним у книзі Бодлера «Квіти зла» є цикл
А «Паризькі картини»
Б «Сплін і ідеал»
В «Бунт»
Г «Смерть»
Д «Квіти зла»
790. Природа — храм живий, де символів ліси
Спостерігають нас і наші всі маршрути;
Ми в ньому ходимо, й не раз вдається чути
Підмурків та колон неясні голоси (Пер. Д. Павличка).
Подані поетичні рядки взято з вірша Шарля Бодлера
А «Вечорова гармонія»
Б «Відповідності»
В «Альбатрос»
Г «Гімн красі»
Д «Зосередження»
791. Основний пункт Бодлерівської естетичної програми, сформульований ним у передмові до книги «Квіти зла»
А видобування краси зі зла
Б встановлення відповідностей між природою і людьми
В протиставлення Творця і Сатани
Г доведення рівності всіх людей
Д парадоксальність мистецтва
792. Проблему «поет і юрба» порушено в поезії Шарля Бодлера
А «Вечорова гармонія»
Б «Альбатрос»
В «Відповідності»
Г «Гімн красі»
Д «Хвора муза»
793. Утіленням Зла у книзі Шарля Бодлера «Квіти зла» є поетичний образ
А Смерті
Б диявола
В спліну
Г ідеалу
Д квітки
794. Роки життя Поля Верлена
А 1844-1896
Б 1842-1898
В 1854-1891
Г 1821-1867
Д 1819-1892
795. Твори Поля Верлена
А «Вечорова гармонія», «Альбатрос», «Гімн красі», «Відповідності»
Б «П’яний корабель», «Відчуття», «Голосівки»
В «Міст Мірабо», «Зарізана голубка і водограй, «Лорелея»
Г «Лебідь», «Вікна», «Лазур», «Невдача»
Д «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче...», «Поетичне мистецтво»
796. Перша збірка Поля Верлена мала назву
А «Меркуріанські балади»
Б «Сатурнічні вірші»
В «Сонети до Орфея»
Г «Марсіанські хроніки»
Д «Юпітеріанські балади»
797. Поетичні замальовки природи Поля Верлена називають
А «пейзаж душі»
Б «діалектика душі»
В «опис душі»
Г «дзеркало душі»
Д «історія душі»
798. З якого вірша Поля Верлена взято подані рядки?
О, цей шелест, шемріт, шепіт,
Воркіт, туркіт, цвіркіт, щебет,
Журкіт, муркіт, свист і писк,
Трав розмайних шелевіння,
Шум води по моховинню,
По камінню плеск та блиск... (Пер. М. Лукаша)
А «Сонце на спаді»
Б «Так тихо серце плаче...»
В «Поетичне мистецтво»
Г «Осіння пісня»
Д «Забуті арієти»
799. Основою символістської поезії (вірш «Поетичне мистецтво») Поль Верлен вважав
А музикальність
Б живописність
В філософічність
Г символічність
Д сугестивність
800. Поезію Поля Верлена відносять до літературно-художньої течії
А символізм
Б романтизм
В натуралізм
Г реалізм
Д імажизм
801. Перші літературні спроби Поля Верлена помітно позначені естетикою митців групи
А «Плеяда»
Б «Абатство»
В «Озерна школа»
Г «Лугосад»
Д «Парнас»
802. Подані поетичні рядки
Так музики ж всякчас і знов!
Щоб вірш твій завше був крилатий,
Щоб душу поривав — шукати
Нову блакить, нову любов
взято з вірша Поля Верлена
А «Забуті арієти»
Б «Так тихо серце плаче...»
В «Поетичне мистецтво»
Г «Осіння пісня»
Д «Туга»
803. Фатальна дружба, яка привела Поля Верлена до в’язниці, пов’язувала його з французьким поетом-символістом
А Теофілем Готьє
Б Стефаном Малларме
В Артюром Рембо
Г Леконтом де Лілем
Д Шарлем Бодлером
804. Головні принципи символізму були проголошені у вірші Верлена
А «Сентиментальна прогулянка»
Б «Місячне сяйво»
В «Осіння пісня»
Г «Поетичне мистецтво»
Д «Забуті арієти»
805. З якого вірша Поля Верлена взято подані рядки?
Найтяжчий, певне, сум —
Без гніву, без любові,
Без ревнощів, без дум —
Такий нестерпний сум (Пер. М. Рильського).
А «Забуті арієти»
Б «Так тихо серце плаче...»
В «Поетичне мистецтво»
Г «Осіння пісня»
Д «Туга»
806. Вершинною у творчості Поля Верлена вважають його книгу
А «Сатурнічні поезії»
Б «Романси без слів»
В «Добра пісня»
Г «Вишукані свята»
Д «Прокляті поети»
807. Словами «Найперше — музика у слові» розпочинається вірш Поля Верлена
А «Поетичне мистецтво»
Б «Сентиментальна прогулянка»
В «Осіння пісня»
Г «Туга»
Д «Півголосом»
808. З якого вірша Поля Верлена взято подані рядки?
Не клопочись добором слів,
Які б в рядку без вад бриніли,
Бо наймиліший спів — сп’янілий:
Він невиразне й точне сплів (Пер. Г. Кочура).
А «Забуті арієти»
Б «Так тихо серце плаче...»
В «Поетичне мистецтво»
Г «Осіння пісня»
Д «Туга»
809. Сугестія — це
А виразність
Б натяк
В навіювання
Г враження
Д порівняння
810. Однією з провідних рис лірики Поля Верлена є
А інвективність
Б сугестивність
В алегоричність
Г медитативність
Д алюзивність
811. Роки життя Артюра Рембо
А 1844-1896
Б 1819-1892
В 1854-1891
Г 1821-1867
Д 1842-1898
812. Твори Артюра Рембо
А «Вечорова гармонія», «Альбатрос», «Відповідності»
Б «Міст Мірабо», «Зарізана голубка і водограй, «Лорелея»
В «Лебідь», «Лазур», «Невдача»
Г «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче...», «Поетичне мистецтво»
Д «П’яний корабель», «Відчуття», «Голосівки»
813. Артюр Рембо був представником літературно-мистецької течії
А символізму
Б імажизму
В дадаїзму
Г футуризму
Д сюрреалізму
814. Артюра Рембо вважають творцем європейського
А верлібру
Б сонета
В дольника
Г акровірша
Д ронделя
815. Єдина надрукована за життя збірка Артюра Рембо мала назву
А «Осяяння»
Б «Сезон у пеклі»
В «П’яний корабель»
Г «Відчуття»
Д «Сатурнічні поезії»
816. «Ангелом і демоном» назвав Артюра Рембо
А Шарль Бодлер
Б Поль Верлен
В Максим Рильський
Г Іван Франко
Д Стефан Малларме
817. Свій шедевр «П’яний корабель» Артюр Рембо створив у віці
А тридцять сім років
Б сім років
В п’ятнадцять років
Г двадцять років
Д тридцять років
818. Гімн творчій уяві, свободі митця є ідеєю поезії Артюра Рембо
А «Відчуття»
Б «Голосівки»
В «Моя циганерія»
Г «П’яний корабель»
Д «Паризька оргія»
819. З якого вірша Артюра Рембо взято поданий уривок?
В настої зорянім, в Морській Поемі милій
Я плавав і ковтав зелену синь тоді,
Як мрець замислений вигулькує з-під хвилі,
Неначе тьмяний знак занурення в воді... (Пер. В. Ткаченка)
А «П’яний корабель»
Б «Голосівки»
В «Відчуття»
Г «Моя циганерія»
Д «Новорічні подарунки сиріт»
820. Подані поетичні рядки
Отож мовчу собі, сповільнюю ходу.
В душі безмежної любові лиш припливи;
Все далі й далі, мов бродяга той, піду,
З Природою, немов із жінкою, щасливий. (Пер. Г. Кочура)
взято з поезії Артюра Рембо
А «П’яний корабель»
Б «Голосівки»
В «Паризька оргія»
Г «Моя циганерія»
Д «Відчуття»
821. Блукання ліричного героя в бурхливому морі життя є темою вірша Артюра Рембо
А «Паризька оргія»
Б «Моя циганерія»
В «Голосівки»
Г «Відчуття»
Д «П’яний корабель»
822. У вірші «П’яний корабель» Артюр Рембо абсолютизує найвищу для людини цінність
А некерованість
Б свободу
В сваволю
Г кохання
Д красу
823. Вірш Артюра Рембо «Голосівки» є
А верлібром
Б сонетом
В білим віршем
Г ронделем
Д дольником
824. З ідеями якого вірша французьких поетів-символістів співзвучні ідеї поезії Артюра Рембо «Голосівки»?
А «Гімн красі» Шарля Бодлера
Б «Відповідності» Шарля Бодлера
В «Поетичне мистецтво» Поля Верлена
Г «Лебідь» Стефана Малларме
Д «Так тихо серце плаче...» Поля Верлена
825. Подані поетичні рядки
Доволі плакав я! Жорстокі всі світання,
Гіркі усі сонця й пекельний молодик;
Заціпило мені від лютого кохання.
Нехай тріщить мій кіль! Поринути в потік! (Пер. В. Ткаченка)
взято з поезії Артюра Рембо
А «Паризька оргія»
Б «Голосівки»
В «Відчуття»
Г «Моя циганерія»
Д «П’яний корабель»
826. Волю, свободу, життєві шторми у поезії Артюра Рембо «П’яний корабель» символізують
А розлите вино і море
Б мости
В чайки
Г кораблі
Д лагуни
827. Подані поетичні рядки
О — неземна Сурма, де скрито скрегіт гострий,
Мовчання Янголів, Світів безмовний простір,
Омега, блиск його фіалкових Очей. (Пер. Г. Кочура)
взято з поезії Артюра Рембо
А «П’яний корабель»
Б «Паризька оргія»
В «Відчуття»
Г «Моя циганерія»
Д «Голосівки»
828. Встановіть відповідність між звуком та кольором у вірші Артюра Рембо «Голосівки».
1 «А» А зелений
2 «Е» Б синій (фіолетовий)
3 «У» В білий
4 «О» Г чорний
Д червоний
829. Установіть відповідність між назвами віршів та їх авторами.
1 Шарль Бодлер А «Так тихо серце плаче»
2 Артюр Рембо Б «О, Капітане!»
3 Волт Вірмен В «Голосівки»
4 Поль Верлен Г «Вечорова гармонія»
Д «Орфей. Еврідіка. Гермес»
830. Установіть відповідність між поетичними фрагментами та їх авторами.
1 Бодлер
2 Рембо
3 Вітмен
4 Верлен
А «Так музики ж всякчас і знов! Щоб вірш твій завше був крилатий, щоб душу поривав — шукати нову блакить, нову любов»
Б «Себе я оспівую — просту, окрему особу, проте вживаю слово «Демократичність» і термін «Людський загал»
В «А чорне, біле Е, червоне І, зелене У, синє О — про вас я нині б розповів: А — чорних мух корсет, довкола смітників кружляння їх прудке, дзижчання тороплене»
Г «Я прийшов до тебе, мила,
Розказать, що сонце встало,
Що його живуща сила
В листі променем заграла»
Д «Природа — храм живий, де символів ліси спостерігають нас і наші всі маршрути».
831. Роки життя Оскара Вайльда
А 1819-1892
Б 1854-1900
В 1854-1891
Г 1844-1896
Д 1812-1870
832. Твори Оскара Вайльда
А «Арманс», «Ваніна Ваніні», «Пармський монастир», «Червоне і чорне»
Б «Саломея», «Ідеальний чоловік», «Балада Редінзької в’язниці»
В «Пані Боварі», «Саламбо», «Виховання почуттів», «Бувар і Пекюше»
Г «Посмертні записки Піквікського клубу», «Девід Копперфільд», «Різдвяна пісня в прозі»
Д «Пігмаліон», «Дім, де розбиваються серця», «Смаглява леді сонетів»
833. Оскар Уайльд був представником літературно-художнього напряму
А реалізму
Б естетизму
В натуралізму
Г символізму
Д екзистенціалізму
834. До літературного тріумфу Оскара Вайльда спричинилися його твори
А роман «Портрет Доріана Грея»,
Б оповідання зі збірки «Злочин лорда Артура Севіла»
В казки зі збірок «Щасливий принц та інші казки» та «Гранатовий будиночок»
Г п’єси «Віяло леді Віндермір», «Ідеальний чоловік», «Як важливо бути серйозним», «Жінка, не варта уваги»
Д оповідання «Кентервільський привид»
835. Роман Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» з’явився у
А 1890 р.
Б 1879 р.
В 1889 р.
Г 1891 р.
Д 1900 р.
836. Своєрідним маніфестом естетизму стала передмова до твору Оскара Вайльда
А «Саломея»
Б «Щасливий принц»
В «Ідеальний чоловік»
Г «Портрет Доріана Грея»
Д «Віяло леді Віндермір»
837. Сутність і призначення мистецтва, за Оскаром Вайльдом, полягає у
А зображенні незвичайного і прекрасного
Б відображенні дійсності
В створенні фантастичних світів
Г пізнанні навколишнього світу
Д оспівуванні героїчних подій
838. Естетизм знайшов своє теоретичне обґрунтування у
А працях Джона Рескіна та Волтера Пейтера
Б романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея»
В книзі Оскара Вайльда «Задуми»
Г книзі Стефана Малларме «Анкета про літературну еволюцію»
Д вірші Шарля Бодлера «Відповідності»
839. Казкою є твір Оскара Вайльда
А «Як важливо бути серйозним»
Б «Саломея»
В «Ідеальний чоловік
Г «Хлопчик-зірка»
Д «Кентервільський привид»
840. Думка, що немає краси поза істиною, а істини — поза мораллю, стверджується у творі Оскара Вайльда
А «Балада Редцінзької тюрми»
Б «Ідеальний чоловік»
В «Щасливий принц»
Г «Портрет Доріана Грея»
Д «Як важливо бути серйозним»
841. Лише персонажів роману Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» перелічено в рядку
А Алан Кембел, Джим Вейн, Безіл Голуорд, Дервіль
Б Сібіл Вейн, Генрі Уоттон, Безіл Голуорд, Алан Кембел
В лорд Генрі, Безіл, Гобсек, Доріан Грей, леді Брендон
Г Сібіл Вейн, Луїза де Реналь, Матильда де Ла-Моль, Анастазі де Ресто
Д Джон Вордінг, Алджернон Монкріф, Меррімен, канонік Чезюбл
842. Ім’я цинічного і скептичного лорда, який виховував свого учня — Доріана Грея — в дусі нового гедонізму та цілковитої свободи від будь-яких зобов’язань («Портрет Доріана Грея»)
А Генрі Уотгон
Б Безіл Голуорд
В Альфред Дуглас
Г Алан Кембел
Д Алджернон Монкріф
843. «Чарівним Принцом» у романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» називають
А Генрі Уоттона
Б Безіла Голуорда
В Доріана Грея
Г Алана Кембела
Д Джеймса Вейна
844. Лорд Генрі порівнює Доріана Грея з персонажем давньогрецької міфології
А Гераклом
Б Прометеєм
В Нарцисом
Г Ясоном
Д Орфеєм
845. У поданому уривку «Ця врода його — ось що знівечило йому життя, — його врода і його молодість, що він собі виблагав» йдеться про
А Безіла Голуорда
Б Генрі Уоттона
В Джеймса Вейна
Г Доріана Грея
Д Алана Кембела
846. Автором живописного портрета головного героя в романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» є
А Доріан Грей
Б Генрі Уоттон
В Безіл Голуорд
Г Сібіл Вейн
Д Джеймс Вейн
847. Доріан Грей поціновував у житті
А мистецтво, красу, насолоду, розкіш
Б природу
В кохання, сімейний затишок, злагоду у стосунках
Г подорожі
Д друзів
848. Рупором авторських ідей у романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» є
А Алан Кембел
Б Доріан Грей
В Безіл Голуорд
Г лорд Генрі Уоттон
Д Джеймс Вейн
849. Оскар Вайльд успадкував від героя свого роману «Портрет Доріана Грея» лорда Генрі титул
А Принц Парадокс
Б Чарівний Принц
В Щасливий Принц
Г Хлопчик-зірка
Д Проклятий поет
850. Портрет Доріана Грея символізує в романі
А красу і молодість
Б добро і зло
В душу і совість головного героя
Г аморальність вищого товариства
Д творчість і обивательство
851. Образ Доріана Грея споріднений з образом
А Фауста
Б Печоріна
В Онєгіна
Г Раскольникова
Д Сореля
852. У якій книзі Оскара Вайльд виклав свої художньо-естетичні переконання?
А «З безодні»
Б «Задуми»
В «Щасливий принц та інші казки»
Г «Злочин лорда Артура Севіла»
Д «Балада Реддінзької в’язниці»
853. Про який свій твір Оскар Вайльд писав у передмові до нього: «Немає книг моральних або аморальних. Є книги добре написані або погано написані»!
А «Портрет Доріана Грея»
Б «З безодні»
В «Щасливий принц»
Г «Як важливо бути серйозним»
Д «Кентервільський привид»
854. Якої слави зажив роман Оскар Вайльда «Портрет Доріана Грея» відразу після його публікації?
А роман і його творця обвинуватили в аморальності
Б роман був тріумфально зустрітий читачами і критикою
В критики не помітили виходу роману
Г роман привселюдно спалили на головній площі Лондона
Д роман був відзначений літературною премією
855. Назва етичного вчення, яке проголошує сьогоденну насолоду й чуттєві втіхи найвищим благом і метою життя
А естетизм
Б фемінізм
В нігілізм
Г гедонізм
Д цинізм
856. За одним з афоризмів Оскара Вайльда, викладених у передмові до роману «Портрет Доріана Грея», митець — це:
А творець прекрасного
Б матеріал для мистецтва
В знаряддя мистецтва
Г втілення диявола
Д той, хто спроможний передати ... своє враження від прекрасного
857. Намагаючись убити власну совість, убиває себе персонаж роману Вайльда «Портрет Доріана Грея»
А Генрі Уоттон
Б Безіл Голуорд
В Джеймс Вейн
Г Сибіл Вейн
Д Доріан Грей
858. Визначте жанрову специфіку роману Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея».
А сімейно-побутовий роман
Б філософський (інтелектуальний) роман
В роман-епопея
Г фантастичний роман
Д роман-щоденник
859. «Схопивши запалену свічку, він підніс її до портрета. У лівому кутку видніли довгі літери — його ім’я, виведене циноброю». Чиє ім’я було написане на потворному портреті?
А Генрі Уоттон
Б Доріан Грей
В Безіл Голуорд
Г Джеймс Вейн
Д Алан Кембел
860. Доріана Грея перетворює на злочинця
А новий гедонізм
Б ніцшеанство
В нігілізм
Г фрейдизм
Д анархізм
861. Назвіть героя за його портретом: «Цей юнак — з ніжними обрисами ясно-червоних уст, чистими блакитними очима, золотистими кучерями — був надзвичайно вродливий. Його обличчя чимось викликало довіру. З нього промовляла вся щирість юності, вся чистота юнацького запалу. Бачилось — життєвий бруд ще не позначив його своїм тавром».
А Безіл Голуорд
Б Генрі Уоттон
В Джеймс Вейн
Г Алан Кембел
Д Доріан Грей
862. В основу роману Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» покладено контраст
А між портретом героя і зображенням у дзеркалі
Б між зовнішньою красою головного героя і його внутрішньою потворністю
В між молодістю і старістю
Г між багатством і бідністю
Д між аристократом та плебейкою
863. Сюжет роману «Портрет Доріана Грея» побудовано на традиційному мотиві
А мандрівки
Б оборудки з дияволом
В спокуси
Г провини
Д пошуків скарбів
864. Гедонізм — це
А філософсько-естетичне вчення, згідно з яким насолода, задоволення — це найвище благо, до якого прагне людина в житті
Б вишуканість манер, поведінки, мови; обстоювання ідеалів краси, гармонії
В відчутна перевага інтелектуально-розумових елементів образного мислення
Г абсолютизування інтелекту, відрив його від чуттєвої основи та суспільно-історичної практики
Д заперечення цінностей або заперечення усталених суспільством норм, принципів, законів
865. Ідеологом естетизму в романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» є
А Безіл Голуорд
Б лорд Генрі Уоттон
В Алан Кембел
Г Доріан Г рей
Д Джеймс Вейн
866. Проблеми, що порушуються в романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея»
А роль особистості та народних мас в історії, роль певних історичних подій у розвитку суспільства
Б проблема трагічного та непримиренного конфлікту гордої самотньої особистості із суспільством, її бунту й загибелі
В проблеми сім’ї, кризові явища в сучасній родині
Г пошук сенсу життя, відповідальність за скоєне, велич краси, сенс кохання і згубну владу гріха тощо
Д свобода і насильство, художник і влада, сенс буття людини, духовна сутність світу, цінність кохання, призначення особистості, вибір життєвої позиції тощо
867. Безіл Голуорд перед своєю смертю побачив на портреті Доріана
А вродливого юнака
Б зморшкуватого старця
В юнака з жорстокою складкою біля рота
Г череп і скелет, поїджені хробаками
Д бридотно вишкірене обличчя
868. Доріан Грей убив Безіла Голуорда тому, що Безіл
А побачив, що відбувається з портретом Доріана
Б викликав Доріана на дуель
В звинуватив Доріана у смерті Сибіл Вейн
Г дізнався, що Доріан курить морфій
Д відбив у нього наречену
869. Краса Доріана Грея є аморальною, тому що вона
А не відповідає канонам тогочасної краси
Б вбиває тих, хто в неї закоханий
В не рятує світ
Г досягнута неприродним шляхом
Д викликає огиду
870. Центральний конфлікт роману Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» —
А протистояння митця й обивателя
Б протистояння краси і потворності
В протистояння реального й уявного
Г протистояння краси і моралі
Д протистояння Грея й оттона
871. Роман Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» сюжетно суголосний із творами
А «Гімн красі» Бодлера, «Поетичне мистецтво» Верлена, «П’яний корабель» Артюра Рембо
Б «Домбі й син» Чарльза Діккенса, «Знак чотирьох» Артура Конан Дойла, «Ярмарок суєти» Вільяма Теккерея
В «Червоне і чорне» Стендаля, «Втрачені ілюзії» Бальзака, «Пані Боварі» Флобера
Г «Фауст» Гете, «Мельмот-блукач» Метьюріна, «Шагренева шкіра» Бальзака
Д «Майстер і Маргарита» Булгакова, «Доктор Живаго» Пастернака
872. Відтворіть послідовність подій у романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея».
А загибель Безіла Голуорда
Б перші зміни на портреті
В втеча Доріана Грея з Лондона
Г самогубство Сибіл Вейн
873. Встановіть відповідність між твором Оскара Вайльда та його жанром.
1 «Портрет Доріана Грея» А казка
2 «Ідеальний чоловік» Б оповідання
3 «Кентервілльський привид» В вірш
4 «Хлопчик-зірка» Г комедія
Д роман
874. Встановіть відповідність між персонажами роману Оскара Вайльда «Портрет Доріана
Грея» та їх родом занять.
1 Безіл Голуорд А аристократ
2 Генрі Уоттон Б актриса
3 Джим Вейн В моряк
4 Сибіл Вейн Г музикант
Д художник
875. Роки життя Генріка Ібсена
А 1854-1891
Б 1828-1906
В 1844-1896
Г 1819-1892
Д 1862-1949
876. Творчість Генріка Ібсена є надбанням літератури
А німецької
Б англійської
В шведської
Г норвезької
Д фінської
877. Генрік Ібсен був одним із творців
А інтелектуального роману
Б епічної драми
В театру абсурду
Г нової драми
Д народної драми
878. Першою п’єсою Генріка Ібсена є
А «Примари»
Б «Катіліна»
В «Ляльковий дім»
Г «Воїни в Хельгеланні»
Д «Пер Гюнт»
879. Найповнішим утіленням художньої форми «нової драми» була п’єса Генріка Ібсена
А «Будівничий Сольнес»
Б «Ляльковий дім»
В «Жінка з моря»
Г «Примари»
Д «Пер Гюнт»
880. Жанрова специфіка п’єси «Ляльковий дім» Генріка Ібсена
А соціально-психологічна драма
Б комедія В трагедія
Г соціально-історична драма
Д фарс
881. Композиція драм Г. Ібсена є
А психологічною
Б аналітичною
В кільцевою
Г параболічною
Д лінійною
882. П’єса «Ляльковий дім» належить до ... періоду творчості Ібсена.
А «імпресіоністичного»
Б «символістського»
В «реалістичного»
Г «романтичного»
Д «модерністського»
883. Внутрішнє життя персонажів п’єси Ібсена «Ляльковий дім» розкривається через
А діалоги
Б ремарки
В підтекст
Г довгі монологи
Д декорації
884. Представники «нової драми» зосереджували увагу на
А історичній проблематиці
Б психологічному підтексті
В зовнішній дії
Г швидкоплинності проблем
Д стосунках персонажів
885. Персонажами п’єси Ібсена «Ляльковий дім» є
А Фейгін, Ненсі, Роза Мейлі
Б Нора, Крогстад, Хельмер
В Дервіль, Максим де Трай, Фанні Мальво
Г Жульєн Сорель, пані де Реналь, Матильда де Ла-Моль
Д Еліза Дуліттл, Хіггінс, Піккерінг
886. Розвиток дії у п’єсі Ібсена «Ляльковий дім» визначається
А бажанням Хельмера покарати Нору
Б прагненням Нори стати повноцінною особистістю
В пафосом утвердження справедливості в суспільстві
Г бажанням Нори пізнати справжнє кохання
Д бажанням Нори втекти з дому
887. Хельмер, за п’єсою Ібсена «Ляльковий дім», обійняв посаду
А директора школи
Б директора театру
В директора банку
Г директора заводу
Д директора фабрики
888. Крогстад шантажував Нору
А любовними листами
Б зробленими потай фотографіями
В підробленим векселем
Г вирізкою зі старої газети
Д розпискою
889. Сімейне життя подружжя Хельмерів засноване на
А коханні й повазі одне до одного
Б обмані й егоїзмі
В почутті обов’язку
Г взаємодомовленості
Д дружніх стосунках
890. Багатопланові та багатозначні діалоги, зосередження уваги на внутрішньому стані персонажів, що розкривається через деталі, жести тощо, у творах Ібсена сприяють поглибленню
А сюжету
Б композиції
В підтексту
Г фіналу
Д кульмінації
891. Нора, головна героїня драми Генріка Ібсена «Ляльковий дім», вчинила подвиг-провину —
А втекла з осоружного лялькового дому, забравши із собою дітей
Б вкрала у батька гроші, щоб урятувати хворого чоловіка
В підробила підпис покійного батька, щоб урятувати хворого чоловіка
Г підробила підпис чоловіка, щоб отримати гроші
Д вкрала гроші у Крогстада
892. Ляльковий дім сімейного життя Хельмерів руйнується через те, що
А Хельмер не кохав Нору
Б Нора не кохала Хельмера
В Хельмер покохав іншу жінку
Г Норі набридли подружні обов’язки
Д він побудований не на взаємній довірі та розумінні
893. Генрік Ібсен зображує головну героїню п’єси «Ляльковий дім»
А зі зневагою і обуренням
Б з повагою та захопленням
В зі співчуттям її чоловікові
Г з недовірою щодо ролі жінки в суспільстві
Д з жалістю і співчуттям до Нори
894. Нора, головна героїня драми Генріка Ібсена «Ляльковий дім», протестує проти
А примусової жіночої праці
Б «чоловічих» законів у суспільстві
В обмежень у галузі жіночої освіти »
Г емансипації
Д руху суфражисток
895. Нора на зауваження чоловіка, що вона передусім дружина й мати, відповідає, що крім того має «священні обов’язки» перед
А суспільством
Б церквою
В собою
Г батьком
Д нащадками