Усі уроки зарубіжної літератури 11 клас. Профільний рівень + рівень стандарту II семестр - О. Г. Куцінко 2019
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
Плани-конспекти уроків. Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.
Німеччина
Урок 49. Бертольд Брехт. Життєвий і творчий шлях письменника. Брехт як драматург-новатор. «Епічний театр» Брехта, його теоретичні засади та творча практика
Урок 50. «Матінка Кураж та її діти» Б. Брехта — драма-пересторога напередодні другої світової війни. Історико-літературні джерела й сучасний політичний підтекст твору, його антивоєнний пафос та алегоричний сенс. «Ефект відчуження» й інші ознаки «епічного театру» в п'єсі
Урок 51. Утілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в умовах війни: сміливості (Ейліф), чесності (Швейцеркас) і доброти (Катрін). Образ Кураж — пророча метафора майбутнього Німеччини
Урок 52. Символіка п'єси «Матінка Кураж та її діти». П'єса в театрі й кіно. Значення творчості Б. Брехта. Переклади творів Б. Брехта українською
Урок 53. Генріх Белль. Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності війни в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...». Образ школи як художня модель фашистської Німеччини
Урок 54. Подорожній, коли ти прийдеш у СПА...»: символічний зміст назви оповідання, її зв'язок з історією Спарти. Символіка та форма твору. Образ головного героя. Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція
Німецькомовна поезія
Урок 55. Пауль Целан. Віхи життя та творчості Целана, зв'язки поета з Україною. «Фуга смерті» — один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця
Урок 56. «Фуга смерті» Пауля Целана. Ключові метафори як відтворення жахливої реальності Освенціма. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі
Урок 57. РМ (письмово). Написання асоціативного етюду, викликаного художніми образами прочитаних творів
Франція
Урок 58. ПЧ. Альбер Камю «Чума»
Урок 59. Контрольна робота за темою «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.» (твір)
Польща
Урок 60. ЛК. Бруно Шульц «Птахи», «Цинамонові крамниці»
Плани-конспекти уроків. Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.
Урок 61. Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. Розвиток прози в Європі, США, Латинській Америці, Японії та Росії
Урок 62. Нові явища й тенденції в літературі другої половини ХХ ст. Переростання модернізму в постмодернізм
США
Урок 63. Ернест Міллер Гемінґвей. Віхи життя та творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Новаторство прози письменника
Урок 64. Е. М. Гемінґвей «Старий і море». Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті. Змалювання драматичних суперечностей людського буття; його осмисленості та абсурдності, перемог та поразок, величі та слабкості, протистояння природі та єдності з нею
Урок 65. Е. М. Гемінґвей «Старий і море». Символіка образів. Образ Сантьяґо. Сенс фіналу й назви повісті. Ознаки притчі у творі
Колумбія
Урок 66. Ґабріель Ґарсія Маркес. Стислі відомості про митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Маркеса
Урок 67. Синтез реального та фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Філософсько-етичний сенс зустрічі ангела з людьми
Урок 68. «Стариган із крилами» Ґ. Ґарсії Маркеса. Символічний образ ангела. Ідея прагнення внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до одвічних цінностей. Сенс фіналу та назви оповідання
Урок 69. РМ (усно). Складання вітального слова на честь художнього образу або автора: Ґ. Ґарсія Маркес та його «Стариган із крилами»
Японія
Урок 70. Ясунарі Кавабата — лауреат Нобелівської премії. Відображення самобутності японської культури у повісті «Тисяча журавлів». Історія написання. Провідні ідеї, образна система повісті;
Урок 71. «Тисяча журавлів» Я. Кавабати. Еволюція головного героя твору (Кікудзі). Символіка повісті. Японські уявлення про красу та відображення їх у творі. Глибокий ліризм твору. Вишукана простота стилю письменника
Урок 72. Контрольна робота за темою «Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.» (різнорівневі завдання)
Плани-конспекти уроків. Література другої половини ХХ — початку ХХІ ст. Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ ст.
Урок 73. Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. (загальний огляд)
Швейцарія
Урок 74. Фрідріх Дюрренматт. Стислі відомості про митця. Художнє дослідження феномена влади — філософсько-етичне підґрунтя драматургії. «Гостина старої дами» (загальний огляд)
Урок 75. Система образів та сюжетна лінія, алегорично-моральний зміст сюжету драми Ф. Дюрренматта «Гостина старої дами». Проблема сенсу життя окремої людини, спокутування боргів минулого, права сили в контексті духовного досвіду повоєнної Європи. Художня своєрідність твору
Румунія-Франція
Урок 76. Ежен Йонеско. Стислі відомості про письменника. Зображення духовної та інтелектуальної спустошеності сучасного суспільства — провідна тема творчості драматурга
Урок 77. Символічний сенс сюжету п'єси «Носороги» Е. Йонеско. Сатирично-гротескне змалювання процесу омасовлення людей. Тема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості. Сутність опору Беранже. Сенс центральної метафори твору
Плани-конспекти уроків. Література постмодернізму
Урок 78. Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть XX — початку ХХІ ст. Соціоісторичні, культурно-філософські й естетичні чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. Наріжні принципи постмодерністської поетики. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура
Урок 79. РМ (усно). Найяскравіші представники постмодерністської прози. Ознаки постмодернізму у творчості письменників-прозаїків кінця XX — початку ХХІ ст.
Сербія
Урок 80. Милорад Павич. Стислі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» ознак постмодернізму
Урок 81. «Скляний равлик» М. Павича. Можливість обрання шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літературної гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори
Аргентина
Урок 82. ПЧ. Хорхе Луїс Борхес «Вавилонська бібліотека»
Урок 83. Хуліо Кортасар. Стислі відомості про письменника. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні «Менади»
Урок 84. «Менади» Х. Ф. Кортасара. Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі. Специфіка індивідуального стилю митця
Німецькомовні твори
Урок 85. ПЧ. Крістоф Рансмайр «Останній світ»
Урок 86. Контрольна робота за темою «Література другої половини ХХ — початку ХХІ ст.» (різнорівневі завдання)
Плани-конспекти уроків. Сучасна література в юнацькому читанні
Україна
Урок 87. Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури. Таїр Халілов — сучасний український кримськотатарський письменник. Наближеність прози Т. Халілова до філософії екзистенціалізму
Урок 88. Т. Халілов «До останнього подиху» — історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу. Тема депортації та свавілля влади. Образ Бекира — людини, яка ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв'язок зі своїм народом
Франція
Урок 89. Даніель Пеннак. Стислі відомості про митця. Пеннак як автор декларації прав читача. Серія детективних романів «Сага про Малоссена»
Урок 90. Образ сучасного Парижа та його мешканців у романі Даніеля Пеннака «Усе для людожерів». Викриття абсурдності суспільства споживання. Детективна лінія твору. Образ Бенжамена Малоссена. Відкритий фінал. Метафоричний сенс назви роману. Іронічний стиль оповіді
США
Урок 91. Стівен Едвін Кінґ. Стислі відомості про письменника-фантаста. Метафора одержимості як наскрізна тема творів письменника. «Мораль»: проблематика, поетика, жанрова своєрідність
Урок 92. С. Е. Кінґ «Мораль». Біблійні мотиви у творі. Психологізм у зображенні персонажів. Підтекст. Сенс назви й фіналу. Художня своєрідність твору
Урок 93. Джон Майкл Ґрін — американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» — розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака й дівчини
Урок 94. «Провина зірок» Дж. М. Ґріна. Образи головних героїв. Ідея цінності життя
Урок 95. «Провина зірок» Дж. М. Ґріна. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді
Австралія
Урок 96. Маркус Френк Зузак. Стислі відомості про митця. «Крадійка книжок» — роман про другу світову війну
Урок 97. «Крадійка книжок» М. Ф. Зузака. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи
Урок 98. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світі. Форми оповіді у творі М. Ф. Зузака «Крадійка книжок»
Уроки 99-100. Сучасний літературний процес (загальний огляд). Зарубіжна література ХХІ ст.
Урок 101. Контрольна робота за темою «Сучасна література в юнацькому читанні» (розгорнуті відповіді на запитання)
Плани-конспекти уроків. Підбиття підсумків
Урок 102. Узагальнення й систематизація знань. Найвидатніші здобутки зарубіжної літератури доби Античності, Середньовіччя та Відродження
Урок 103.Узагальнення й систематизація знань. Найвидатніші здобутки зарубіжної літератури XVII ст., XVIII ст., а також ХІХ ст. (доба романтизму)
Урок 104. Узагальнення й систематизація знань. Найвидатніші здобутки зарубіжної літератури ХіХ ст. (доби реалізму й раннього модернізму)
Урок 105. Узагальнення й систематизація знань. Найвидатніші здобутки зарубіжної літератури ХХ — початку ХХІ ст.(зокрема, сучасного літературного процесу)
Література й інтернет-ресурси